Na pogorišču nekdanje tovarne Treves na Biču pri Trebnjem, ki je pogorela januarja lani, je zrasla nova tovarna. Vendar ne novi Treves – francoski lastniki so se po uničujočem požaru odločili, da proizvodnjo umaknejo iz Slovenije – temveč obrat novomeške Adrie Mobil. V prenovljenih najetih objektih so pred dobrim tednom zagnali proizvodnjo tako imenovanih vanov oziroma bivalnih kombijev in jih izdelali že okrog sto.

Na Biču je trenutno zaposlenih 140 ljudi. Po napovedih generalne direktorice Adrie Mobil Sonje Gole bodo takoj, ko ne bo več težav z dobavo baznih vozil, zagnali še drugo izmeno, kar pomeni skupaj več kot dvesto zaposlenih. V obnovo objektov in tehnologijo je Adria vložila dobre štiri milijone evrov. »Osnovni program na Biču predvideva 7000 enot vanov na leto, z učinkovito proizvodnjo in ob zapolnitvi dvoizmenskega dela pa lahko na tej lokaciji naredimo več kot 10.000 vanov,« pravi Goletova in dodaja, da povpraševanje na evropskem trgu najbolj narašča prav v tem programu.

Kmalu dodatno zaposlovanje na obeh lokacijah

Da bi proizvodnja stekla čim bolj tekoče in učinkovito, so večino sodelavcev, ki so delali v programu bivalnih kombijev, prerazporedili iz Novega mesta na novo lokacijo, nekaj pa so jih zaposlili tudi na novo. »V prihodnjih mesecih bomo na dosedanji lokaciji proizvodnje vanov v Novem mestu odprli še eno linijo proizvodnje avtodomov, kar pomeni, da bomo dodatno zaposlovali tako v Novem mestu kot tudi na Biču. Vse pa je seveda zelo odvisno od tega, kako bomo oskrbljeni z baznimi vozili,« pojasnjuje Goletova. Matična družba Adria Mobil trenutno zaposluje 1340 ljudi, celotna skupina, kamor sodijo še Podgorje Šentjernej, Adria Dom v Kanižarici in Adria plus na Cikavi v Novem mestu, pa 2200 ljudi.

Adria se je za selitev programa bivalnih kombijev odločila zaradi vse večjega povpraševanja po teh vozilih in zaradi širitve proizvodnje. »V Novem mestu imamo zmogljivost za 18.000 proizvodov. Če želimo še rasti, je edina možnost gradnja nove tovarne. Ko smo iskali najprimernejšo rešitev, se je pokazala priložnost na Biču. Tako bomo s tem projektom in manjšo preureditvijo v Novem mestu zagotovili zmogljivosti za skupaj več kot 26.000 enot,« je dejala Goletova.

Adria povečuje tržni delež

Lansko poslovno leto je označila kot »ponovno najuspešnejše v vsej zgodovini Adrie«. Izdelali so več kot 18.000 prikolic, avtodomov in bivalnih kombijev, v celotni skupini pa več kot 20.000 proizvodov. Ustvarili so več kot 500 milijonov evrov prometa. Tržni delež na evropskem trgu so v segmentu prikolic povečali na »zgodovinskih« devet odstotkov, na področju avtodomov pa na 6,3 odstotka.

»Tudi na področju avtodomov smo med vodilnimi proizvajalci. Dejstvo pa je, da je konkurenca v tem segmentu v Evropi izredno močna, mnogo bolj kot v programu prikolic. To, da smo dosegli več kot šestodstotni tržni delež ob tem, da tekmujemo s proizvajalci v Franciji, Italiji in Nemčiji, je zavidljiv uspeh,« je zadovoljna generalna direktorica.

Adria Mobil je leta 2017 postala del velike skupine Trigano, ki vključuje več kot 130 različnih družb, med katerimi je Adria Mobil največja in po besedah Goletove tudi najuspešnejša. Posluje na vseh evropskih trgih pa tudi v Aziji in Avstraliji. Prvo počitniško prikolico pod blagovno znamko Adria je na trg poslala leta 1965. Leta 1982 je svojemu programu dodala še proizvodnjo avtodomov in leta 1995 proizvodnjo bivalnih kombijev. Danes sta njeni blagovni znamki Adria in Sun Living med najbolj zaželenimi v industriji vozil za prosti čas. 

Priporočamo