Zdravstveni sistem danes potrebuje inovativne tehnologije, ki zagotavljajo hiter dostop do podatkov, večjo učinkovitost medicinskega osebja in hitrejše sprejemanje odločitev. Pandemija covida-19 je razkrila številne izzive v zdravstvu, kar je pospešilo uvajanje digitalnih rešitev. V podjetju Caretronic že več kot 30 let z naprednimi rešitvami razbremenjujejo zdravstveno osebje in optimizirajo delovne procese v zdravstvenih ustanovah po vsem svetu. Njihova tehnologija pripomore k hitrejšemu dostopu do podatkov in s tem odločanju. Razvijajo in proizvajajo NurseCare, napredni sestrski klicni sistem, zasnovan na tehnologiji IP, ki zagotavlja učinkovito komunikacijo med pacienti in bolnišničnim osebjem ter digitalizira procese nege, s čimer zmanjšujejo število napak in administrativno obremenitev. Integracija z bolnišničnimi informacijskimi sistemi dodatno pripomore k izboljšanju delovanja zdravstvenih ustanov, s tem pa k večji učinkovitosti in boljši oskrbi pacientov.

Caretronic demo stolp za predstavitve

Rešitev nenehno dopolnjujejo z novimi funkcionalnostmi, med drugim velik preskok napoveduje vključevanje umetne inteligence. Foto: Caretronic

Produkti v sodelovanju z medicinskimi sestrami

Rešitev deluje tako, da pacient sproži klic prek klicne enote pri postelji in s tem pokliče medicinsko sestro. Klic se izpiše na prikazovalniku v sestrski sobi in na mobilnih telefonih sester, skupaj s podatki o pacientu, sobi in postelji. Medicinska sestra ob prihodu svojo prisotnost potrdi s kartico za dostop, kar se samodejno zabeleži v sistemu. Prek sistema lahko pokliče pomoč bodisi drugo medicinsko sestro, zdravnika ali reanimacijsko ekipo. Na zaslonu ima pregled nad načrtom nege, med drugim podatke o merjenju pritiska, izdaji terapij in podobno, nato vnese povratne informacije o stanju pacienta in doda nove podatke, na primer o ranah, telesni temperaturi in podobno. Sistem omogoča tudi prijavo tehničnih težav ali čiščenja. Vodstvo tako lahko spremlja odzivne čase in delo sester. Rešitev je bila zasnovana v sodelovanju z medicinskimi sestrami, zato je prijazna za uporabo, pri čemer je jasen uporabniški vmesnik ena glavnih prednosti. Povratne informacije za nadaljnji razvoj v Caretronicu pridobivajo tudi od svojih mednarodnih partnerjev.

Korenine družinskega podjetja Caretronic segajo v leto 1962, ko je Ivan Krajnc svojo podjetniško pot začel s prodajo telefonskih central. Leta 1991 sta Oto Krajnc in Silvija Krajnc Podjed ustanovila podjetje Eurotronik, leta 2021 so ga preimenovali v Caretronic. Danes podjetje vodi tretja generacija – Andraž in Evelin Krajnc ter Darja Perko. Ob preimenovanju podjetja so spremenili tudi svojo dejavnost ter postali distributer sestrskih klicnih sistemov v Sloveniji in na Hrvaškem. Kmalu so začeli razvijati lastno programsko opremo za upravljanje klicev, leta 2011 pa tudi lastno strojno opremo, pri čemer so najprej razvili sobne prikazovalnike na dotik. Od leta 2012 imajo popolnoma lastno rešitev, ki jo uspešno prodajajo po vsem svetu. Podjetje ima sedež v Kranju s hčerinskimi podjetji na Hrvaškem, v ZDA in Nemčiji, v katerih so zaposleni odgovorni za širitev na lokalne trge, medtem ko razvoj poteka v Sloveniji.

Caretronic - Andraž Krajnc1.10.2024 - 24. Slovenska GAZELA 2024 – regijski izbor najboljših najhitreje rastočih podjetij – razglasitev Gazele Gorenjske regije.  FOTO: Luka Cjuha

Andraž Krajnc Foto: Caretronic

Poslujejo na vseh celinah

Podjetje deluje na vseh celinah, natančneje na 45 do 50 mednarodnih trgih, in še naprej raste. Njihov glavni trg je Evropa, kjer so najmočnejši v Avstriji, Španiji, Nemčiji in na Češkem. Pred nekaj leti so začeli širiti prodajo v države ASEAN, kot so Malezija, Indonezija in Vietnam, pa tudi na Novo Zelandijo, v Avstralijo in južno Ameriko, vključno s Perujem, Čilom, Bolivijo in Dominikansko republiko. Prav tako so dejavni na Bližnjem vzhodu, v državah, kot so Izrael, Združeni arabski emirati, Kuvajt in Savdska Arabija. V Severni Ameriki, kjer je trg izjemno zahteven, še naprej gradijo svoj položaj. Do zdaj so izvedli več kot 600 projektov, ki podpirajo več kot 35.000 postelj za paciente in stanovalce. Njihovi kupci so razpršeni, pri čemer največji med njimi predstavlja manj kot deset odstotkov celotne prodaje. Podjetje gradi mrežo distributerjev, to so specializirana podjetja za sestrske klicne sisteme ali sistemski integratorji. Idealni partnerji so tisti z izkušnjami v zdravstvu, ki hkrati ponujajo tudi podporo uporabnikom. Poleg tega prodajajo neposredno končnim strankam, kot so bolnišnice in domovi za starejše.

