V podjetju Caretronic že več kot 30 let z naprednimi rešitvami razbremenjujejo zdravstveno osebje in optimizirajo delovne procese v zdravstvenih ustanovah po vsem svetu. Njihova tehnologija pripomore k hitrejšemu dostopu do podatkov in s tem odločanju. Razvijajo in proizvajajo NurseCare, napredni sestrski klicni sistem, zasnovan na tehnologiji IP, ki zagotavlja učinkovito komunikacijo med pacienti in bolnišničnim osebjem ter digitalizira procese nege, s čimer zmanjšujejo število napak in administrativno obremenitev. Integracija z bolnišničnimi informacijskimi sistemi dodatno pripomore k izboljšanju delovanja zdravstvenih ustanov, s tem pa k višji učinkovitosti in boljši oskrbi pacientov. Da je staranje prebivalstva za njihov posel dobra novica, se Darja Perko, direktorica prodaje in marketinga, strinja, dodaja pa, da si človek želi imeti z njihovimi proizvodi čim manj opraviti. Razumljivo.
Poslujejo na vseh celinah
Korenine družinskega podjetja Caretronic segajo v leto 1962, ko je Ivan Krajnc svojo podjetniško pot začel s prodajo telefonskih central. Leta 1991 sta Oto Krajnc in Silvija Krajnc Podjed ustanovila podjetje Eurotronik, leta 2021 so ga preimenovali v Caretronic. Danes podjetje vodi tretja generacija – Andraž in Evelin Krajnc ter Darja Perko. Ob preimenovanju podjetja so spremenili tudi svojo dejavnost ter postali distributer sestrskih klicnih sistemov v Sloveniji in na Hrvaškem. Kmalu so začeli razvijati lastno programsko opremo za upravljanje klicev, leta 2011 pa tudi lastno strojno opremo, pri čemer so najprej razvili sobne prikazovalnike na dotik. Od leta 2012 imajo popolnoma lastno rešitev, ki jo uspešno prodajajo po vsem svetu. Podjetje ima sedež v Kranju s hčerinskimi podjetji na Hrvaškem, v ZDA in Nemčiji, v katerih so zaposleni odgovorni za širitev na lokalne trge, medtem ko razvoj poteka v Sloveniji.
Podjetje deluje na vseh celinah, natančneje na nekaj manj kot 50 mednarodnih trgih, in še naprej raste. Njihov glavni trg je Evropa, kjer so najmočnejši v Avstriji, Španiji, Nemčiji in na Češkem. Pred nekaj leti so začeli širiti prodajo v države ASEAN, kot so Malezija, Indonezija in Vietnam, pa tudi na Novo Zelandijo, v Avstralijo in Južno Ameriko, vključno s Perujem, Čilom, Bolivijo in Dominikansko republiko. Prav tako so dejavni na Bližnjem vzhodu, v državah, kot so Izrael, Združeni arabski emirati, Kuvajt in Savdska Arabija. Ponosni so na dejstvo, da njihov klicni center deluje v kliniki s sedežem v dubajski Burdž Kalifi, še vedno najvišji zgradbi na svetu, ter v eni od porodnišnic v Kuvajtu. »Gospem, ki se bodo morda znašle tam, se zagotovo ni treba bati, v dobrih rokah bodo,« pravi sin ustanoviteljev in direktor podjetja Andraž Krajnc.
Do zdaj so izvedli več kot 600 projektov, ki podpirajo več kot 35.000 postelj za paciente in stanovalce. Njihovi kupci so razpršeni, pri čemer največji med njimi predstavlja manj kot deset odstotkov celotne prodaje. Podjetje gradi mrežo distributerjev, to so specializirana podjetja za sestrske klicne sisteme ali sistemski integratorji. Idealni partnerji so tisti z izkušnjami v zdravstvu, ki hkrati ponujajo podporo uporabnikom. Poleg tega prodajajo neposredno končnim strankam, kot so bolnišnice in domovi za starejše.
Razvoj je za Caretronic ključnega pomena, zato razvojna ekipa obsega skoraj tretjino zaposlenih. Celoten dizajn, tako programski kot strojni, nastaja v podjetju, ki domuje v eni od hiš v stanovanjskem predelu Kranja. Selitev v nove prostore je predvidena v bližnji prihodnosti. Z izjemo mikročipov proizvajajo vse komponente sami ali ob pomoči slovenskih partnerjev, kar omogoča, da je njihov izdelek v celoti slovenski. Za vsakega dobavitelja imajo tudi alternativne možnosti, zato niso odvisni od enega samega partnerja. Njihova konkurenčna prednost poleg močnega razvoja in edinstvene rešitve temelji na modularnosti. Strankam lahko ponudijo osnovne tipke, nadgradnje s prikazovalniki na dotik in sistem za povratne informacije. Edini na svetu imajo ustrezno certificirane žične in brezžične enote. Pridobili so najzahtevnejši evropski certifikat za sestrske klicne sisteme DIN VDE, ki je nujen pogoj v nekaterih državah, kar jih postavlja v vodilno vlogo, zlasti na področju brezžičnih sistemov, kjer imajo omenjeni certifikat edini na trgu. Prav tako ima podjetje vzpostavljene notranje procese po mednarodnem standardu ISO 9001 za vodenje sistema kakovosti.
Vodilni v razvoju
Kljub močni konkurenci je Caretronic vodilni na področju razvoja, saj drugi ponudniki ne zagotavljajo tako celovitih rešitev. Ena njihovih ključnih prednosti je namenska programska oprema, medtem ko konkurenca pogosto uporablja običajne e-tablice. Glavni izziv na kadrovskem področju so razvijalci programske opreme, prodajniki, vodje projektov, srednji menedžment. Ugled družbe kot dobrega delodajalca je v vzponu, saj so uspešno zmanjšali pritisk na tradicionalno kadrovsko podhranjeno področje informacijske tehnologije. Krepitev tega oddelka je po večini končana in že pozitivno vpliva na delovanje podjetja. Organizacija hitro raste, zato širitev in optimizacija še vedno potekata.
Caretronic veliko vlaga v trženje, pri čemer je njihova udeležba na sejmih, kot sta Medica v Düsseldorfu in Arabhealth v Dubaju, ključna. Poleg tega sodelujejo na drugih sejmih in konferencah, ki so glavni vir morebitnih novih strank. Letno sodelujejo na več kot dvajsetih dogodkih, na katerih iščejo tako partnerje kot končne stranke. Partnerstva so za podjetje izjemno pomembna – trenutno sodelujejo z več kot 45 partnerji, pri čemer načeloma vsak izmed njih pokriva en trg. Na večjih trgih, kot je Severna Amerika, načrtujejo sodelovanje z več partnerji. Zanje organizirajo izobraževanja in redno izvajajo obiske, vsak pa ima dodeljenega skrbnika ključnih kupcev. V Caretronicu poudarjajo, da s partnerji vzpostavijo tudi osebne vezi. Stranke so tudi pomembni razvojni partnerji, saj njihove povratne informacije vključujejo v razvoj izdelkov in storitev. Poleg tega finančno podpirajo lokalne organizacije, domove za ostarele in klinične centre v Sloveniji.