V skladu s trendi zelene energije so razvili tudi inovativne podkonstrukcije za montažo fotovoltaičnih panelov. Mirko Požar je prehodil dinamično karierno pot in kot marsikatera zgodba o uspehu se je tudi njegova začela v domači garaži. Leta 1995, takoj po končanem študiju, je ustanovil svoje podjetje in se kot mlad podjetnik podal na pot, ki se je konec devetdesetih zdela najobetavnejša – pot trgovanja. Je človek z bogatim inženirskim znanjem, svobodnega razmišljanja in s strastjo do inovacij. Soltec je tako danes sinonim za po meri narejene rešitve, ki presegajo zgolj senčila.

Mirko Požar- 24.09.2024 - izbor dolenjsko-posavske Gazele - grad Mokrice //FOTO: Jaka Gasar / Foto: Jaka Gasar

Mirko Požar, direktor podjetja Soltec

Prvi posel mu je »pokopal« Janković

Ustanovitelj in direktor Solteca Mirko Požar je svojo poslovno pot začel kot trgovec s pijačami, nekaj časa je od tega spodobno živel, potem pa se je konec devetdesetih začelo tisto, čemur smo rekli »konsolidacija slovenske trgovine«. V tistem obdobju je Mercator pod vodstvom Zorana Jankovića začel prevzemati regionalne trgovce, od ljubljanske Emone, obalne Jestvine in tako naprej. »Kar naenkrat so mali trgovci začeli izginjati, v na novo postavljeni dobaviteljski strukturi pa ni bilo več prostora za nas,« danes razlaga Požar.

»Hotel sem ostati v poslu in sem v zakup vzel tudi to, da sem na koncu s pijačami pridelal 300.000 evrov minusa. Počasi sem se postavljal na noge in leta 2006 sem bil na ničli.« Če bi se danes srečala z Zoranom Jankovićem, kako bi se gledala? »Verjetno bi se mu zahvalil,« odgovori po krajšem premisleku. Podjetju je do leta 2008 posel cvetel, »nato pa nas je čakal polom«. Finančna in gospodarska kriza, propad slovenske gradbene panoge, vse to se je izrazilo pri povpraševanju po senčilih in pergolah iz Dobove. Ob tem so jim veliki slovenski gradbinci dolgovali precej denarja, Vegrad, denimo, znesek v vrednosti takratnega celoletnega prometa.

Mirko Požar, direktor podjetja:

Po propadu prvega podjetja sem želel ostati v poslu, v zakup sem vzel tudi to, da sem pridelal 300.000 evrov minusa. Počasi sem se postavljal na noge in leta 2006 sem bil na ničli.

V tistem obdobju, nekako leta 2009, je Soltec začel razvijati nove produkte in našel pot do novih trgov, kar je vodilo k stabilni rasti. Leta 2012 je podjetje združilo moči z inženirji in arhitekti ter začelo dokazovati svoje tehnične in oblikovalske ambicije. Mednarodni preboj je doseglo leta 2013 na sejmu v Milanu, kjer je pridobilo projekte za izdelavo dinamičnih fasad in balkonskih sistemov v Franciji. Isto leto je podjetje zagnalo proizvodnjo bioklimatskih pergol, ki so postale ključni izdelek v njihovi ponudbi, saj danes obsegajo 70 odstotkov poslovanja.

Soltec Dinamična fasada - zgibni paneli Praga / Foto: Filip Slapal

Motorizirani zgibni paneli za dinamično fasado so plod znanja Soltecovih inženirjev.

Med pandemijo covida-19 je Soltec znova dokazal svojo sposobnost prilagajanja in izvedel strateško preobrazbo iz modela B2B (business to business, poslovanje s podjetji) v B2C (business to customer, usmeritev na individualne kupce). V podjetju so še bolj prisluhnili potrebam kupcev, ki so iskali večje udobje na domačih terasah in funkcionalne zunanje prostore, ki ponujajo svobodo, zasebnost ter možnosti za delo in sprostitev.

Soltecov prodajni portfelj poleg pergol in dinamičnih fasad obsega tudi napredne rešitve za shranjevanje, raznovrstne nadstreške, pametne smetarnike ter luksuzne zunanje kuhinje.

Lani se je vodstvu podjetja pridružil Marko Plazar, s katerim sta se spoznala med študijem​ MBA. S svojimi bogatimi izkušnjami iz korporativnega upravljanja, nazadnje je delal v novomeški Adrii Mobilu, je poslovanje podjetja usmeril v neposredno komunikacijo in prodajo končnim kupcem, zato se rast prodaje povečuje v dvomestnih številkah. Danes tako dosegajo med 500 in 600 milijonov evrov prodaje. Soltecov prodajni portfelj poleg pergol in dinamičnih fasad obsega tudi napredne rešitve za shranjevanje, raznovrstne nadstreške, pametne smetarnike in luksuzne zunanje kuhinje. Vsi njihovi izdelki so prilagojeni strankam in sodobnim arhitekturnim trendom, kar zagotavlja estetski in funkcionalni dizajn. Podjetje je danes z dinamičnimi fasadami prisotno na več celinah, z outdoor programom pa se osredotoča na tri trge: Avstrijo, Slovenijo in Hrvaško.

Z več kot 25-letnimi izkušnjami podjetje ustvarja trajnostne rešitve po meri za najzahtevnejše stranke.

Odgovorno do zaposlenih in okolja

V podjetju se zavedajo pomena ustvarjanja dodane vrednosti za kupce, zaposlene in lokalno skupnost, pri čemer skrbno ravnajo z viri in varujejo okolje. V prihodnje bodo svoje kompetence usmerjali v skupno dobro in dodano vrednost za vse deležnike. Direktor Mirko Požar poudarja: »Naša ponudba je edinstvena na trgu, kar so potrdili tudi na največjem sejmu v Stuttgartu. Z inovativnimi rešitvami in natančnim pristopom gradimo prihodnost zunanjega bivanja.« 

Zanimivosti

Mirko Požar vidi lokacijo Solteca tik ob slovensko-hrvaški meji kot pomanjkljivost s prednostjo – ali obrnjeno. »Za Slovenca smo na periferiji, za Hrvata pa v predmestju milijonskega Zagreba.«

Podjetje je z letošnjim letom postalo podpornik Bralne značke, vseslovenske akcije, ki promovira branje med mladimi. Tudi sicer v lokalnem okolju podpirajo mlade ustvarjalce, denimo glasbenike.

Sedež podjetja:Obrtna ulica 9,SI - 8257 DobovaT: +386 7 620 04 22W: https://www.soltec.siE: info@soltec.si / Foto: Soltec, Krško

Sedež podjetja:
Obrtna ulica 9,
SI-8257 Dobova
T: +386 7 620 04 22
W: https://www.soltec.si
E: info@soltec.si

Priporočamo