Večina nas ima dokaj omejene izkušnje z vožnjo kombijev. Najpogosteje so povezane s kakšnimi skupinskimi izleti. Denimo s fantovščinami. Ko v izposojevalnici kombijev poveš, da načrtuješ fantovski žur, običajno naletiš na roke na glavi, v dlan pa nato dobiš ključe najbolj zdelanega potniškega kombija v voznem parku. Podobno velja, ko imaš bolj altruistične namene. Denimo, ko bi želel pomagati ob sanaciji posledic kakšnih uničujočih poplav in potrebuješ kombi za prevoz orodja in odvoz uničenega pohištva. Tudi tedaj utegneš dobiti zdelan tovorni kombi. V obeh primerih gre običajno za stare dizle. Med vožnjo ropotajo, menjalna ročka med iskanjem nove prestave pogosto kar plava po prostoru, pred zagonom pa se ukvarjaš z lučko za žarilne svečke. Posebnosti vozila od voznika zahtevajo dosti več pozornosti kot sama vožnja velikega kombija. S takšnimi izkušnjami sem sedel za volan Fordovega potniškega kombija tourneo custom in zajel sapo. Ko sem pritisnil na gumb start-stop, sem glasno izdihnil. Z navdušenjem.

Zadaj sta dve vrsti s po tremi sedeži, možnosti prilagajanja potniške kabine je veliko. Foto: Aljaž Potočnik

Zadaj sta dve vrsti s po tremi sedeži, možnosti prilagajanja potniške kabine je veliko. Foto: Aljaž Potočnik

Testirani tourneo custom je bil sicer dizel, a avtomatik. Proti koncu leta naj bi prišla še priključnohibridna različica z dosegom okoli 50 kilometrov na baterijo, kar običajno zadostuje za brezizpustne vsakodnevne vožnje. Prihodnje leto se obeta še povsem električna različica. Že dizel je ponujal tiho, gladko, skrajno nezahtevno in izredno prijetno vozno izkušnjo. Za volanom takšnega kombija se lahko voznik povsem posveti cesti, dogajanju na njej in navigiranju do cilja. Ob tem lahko na trenutke tudi uživa. K izkušnji doda tudi notranjost. Ta je spredaj zasnovana zelo praktično in dokaj moderno. Kazalniki za volanom so digitalni, tablico sprejemljivih dimenzij pa najdemo tudi med voznikom in sovoznikom. Nič od tega ne bo navdušilo na sejmu potrošniške elektronike, ampak opravi delo in daje vozilu pridih prisotnosti v tem desetletju. So pa žal tudi tokrat nadzor klime strpali v digitalni svet. Spredaj je vse urejeno zelo minimalistično in funkcionalno. Ker je samodejni menjalnik pri volanu, je prostor med vozniškim in sovozniškim sedežem povsem prost ter omogoča enostavno presedanje.

5,05 m je dolžinska mera tournea customa, katerega prtljažnik že v osnovi
pogoltne 1152 litrov.

Zanimivo je tudi zadaj. Tam najdemo dve vrsti s po tremi sedeži. Ti so pričvrščeni na tirnice in jih lahko premikamo naprej ali nazaj. Obstaja sicer meja, kako daleč naprej lahko potisneš zadnje sedeže in kako daleč nazaj lahko zapelješ
srednjo vrsto. Krajša različica, ki sem jo testiral, je dolga pet metrov in ima medosno razdaljo 3,1 metra, kar pomeni bogastvo prostora za vse potnike. Če hočemo več prostora, je sedeže mogoče tudi odstraniti. Za bolj družabno popotovanje pa lahko sedeže srednje vrste v tirnice vrnemo tudi obrnjene proti zadku kombija. Možnosti prilagajanja potniške kabine potrebam je torej veliko. Američani temu rečejo customization, Ford pa kombiju custom. Logično.

Foto: Aljaž Potočnik

Foto: Aljaž Potočnik

V mestu s customom ni bilo večjih težav. Tudi pri parkiranju ne. Njegova dolžina in širina, ki meri 2,28 metra z ogledali, nista skromni, a je s pomočjo serijsko prisotnih kamer spredaj in zadaj parkiranje dokaj nezapleteno. Ker je kombi za las nižji od dveh metrov, ni težav niti v večini garažnih hiš ali ob vožnji skozi podvoze. Dolžina in teža nista predstavljali nikakršnih nevšečnosti niti pri vožnji v klanec, zgledno in mirno pa se je kombi izkazal tudi med vožnjo z avtocestnimi hitrostmi. Človek za volanom na trenutke sploh nima občutka, da vozi kombi. Ob takšnih voznih lastnostih kombiji postanejo privlačna alternativa izginjajočim enoprostorcem. Zlasti za velike družine. Je pa poraba okoli 9 litrov, ki smo jo namerili med testom, vseeno visoka za vsakdanje potovanje. Bolj priča o vozilu za občasne vožnje, medtem ko se v službo in v trgovino peljemo z nečem manjšim in varčnejšim.

Dobro ga je imeti v mislih tudi ob izbiranju avtomobila za najem. Vozniki, ki niso vajeni kombijev, bodo v njem našli hvaležnega prvega plesnega partnerja. Prepriča pa tudi kot profesionalno vozilo za transport potnikov. Za petične potnike bo treba sicer odšteti še za električno odpiranje bočnih vrat, kar nanese dodatnih 1370 evrov na vrata. Kdor pričakuje, da bo pogosto na pot peljal sebe in še sedem potnikov, pa bo morda razmislil tudi o daljši različici, ki ponuja več prtljažnega prostora. V krajši različici ga je uradno od 1152 litrov, a gre ob prisotnosti vseh sedežev zlasti za vertikalno nalaganje prtljage. Ford za tournea customa z opremo titanium in 170-konjskim dizelskim motorjem sprejema naročila od 50.330 evrov dalje. Ni drobiž, a tudi vozilo ni drobižek. 

Foto: Aljaž Potočnik

Foto: Aljaž Potočnik

Foto: Aljaž Potočnik

Foto: Aljaž Potočnik

Priporočamo