»Poslovno leto 2023 v Fortenovi grupi končujemo s še eno veliko akvizicijo, kar nam je v veliko zadovoljstvo. Po trgovski verigi Franca v Črni gori je povezovanje s trgovsko mrežo Tuš drugo večje letošnje širjenje naše trgovske mreže v zelo kratkem času. S tem se dodatno krepimo kot pomembna regionalna trgovska mreža, in izpolnjujemo zaveze, ki smo jih dali pri integraciji Mercatorja v letu 2021. Ti procesi so toliko bolj pomembni, ker je bilo poslovanje v trgovini z živili v preteklem obdobju zelo zahtevno,« je poudaril Fabris Peruško, član Upravnega odbora in glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Tuš ima sicer nekaj manj kot 260 trgovin.
»Danes smo podpisali pogodbo o prodaji 100-odstotnega deleža podjetja Engrotuš d.o.o., brez dejavnosti Tuš drogerija, ki je v postopku oddelitve. Po večmesečnih pogajanjih smo se odločili za prodajo kupcu, ki je po naši oceni najboljša izbira za zaposlene, poslovne partnerje in razvoj osnovne dejavnosti podjetja. Verjamemo, da bo imelo to povezovanje pozitivne učinke za slovensko gospodarstvo,« pravi Andraž Tuš v imenu prodajalcev.
Tomislav Kramarić, predsednik poslovodstva Mercatorja, pravi, da je prepričan, da je povezovanje v interesu vseh, od zaposlenih, kupcev, do slovenskih dobaviteljev v celotni verigi. »S povezovanjem bomo okrepili tudi stabilnost obeh trgovskih podjetij in slovenskemu trgu ponudili najboljšo izbiro.«
Do dokončanja postopka za pridobitev soglasja Agencije za varstvo konkurence podrobnosti v zvezi s pogodbo oziroma nadaljnjih načrtov razvoja povezanega podjetja ne moremo komentirati, so še sporočili iz Mercatorja.
Kaj bo z blagovno znamko Tuš?
Mercator bo moral pridobiti še soglasje Javne agencije RS za varstvo konkurence (AVK), saj ima trenutno že največji, približno četrtinski delež na trgu, Tuš pa zaseda dobro desetino trga. Po zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence se šteje, da imata dve podjetji ali več prevladujoč položaj, če je njihov tržni delež na trgu višji od 60 odstotkov, posamezno podjetje pa, če obvladuje več kot 40-odstotni tržni delež, pri čemer se prevladujoči položaj lahko presoja v posameznih delih države.
Če AVK ugotovi prevladujoči položaj, lahko prevzemniku naloži korektivne ukrepe – dezinvestiranje posameznih delov premoženja. Kot smo že pisali, naj bi pri Mercatorju, po naših neuradnih podatkih, v tem primeru načrtovali preureditev živilskih prodajaln v prodajalne s tehničnim blagom, ki poslujejo pod blagovno znamko M Tehnika. Ker bi se presoja koncentracije lahko zavlekla, če bi bil Mercator izbran za Tuševega prevzemnika, naj bi bili v primeru, da koncentracija ne bi bila odobrena, v Mercatorju pripravljeni plačati pogodbeno kazen lastnikoma Engrotuša, so poleti dodali naši viri.
Pri Mercatorju se po naših neuradnih podatkih nameravajo o usodi blagovne znamke Tuš odločili po končanem postopku na AVK. Pri končni odločitvi morebitne pripojitve Tuševih prodajaln pod znamko Mercator bodo upoštevali tudi lokalne značilnosti trga. Bo pa proces dolgotrajen, so nam še pojasnili pri Mercatorju.
Kakšni so Mercatorjevi načrti ob združitvi?
Kot poroča Delo, je Mercator lani v Sloveniji imel 10,4 milijona evrov izgube. Podjetje Engrotuš pa je lani imelo izgubo šest milijonov evrov. Ob tem se poraja vprašanje, zakaj se je Mercator odločil za prevzem. Ena od možnosti bi lahko bila, da bi po zaslugi ekonomije obsega ter s tem povezanimi sinergijami pri logistiki in režiji ter boljšim pogajalskim položajem z dobavitelji Mercator poizkušal iz dveh minusov narediti plus.
Po drugi strani pa je Mercator z nakupom preprečil hiter vstop nemškega podjetja Rewe na slovenski trg. Gre za velikega trgovca v evropskem merilu, ki bi predstavljal hudo konkurenco. Rewe, ki zaposluje okoli 384.000 delavcev, je lani prihodke povečal za dobrih deset odstotkov, na 84,4 milijarde evrov.
Preberite tudi: Zakaj Mercator ni oddal letnega poročila v zakonskem roku?