Naziv gazele dolenjsko-posavske regije 2024 je pripadel podjetju Metalika, med nominiranci pas ta bili še podjetji Alva in Soltec.

Zakaj Metalika?

Podjetje Metalika je na gazeljem odru stalo že leta 2009 in predstavlja četrto generacijo podjetnikov v družini. Praded lastnika Igorja Arha je z delavnico začel davnega leta 1902. Ta je tradicijo nadaljeval leta 2002 z odprtjem svojega podjetja. Poiskal je tržno nišo, kjer ne bi bil odvisen od gradbincev in se umeril v navtiko. Podjetje je danes specializirano za opremljanje notranjih prostorov velikih ladij in jaht, nišna strategija pa mu je prinesla tržni uspeh in rast. Metalika ima lasten razvoj in proizvodnjo, uvajajo industrijo 4.0., ter inovativnost med drugim dokazujejo s produktom Nautilus Sleeping Pods - kapsulami za spanje na ladjah. V rast in razvoj, s katerim podpirajo lokalno dobaviteljsko mrežo, je vpeto znanje vodenja in skrb za nasledstvo Podjetje ima vzpostavljen mehanizem prenosa poslovodenja in lastništva na naslednjo generacijo.

Podjetje je v zadnjih petih letih prodajo povečalo za skoraj 70 odstotkov – v celoti jo ustvari na mednarodnih trgih, od Španije do Rusije. Dodana vrednost je v letu 2023 dosegla 59.677 evrov na zaposlenega – skoraj 40 odstotkov nad povprečjem dejavnosti. Tudi plače v podjetju skoraj za četrtino presegajo povprečno plačo v dejavnosti.

Igor Arh, Metalika

Igor Arh, prokurist in lastnik podjetja Metalika: »Za ta dosežek je zaslužen celoten kolektiv.« Foto: Jaka Gasar

Prvi odziv zmagovalca

Igor Arh, lastnik in prokurist sevniške Metalike, je ob prejemu nagrade povedal: »Priznanja sem zelo vesel, tako zase kot za vso ekipo. Za ta dosežek je namreč zaslužen celoten kolektiv. Imamo pravo vizijo in podporo, zato verjamem, da bomo še kdaj kje zmagali!«

Metalika xxx xxx

Metalika je v zadnjih petih letih prodajo povečala za skoraj 70 odstotkov.

Za naziv gazele dolenjsko-posavske regije 2024 sta se potegovali še podjetji Alva in Soltec

Alva

Moderno inženirsko gradbeno podjetje, specializirano za izvedbo krovsko kleparskih, fasaderskih in ključavničarskih del, v zadnjih letih približno polovico prihodkov ustvari z gradbeno-obrtniškimi projekti, ki jih izvedejo v celoti. Ena od konkurenčnih prednosti je lastna stalna krovsko-kleparska ekipa za izvedbo streh in fasad, kupcem pa pomagajo tudi pri razpisih in pridobivanju sredstev. Proizvodno-skladiščni in poslovni prostori podjetja TEM Čatež, Lidlovo skladišče v Arji vasi, logistični center Kuehne Nagel na Brniku in logistični center Kobal (Zalog) je le nekaj največjih projektov podjetja. V preteklem letu so dosegli 175.082 evrov dodane vrednosti na zaposlenega. 

Soltec

Vodilni ponudnik inovativnih rešitev za zunanjo ureditev doma in dinamične ovoje stavb v regiji je specializiran za gibljive fasadne elemente in bioklimatske pergole, ki so postale ključni izdelek v njihovi ponudbi in danes predstavljajo 70 odstotkov poslovanja. Portfelj dopolnjujejo izdelki za boljše bivalno udobje na prostem, kot so pametni smetarniki ter luksuzne zunanje kuhinje. S svojim vrhunskim oblikovanjem in trajnostnim pristopom preoblikujejo zunanje prostore v oaze udobja in funkcionalnosti. Preteklo leto so zaključili s 4,902 milijona evrov prihodkov, rast prodaje pa se povečuje v dvomestnih številkah.

nominiranci za nagrado

Nominiranci za gazelo dolenjsko-posavske regije (z leve): Mirko Požar, Soltec, zmagovalec Igor Arh, Metalika, in Jure Višček, Alva. Foto: Jaka Gasar

Nominiranci o napovedih o ohlajanju gospodarstva

V pogovoru z direktorji nominiranih podjetij, ki sta ga vodila Mariša Bizjak in Antiša Korljan, so se sogovorniki med drugim dotaknili krize iz leta 2008 in sedanjih novic o ohlajanju gospodarstva. Na vprašanje, ali jih kriza navdaja z nelagodjem, so odgovorili nikalno. Kot je dejal Mirko Požar, direktor Solteca, se je treba v vsaki krizi znajti in poiskati rešitev, da pa seveda razmer ne podcenjujejo. Krize so bile in bodo, je nadaljeval Igor Arh, lastnik in prokurist Metalike. »Ni nas strah izzivov in smo optimisti, pa tudi drzni in celo predrzni,« je povedal. Tudi Jure Višček, direktor Alve, je pritrdil, da jih kriza ne navdaja s strahom. Sicer pa, je dodal, je treba strehe stalno obnavljati, zato se ne bojijo, da bi ostali brez dela.

Nominiranci za gazelo dolenjsko-posavske regije.

Nominiranci za gazelo dolenjsko-posavske regije (v sredini, z leve): Jure Višček, Alva, Igor Arh, Metalika, in Mirko Požar, Soltec. Foto: Jaka Gasar

»Prave gazele so podjetja, ki so uspešna z lastnimi produkti ali storitvami.«

Bojan Petan, predsednik uprave družbe Dnevnik, pod okriljem katerega že 24 let poteka izbor in promocija najboljših med hitro rastočimi podjetji, je spomnil, da so se v tem času gospodarske in družbene okoliščine spremenile, večinoma na bolje, z njimi pa tudi definicija gazele. »Danes zato ni več dovolj reči, da je gazela podjetje, ki raste hitro, trajno in dosega zavidljive poslovne rezultate, pomembno je tudi, da je to podjetje, ki napreduje zaradi lastnih (in ne licenčnih!) znanj o produktih, ki jih razvija, in organizacijskih modelih, ki jih uporablja.«

Bojan Petan, predsednik uprave družbe Dnevnik. Foto: Jaka Gasar

Bojan Petan, predsednik uprave družbe Dnevnik. Foto: Jaka Gasar

Prave gazele so zato inovativna podjetja, ki vlagajo v razvoj in so tržno uspešna z lastnimi produkti ali storitvami, ob tem pa morajo biti tudi trajnostno naravnana, prijazna in odgovorna do našega okolja.

Priznanje je lani prejelo podjetje Riko Ekos

Priznanje gazela dolenjsko-posavske regije 2023 je prejelo podjetje Riko Ekos. Drugi dve nominirani podjetji za regionalno priznanje sta bili Ambit in Kovan.

Priporočamo