Cilj platforme je racionalizirati delovni proces večjih organizacij in podjetij pri zaposlovanju tujih delavcev ali pri napotitvah zaposlenih v tujino. Kot pravi Lara Kodrin, ki je z Benjaminom Strajnarjem zastopala ekipo študentov na tekmovanju, so ugotovili, da se posamezniki, ki odidejo v tujino, srečajo s številnimi administrativnimi in pravnimi ovirami, kot so krmarjenje po ponudbi zdravstvenih storitev in zavarovanj, davčna vprašanja, zahteve glede prebivališča ali kulturne razlike. Ti izzivi pogosto postanejo skrb podjetij, ki zaposlujejo te posameznike. Vendar pa lahko omejeno pravno znanje, pomanjkanje osebja, povečana pravna zapletenost in visoki stroški, povezani z iskanjem pomoči pravnih strokovnjakov, podjetjem povzročajo težave pri učinkovitem reševanju teh vprašanj.

Razumljive in dostopne informacije

Rešitev, ki jo ponuja platforma, je naslednja: podjetja ali organizacije na portal vnesejo osebne podatke delavcev, kot so njihovo državljanstvo, namembni kraj ali davčno rezidentstvo, ter tako prejmejo prilagojene in razumljive informacije o njihovi mobilnosti. Obvešča jih o pravicah in obveznostih delavcev, določa ustrezne organe in opisuje postopke dostopa. Poleg tega imajo podjetja ali organizacije neposreden dostop do elektronskih obrazcev, stikov in drugih spletnih virov. V tem kontekstu večplastna funkcionalnost platforme ni le v pomoč podjetjem pri krmarjenju po zapletenosti zaposlovanja tujih delavcev, temveč tudi pomembno prispeva k digitalni preobrazbi njihovih operativnih procesov.

Problematiko na področju mednarodne mobilnosti je najprej zaznala Univerza v Ljubljani, ko je napotila raziskovalce na univerze v tujini, pravi Benjamin Strajnar in nadaljuje, da je ekipa začela delati pri projektu v obliki priročnikov, a bi bili ti preobširni. Zato so se tudi na podlagi lastnih izkušenj domislili platforme, ki je za uporabnika veliko prijaznejša in preglednejša. Trenutno se osredotočajo na njeno celovito prenovo, ki bo predvidoma sklenjena konec septembra, proti koncu leta pa bodo vanjo vključili še umetno inteligenco, ki bo uporabnikom na podlagi baz podatkov lahko dala veliko točnejše odgovore kot klepetalnik.

Najprej za univerze, nato še za podjetja

Izdelek je prilagojen predvsem večjim organizacijam ter malim in srednjim podjetjem z zaposlenimi, ki poslujejo čezmejno. Prvotno je bila rešitev ustvarjena za interno uporabo univerz članic Eutopia Alliance, zdaj pa si ekipa, ki jo sestavljajo študenti prava ter računalništva in informatike, prizadeva ponuditi primerljivo rešitev tudi drugim deležnikom. Predvidoma v drugi polovici prihodnjega leta bo pripravljena nekoliko drugačna rešitev tudi za podjetja, navede Lara Kodrin, saj so razmere v njih drugačne kot na univerzah, cilj pa je olajšati postopek napotitve v tujino tako delodajalcem kot zaposlenim.

Sogovornika sodelovanje na letošnjem tekmovanju Popri ocenjujeta kot zelo pozitivno izkušnjo in se za podporo zahvaljujeta tako organizatorjem kot Univerzi v Ljubljani, pod okriljem katere so rešitev razvili. Slovensko okolje je v zadnjih letih postalo bolj odprto za poslovne ideje, pravita, v okviru inkubatorjev ali društev, in če ima nekdo dobro idejo, bo dobil primerno podporo in jo razvil do uporabnosti. Mlade in vse druge s poslovno idejo spodbujata, naj brez strahu raziščejo priložnosti, ki jih ponuja slovensko okolje. Priložnosti je dovolj, le izkoristiti jih je treba, skleneta sogovornika.

Priporočamo