Razvoj je za Caretronic ključnega pomena, zato razvojna ekipa obsega skoraj tretjino zaposlenih. Celoten dizajn, tako programski kot strojni, nastaja v podjetju. Tiskanje vezij zaupajo slovenskemu podizvajalcu, naprave pa sestavljajo sami. Z izjemo mikročipov proizvajajo vse komponente sami ali ob pomoči slovenskih partnerjev, kar omogoča, da je njihov izdelek v celoti slovenski. Za vsakega dobavitelja imajo alternativne možnosti, zato niso odvisni od enega samega partnerja. Njihova konkurenčna prednost poleg močnega razvoja in edinstvene rešitve temelji na modularnosti. Strankam lahko ponudijo osnovne tipke, nadgradnje s prikazovalniki na dotik in sistem za povratne informacije. Edini na svetu imajo ustrezno certificirane žične in brezžične enote. Rešitev lahko prodajajo z osnovnimi funkcijami, te stranke preizkusijo in v podjetju jih pozneje po potrebi nadgradijo. Pridobili so najzahtevnejši evropski certifikat za sestrske klicne sisteme DIN VDE, ki je nujen pogoj v nekaterih državah, kar jih postavlja v vodilno vlogo, zlasti na področju brezžičnih sistemov, kjer imajo omenjeni certifikat edini na trgu. Prav tako ima podjetje vzpostavljene notranje procese po mednarodnemu standardu ISO 9001 za vodenje sistema kakovosti.

Razvoj je za Caretronic ključnega pomena, zato razvojna ekipa obsega skoraj tretjino zaposlenih. Celoten dizajn, tako programski kot strojni, nastaja v podjetju.

Vodilni v razvoju

Kljub močni konkurenci je Caretronic vodilni na področju razvoja, saj drugi ponudniki ne zagotavljajo tako celovitih rešitev. Ena njihovih ključnih prednosti je namenska programska oprema, medtem ko konkurenca pogosto uporablja običajne e-tablice. Pri Caretronicu sami izdelujejo vse, od antibakterijsko zaščitenih ohišij do tiskanih vezij. Podjetje sledi jasni viziji ter stalno pridobiva povratne informacije in ideje za nove funkcionalnosti neposredno od uporabnikov. Velik potencial vidijo tudi v razvoju sistema Telecare, rešitve za oskrbo na domu. Rešitev nenehno dopolnjujejo z novimi funkcionalnostmi, med drugim velik preskok napoveduje vključevanje komponent umetne inteligence, ki bodo sistem in s tem kakovost zdravstvene nege dvignile na še višjo raven. Glavni izziv na kadrovskem področju so razvijalci programske opreme, prodajniki, vodje projektov, srednji menedžment. Ugled družbe kot dobrega delodajalca je v vzponu, saj so uspešno zmanjšali pritisk na tradicionalno kadrovsko podhranjeno področje informacijske tehnologije. Krepitev tega oddelka je po večini končana in že pozitivno vpliva na delovanje podjetja. Organizacija hitro raste, zato širitev in optimizacija še vedno potekata. Dobavitelji so bili izziv zaradi strogega nadzora kakovosti, vendar so dobavne verige zdaj manj obremenjene kot v času covida.

​Caretronic veliko vlaga v trženje, pri čemer je njihova udeležba na sejmih, kot sta Medica v Düsseldorfu in Arabhealth v Dubaju, ključna. Poleg tega sodelujejo še na drugih sejmih in konferencah, ki so glavni vir morebitnih novih strank. Letno sodelujejo na več kot dvajsetih dogodkih, na katerih iščejo tako partnerje kot končne stranke. Partnerstva so za podjetje izjemno pomembna – trenutno sodelujejo z več kot 45 partnerji, pri čemer načeloma vsak izmed njih pokriva en trg. Na večjih trgih, kot je Severna Amerika, načrtujejo sodelovanje z več partnerji. Zanje organizirajo izobraževanja in redno izvajajo obiske, vsak pa ima dodeljenega skrbnika ključnih kupcev. V Caretronicu poudarjajo, da s partnerji vzpostavijo tudi osebne vezi. Stranke so tudi pomembni razvojni partnerji, saj njihove povratne informacije vključujejo v razvoj izdelkov in storitev. Poleg tega finančno podpirajo lokalne organizacije, domove za ostarele in klinične centre v Sloveniji. 

Caretronic na kratko

Sedež: Kranj

Direktor: Andraž Krajnc

Prihodki leta 2023:
4,743 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2018–2023: 407

Število zaposlenih leta 2023: 37

Dodana vrednost na zaposlenega leta 2023: 54.787 evrov

Priporočamo