Naziv gazela podravsko-pomurske regije je pripadel podjetju Lumar IG, nominirani pa sta bili še podjetji Hidrokop in Hermine Wech – Koroška perutnina.

Zakaj Lumar IG?

Podjetje Lumar IG, ki je leta 2009 prejelo naziv zlata gazela, je že vrsto let med najvidnejšimi slovenskimi ponudniki montažnih lesenih objektov. Kot nosilec trajnostne gradnje v osrednji Evropi strankam zagotavlja vrhunsko izkušnjo gradnje. Podjetje razvija in gradi unikatne objekte po željah kupcev, ki v življenjskem ciklu minimalno obremenjujejo okolje.

Pod vodstvom Marka Lukića je v zadnjih letih postalo tehnološko vodilni ter največji slovenski proizvajalec skoraj ničenergijskih montažnih lesenih objektov, ki jih potrjujejo mednarodni certifikati in priznanja. Če podjetje pri zasnovi in gradnji hiš vodi predanost in moto »Delamo, kot bi delali za sebe,« je pri razvoju ambiciozno. Sodeluje z najboljšimi institucijami v Sloveniji in po svetu ter ima lastno razvojno skupino.

Lumar poslovna stavba

Podjetje je postalo največji slovenski proizvajalec skoraj ničenergijskih montažnih lesenih objektov. Foto: Lumar

Lumar IG je v zadnjih petih letih prodajo povečal na več kot 30 milijonov evrov, nekaj manj kot stočlanski kolektiv pa je v letu 2023 ustvaril dodano vrednost v višini dobrih 81.000 evrov na zaposlenega, kar za več kot polovico presega povprečje v dejavnosti.

Zmagovalec ob prejemu nagrade: Brez kupcev ne bi obstajali

Marko Lukić, direktor podjetja Lumar, ki je lastništvo in vodenje prevzel od očeta Milana, se je za nagrado iskreno zahvalil – predvsem zaposlenim podjetja Lumar in seveda kupcem: »Brez njih mi ne bi obstajali, brez njih naše zgodbe ne bi bilo. Nenazadnje so nas prav oni pripeljali na ta oder. Verjamem pa, da bomo še naprej delali dobro. Zahvaljujem se tudi Dnevniku za organizacijo dogodka, prisotnemu županu ter komisiji,« je povedal ob podelitvi.

Trije nominiranci za prestižno nagrado (z leve): Janez Vohar, Hidrokop, zmagovalec Marko Lukić, Lumar IG, in Igor Oder, Hermine Wech. Foto: Nik Erik Neubauer

Trije nominiranci za prestižno nagrado (z leve): Janez Vohar, Hidrokop, zmagovalec Marko Lukić, Lumar IG, in Igor Oder, Hermine Wech. Foto: Nik Erik Neubauer

Za naziv gazela podravsko-pomurske regije sta se potegovali še dve podjetji

Družinsko podjetje Hermine Wech – Koroška perutnina

Kot del avstrijske skupine Wech Geflugel GmbH oskrbuje trgovce in proizvajalce perutninskih izdelkov v Sloveniji in na Hrvaškem s kakovostnim perutninskim mesom, nekaj pa ga porabijo tudi v svojih gostinskih obratih. Skrbno ravnanje z naravo, razpoložljivimi viri ter trajnostna proizvodnja in poslovni razvoj so pomembni elementi njihove korporativne kulture. Filozofija podjetja je visoka kakovost za zadovoljstvo vseh, zato vsako leto v izboljšave vložijo 40 odstotkov letnega zaslužka.

Podjetje Hidrokop

Družinsko podjetje se že več kot desetletje uspešno razvija v eno izmed prepoznavnih podjetij na področju nizkih gradenj in cestnega transporta v severovzhodnem delu Slovenije. Med njegovimi ključnimi konkurenčnimi prednostmi je specializacija na področju sanacij plazov, kjer je podjetje prepoznano kot eno najboljših v državi. Poleg tega so močni izvajalci tudi pri rudarskih delih v glinokopih, pri izgradnji raznih inženirskih objektov, pri rušitvenih delih ter cestnih prevozih razsutih tovorov.

Nominiranci o položaju podjetništva

Za vsemi kandidati je trda poslovna pot, vendar jih je kandidatura za gazelo kljub temu prijetno presenetila. Strinjali so se, da je ta projekt zelo pomemben, tudi zato, ker je odnos države do podjetništva premalo spodbuden. Prav takšni dogodki, kot je bil današnji, to pomanjkanje duha v zdravem podjetništvu dvigajo na višji nivo. Na vprašanje, kako se spopadajo s krizami, je Marko Lukić presenetil s trditvijo, da je prav kriza največja priložnost. »Ko pridejo težki časi, se stabilna podjetja ukvarjajo s posli, slabo stoječa pa sama s seboj. Takrat mi, podjetja, kakršna smo gazele, zapolnimo to vrzel. Strah je lahko sovražnik, malo strahu pa je najboljši prijatelj podjetnika.«

Debata o slabih in dobrih časih, klimatskih spremembah in podjetniških zagonih, ki sta jo vodila Anja Hlača Ferjančič in Antiša Korljan, je pripeljala tudi do vprašanja potrebe po zavarovanjih nepremičnin in poslov nasploh. Janez Vohar, direktor podjetja Hidrokop, in direktor Igor Oder iz firme Hermine Wech – Koroška perutnina sta si bila edina, da vsak dober in pameten podjetnik zavaruje svoje podjetje, kajti načelo »Nič nas ne sme presenetiti« še vedno velja. 

Debata nominirancev: v sredini z leve Marko Lukić, Lumar IG, Janez Vohar, Hidrokop, in Igor Oder, Hermine Wech. Ob straneh voditelja prireditve Anja Hlača Ferjančič in Antiša Korljan. Foto: Nik Erik Neubauer

Debata nominirancev: v sredini z leve Marko Lukić, Lumar IG, Janez Vohar, Hidrokop, in Igor Oder, Hermine Wech. Ob straneh voditelja prireditve Anja Hlača Ferjančič in Antiša Korljan. Foto: Nik Erik Neubauer

Lanski zmagovalec

Naziv gazela podravsko-pomurske regije za leto 2023 je pripadel družinskemu podjetju Centernorma, ki se ukvarja s predelavo lesa v izdelke za stavbno pohištvo, nominirani pa sta bili še podjetji Robotehnika in NTR inženiring.

Priporočamo