Mitsuoka je japonsko avtomobilsko podjetje s 56-letno tradicijo. Njihova osnovna dejavnost je ustvarjanje zanimivih avtomobilskih karoserij. Znani so predvsem po predelavah sodobnih avtomobilov v slogu evropskih in ameriških avtomobilov iz petdesetih in šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ob tem občasno izdelajo tudi povsem svoje avtomobile, a si pri tem pomagajo s komponentami japonskih avtomobilskih proizvajalcev. Mitsuokin okus za dizajn je nekaj posebnega, zato njihovi avtomobili pogosto razdelijo javno mnenje. Nekaterim se zdijo izvrstni, drugi jim pogosto očitajo, da so kič. Med zanimivejše avtomobile tega podjetja sodi superavto orochi – izdelali so ga za tiste, ki bolj kot hitrost ljubijo vizualno edinstvenost. Podjetje mu pravi »modni superavto«. »Orochi je avto, ki ga voziš, da bi pritegnil pozornost vseh,« še pravijo pri Mitsuoki.
Dizajn avtomobila je res edinstven. Podjetje se je pri snovanju zunanjosti oprlo na organske ukrivljene linije, kar izpade nenavadno in celo nekoliko pošastno. Tudi sprednji del je videti kot obraz pošasti s štirimi očmi in usti, polnimi ušpičenih zob. Izbira podobe avtomobila ni bila naključna. Orochi je namreč ime legendarnega japonskega devetglavega zmaja, ki ga v mitu premaga iz nebes izgnani šintoistični bog neurij Susanoo. Rep premaganega zmaja naj bi danes imel obliko meča in sestavlja trojico pred očmi javnosti skrite japonske cesarske regalije.
Motor in menjalnik so dobili pri Toyoti
Dizajn orochija hkrati spominja na demone iz sodobne japonske animirane umetnosti. Zlasti pa spominja na orjaške robote iz kultne psihoanalitično-kabalistične animirane serije Neon Genesis Evangelion. To so opazili tudi pri japonski verigi prodajaln 7-Eleven in pri Mitsuoki leta 2014 naročili posebno edicijo orochija v barvah Evangeliona.
Pri Mitsuoki so za orochija sami izdelali šasijo, karoserijo in notranjost. Šestvaljni 3,3-litrski motor so dobili pri Toyoti. Prav tako petstopenjski samodejni menjalnik. Oboje iz Lexusovega RX 330, zavore pa so dobili pri Hondini luksuzni limuzini legend. Prva različica avtomobila je bila predstavljena leta 2001 na tokijskem avtosalonu, a tedaj zgolj kot koncept. Tega so pilili do konca leta 2006, ko je bilo orochija mogoče naročiti. Na voljo je bil v obliki kupeja. Kabrioletna različica je ostala le koncept. Prvi kupci so orochije dobili leta 2007. Do leta 2014, ko so uradno ustavili proizvodnjo, naj bi jih izdelali okoli 400. Avto je bil dolg 4,56 metra, širok dva metra in visok le 1,18 metra. Tehtal je 1,58 tone. Imel je 233 konjev moči (172 kW) in 325 Nm navora, kar priča o tem, da je bil res bolj modni superavto in manj dirkač.
Števec je pokazal največ 180 kilometrov na uro
Med ljudmi, ki so imeli priložnost sesti za volan orochija, je bil tudi angleški avtomobilski novinar James May, ki v slavni televizijski trojici Clarkson-Hammond-May zastopa glas omike. »Videti je kot športni avto, ampak ali se v tej vlogi izkaže? Ni pretirano hiter. Ni pretirano hrupen. Vozi pa se presenetljivo udobno. Hočem reči, da se za superavto vozi izvrstno. Menim, da mi precej dobro pristaja. Hammond in Clarkson pa se bosta verjetno ozrla po čem drugem,« je povedal o svoji izkušnji.
Auto Expressov novinar Peter Lyon se medtem uvršča v tabor tistih, ki nad zunanjim dizajnom niso bili navdušeni. Zadovoljnejši je bil z notranjostjo vozila. »Na videz in otip zelo spominja na lamborghini. Šivi so izvrstni. Usnje je zelo kakovostno. Razočara pa osrednja konzola, ki je nekoliko plastična in cenena.« Presenetil ga je tudi analogni števec, ki je lahko pokazal največ 180 kilometrov na uro. »To ni zares znak superavta,« je povedal Lyon. Pri čemer je poudaril, da je najvišja hitrost avtomobila sicer 240 kilometrov na uro. Komu mar za podatek o tistih zadnjih 60 kilometrih na uro. Če voziš hitreje od 180 kilometrov na uro, si očitno v Nemčiji ali na dirkališču, ko podatek o hitrosti izgubi pomen in prevlada občutek za vožnjo. Do stotice orochi pospeši v 6,5 sekunde. Lyon nad pospeški in hitrostjo ni bil navdušen, je pa tudi sam priznal, da se avtomobil vozi odlično ter da voznik med vožnjo ne doživi tradicionalne togosti in surovosti superavtomobilov. »Kdor hoče nekaj, kar je povsem edinstveno in pritegne oko kot italijanska legenda, a je hkrati zanesljivo kot corolla in enostavno za vsakodnevno vožnjo v prometu, v orochiju najde radikalno izbiro,« je še dejal.
Zadnjega orochija so izdelali leta 2018 v sodelovanju z Gojem Nagajem, sicer ustvarjalcem japonske animirane serije Devilman Crybaby. Zanj so želeli 157.000 evrov, za različico evangelion leta 2014 pa 135.000 evrov. Izhodiščna cena za »običajnega« orochija je bila 53 tisočakov.