»Padec povpraševanja po jeklu na globalnih trgih skupaj z naraščajočimi stroški za energijo močno vpliva na konkurenčnost evropskih jeklarjev. Panogo bremeni tudi povečana konkurenca iz držav, v katerih so stroški proizvodnje nižji, predvsem iz Azije,« so v sporočilu, ki so ga objavili na spletnih straneh Ljubljanske borze, zapisali v Siju.
Skupina je v prvih devetih mesecih leta izdelala 282.000 ton jekla, kar je 34 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) je znašal 49,6 milijona evrov, EBITDA marža pa 5,9 odstotka.
Za naložbe je skupina v treh četrtletjih namenila 51,9 milijona evrov. »Kljub višji proizvodnji in višjim prihodkom od prodaje, je Skupina Sij v prvih devetih mesecih leta ustvarila negativen poslovni izid, ki je odraz opisanih poslovnih okoliščin,« so dodali, višine izgube pa niso razkrili.
Težko za celotno evropsko jeklarsko industrijo
»Trenutna situacija je težka za celotno evropsko jeklarsko industrijo. Čeprav smo kot proizvajalec jekel za nišne trge v boljšem položaju kot mnogi naši tekmeci, pa v opisanih okoliščinah tudi naše poslovanje ni več odporno na izzive,« je ob objavi poslovnih rezultatov zapisal predsednik uprave skupine Andrej Zubicki.
Kot je dodal, se zanašajo na lastne rezerve, ki so jih ustvarili v preteklih letih, hkrati pa izvajajo nujne prilagoditve, optimizacije in izboljšave učinkovitosti na vseh področjih poslovanja.
V Siju so sprejeli vrsto ukrepov za kratkoročno stabilizacijo poslovanja, »dokler se razmere ne stabilizirajo ali izboljšajo«.
Med ukrepi so zmanjšanje stroškov poslovanja, pri čemer so izpostavili optimizacijo in zmanjševanje vseh nepotrebnih stroškov na vseh ravneh skupine in poslovanja posamičnih družb. Zaustavili ali zamaknili so vse naložbe, ki ne prinašajo takojšnjih rezultatov. Ciljajo tudi na izboljšanje učinkovitosti proizvodnje s poudarkom na energetski učinkovitosti in optimizaciji procesov dela. Prestrukturirali so določene poslovne procese in racionalizirali zaloge in nabavo.
Začasno so prilagodili tudi organizacijo dela, kar so, kot so zapisali v podjetju, uskladili s socialnimi partnerji. Kot primer so izpostavili prehod na skrajšan delovni čas s ciljem zmanjševanja stroškov poslovanja in hkrati ohranjanja delovnih mest, da bodo pripravljeni ob ponovni oživitvi trga.
Prav tako bodo iskali nove prodajne priložnosti in krepili lokalne prisotnosti na Bližnjem vzhodu in v ZDA, kjer trg kljub trenutni nekajmesečni ohladitvi strukturno ostaja močan in je pripravljen na dolgoročno rast, so zapisali.