Glavno področje Elnetovega dela je načrtovanje in izvedba elektroinštalacij. Izvajajo jako- in šibkotočne inštalacije v poslovnih in stanovanjskih objektih. Na podlagi zasnove (arhitekt, projektant elektroinštalacij) izvedejo elektroinštalacije – kable, vtičnice, stikala … Podjetje ima različne naročnike, večinoma poslovne, sodeluje pa tako s podjetji, ustanovami s področja šolstva, zdravstva in javne uprave ter bankami kot s fizičnimi strankami. Reference imajo tudi v tujini. V zadnjih petih letih je podjetje začelo postavljati tudi sončne elektrarne, polnilnice za električna vozila in baterijske hranilnike energije.
Domujejo v nekdanji diskoteki
Zasavje pogosto tepe sloves, da gre za od težke industrije onesnaženo območje Slovenije, s čimer se mu dela krivica, saj gre za urejene kraje in mesta z vso potrebno infrastrukturo in razmeroma ohranjeno naravo. Ko se človek s Trojan spušča proti Izlakam, ni nič drugače – dobra in pregledana cesta, ob njej kolesarska pot in veliko kolo kot opomnik, da je tam doma kolesarski šampion Primož Roglič. Nekje ob poti za uravnoteženje vtisa poskrbijo propadajoče Medijske toplice, vendar je skupni vtis kljub temu pozitiven. Voznika, ki ga na poti proti Elnetu vodi avtomobilska ali telefonska navigacija, ne sme zmesti dejstvo, da ga pelje skozi mali zaselek in potem nekam v hrib, kjer bi prej kot poslovni objekt pričakoval planinsko kočo ali vsaj izletniško postojanko. A je na pravi poti, sedež podjetja namreč stoji sredi hriba z lepim razgledom na dolino Save. »Nekoč je bila tu znamenita diskoteka Imperius. Ob koncih tedna so bili vsi okoliški travniki zaparkirani, zato si mislim, da so sosedje danes precej bolj zadovoljni,« pravi lastnik in direktor Matjaž Vidmar, ki podjetje vodi že 27 let.
Elnet je kot podjetje za elektromontažo začel delovati leta 1998 z dvema zaposlenima. Dejavnosti so širili počasi. Ena od večjih prelomnic v poslovanju je bilo partnerstvo s Porschejem Slovenija, ki je pred petimi leti Elnet povabil k sodelovanju na področju elektromobilnosti oziroma postavljanja polnilnic za električna vozila. Pri tem se podjetje povezuje s partnerjem – Združenjem evropskih avtomobilskih proizvajalcev. Na svojem področju dela se srečujejo z veliko konkurence, vendar sta njihovi prednosti kakovost storitev in pošten odnos do strank, kar se po Vidmarjevem prepričanju dolgoročno povrne. Dobaviteljem, podizvajalcem in partnerjem redno plačujejo, z vsemi imajo dolgoletne odnose.
Smer razvoja: e-mobilnost
Vizija podjetja je končati dela v pogodbenih rokih z visoko kakovostjo izvedenih del. Konkurenco pozdravljajo, sebe pa nikoli ne vidijo kot konkurente. Matjaž Vidmar ima veliko prijateljev med vodilnimi v sorodnih podjetjih, z marsikom tudi sodeluje. »Nikoli ne veš, koga boš kdaj potreboval,« pravi. Njihovi dobavitelji so zelo razpršeni in niso odvisni le od enega. Raje imajo lokalne oziroma slovenske proizvajalce, s katerimi imajo dobre odnose. Lastnega razvoja nimajo, ker so skoraj stoodstotno montažno oziroma storitveno podjetje, prav tako nimajo proizvodnje. Potencial za nadaljnji razvoj vidijo v elektromobilnosti, ki je v vzponu, vendar na tem področju ni takšne rasti, kot je bila pričakovana. »Čeprav moram reči, da si pred štirimi leti nisem niti približno predstavljal, da bo hitrost, s katero se na naših cestah pojavljajo električno gnani avtomobili, tolikšna,« pravi. Tudi sam je navdušen uporabnik električnega avtomobila, vozi enega od športnih modelov s Porschejevo značko.
Ko je podjetje konec devetdesetih let prejšnjega stoletja stopalo na poslovno pot, električne mobilnosti, kot jo poznamo, ni bilo. Zato je na mestu vprašanje, kje se vidijo čez 15 ali 20 let. »Prav gotovo v e-mobilnosti,« kot iz topa odgovori Jamnik. Zanimajo pa jih tudi sončne elektrarne, kjer v zadnjem času opaža upad zanimanja, kar pojasni z umikom državnih subvencij za investicije te vrste. So torej tisti del poslovnega sveta, ki bo izpeljal tako imenovani zeleni prehod, na katerega Evropska unija toliko stavi. Kaj pa je zanj zeleni prehod? »Samooskrbnost in čim čistejša proizvodnja.«
Ponosni na nove poslovne prostore
Podjetje vseskozi sledi svoji poslovni viziji in nenehno posodablja, usposablja in nadgrajuje opremo ter izobražuje svoj kader. Leta 2020 so se preselili v nove poslovne prostore, na katere so še posebno ponosni in so odraz njihove rasti v letih obstoja. »Naši zaposleni so zagotovilo za uspešno in trdno prihodnost podjetja,« pove Matjaž Vidmar in nadaljuje, da večina zaposlenih prihaja iz neposredne okolice. V podjetju dela tudi njegova žena, ki vodi kadrovsko področje in finančno službo. Imajo zelo nizko fluktuacijo, povprečna starost zaposlenih pa je 38 let. Veliko vlagajo v izobraževanje, tako v Sloveniji kot v tujini, izpostavljajo pa pomanjkanje kadrov. V Zasavju deluje tehnična šola s programom elektrotehnik, vendar se večina dijakov odloči za študij. Kadra ne najdejo niti na območju nekdanje Jugoslavije. Otroke zaposlenih, ki so pri njih opravljali prakso, zato spodbujajo, da ostanejo pri njih.