Srebrna gazela je šla letos v roke gazeli savinjsko-zasavske regije, podjetju Trgograd iz Litije, ki ponuja kompleksne storitve s področja gradbeništva, gradbenih storitev in gradbenih proizvodov. S priznanjem bronasta gazela se je ovenčalo kranjsko podjetje Caretronic, gazela gorenjske regije, ki je v svoji tržni niši digitalizacije zdravstveno-negovalnega sistema v domovih starejših in bolnišnicah vodilno v svetu. Za naziv zlate, srebrne in bronaste gazele so se potegovali tudi Lumar IG, gazela podravsko-pomurske regije, ki se je umaknil iz finalnega postopka izbora za slovensko gazelo, podjetje Metalika, ki je postalo gazela dolenjsko-posavske regije, in Roto Inox, gazela primorsko-notranjske regije.

Janez Pogačar, direktor zlate gazele 2024 Hyla, se je ob prejemu priznanja iz rok Klemna Boštjančiča, podpredsednika vlade in finančnega ministra, v imenu svojih sodelavcev, ki so, kot je dejal, ključni v njihovem poslu, zahvalil za priznanje. »To je vsem skupaj motivacija in nam daje voljo, da se bomo še naprej trudili v okviru svojih moči. Upam, da je to tudi velika spodbuda za mlajše, ki se lotevajo novih projektov, tako kot smo se jih nekoč mi.« Klemen Boštjančič pa je v svojem nagovoru izpostavil, da »gazela ni le priznanje, ampak simbol odličnosti in rasti, ki poudarja zavedanje o tem, kako pomembno je podjetništvo za našo družbo in gospodarstvo«. Poudaril je, da nagrada odlikuje podjetja, ki dosegajo nadpovprečne rezultate in si prizadevajo za nenehno izboljševanje, kar kaže, da uspeh temelji na trdem delu, inovativnosti in zmožnosti prilagajanja. S svojim delom dokazujejo, da je mogoče združiti poslovno uspešnost z družbeno odgovornostjo. »Gazela nas opominja, da biti podjetnik ni le zgodba o dobičku, temveč gazele s svojim delom ustvarjajo pozitiven vpliv na vso družbo in okolje ter prispevajo h gospodarski stabilnosti. Njihov uspeh je zgled, ki navdihuje druge podjetnike in daje zagon vsemu gospodarstvu.«

Prireditev Zlata gazela 2024

Sklepna prireditev Slovenska gazela 2024 je v Cankarjevem domu zbrala številne goste, ki so se po razglasitvi ob okrepčilu družili v veliki sprejemni dvorani Cankarjevega doma. Foto: Jaka Gasar

Goste prireditve Slovenska gazela 2024 je pozdravil Bojan Petan, direktor družbe Dnevnik Mediji, ki je v svojem nagovoru dejal, da Dnevnik in drugi sodelujoči pri projektu Gazela podeljujejo najuglednejšo slovensko gospodarsko nagrado – regijsko, bronasto, srebrno in zlato gazelo za izjemne dosežke v podjetništvu. »Plaketa in skulptura zlate gazele sporočata, da je njun imetnik simbol poslovne odličnosti, 'crème de la crème' slovenskega podjetništva, in je že zaradi tega v poslovnih razmerjih vreden polnega zaupanja ter globokega spoštovanja,« je izpostavil in nadaljeval, da priznanje gazela takega ugleda ni pridobilo čez noč. Izborilo si ga je v več kot dvajsetih letih trdega dela in dobro premišljenih odločitev Sveta Gazela, sestavljenega večinoma iz zlatih gazel preteklih let, ki o najvišjih priznanjih vedno odloča s soglasjem članov. Čeprav so njihova mnenja pogosto različna, so argumenti vedno prepričljivi in pretehtani, odločitve pa so soglasne in zato tudi kakovostne.

Zavidljivi rezultati preteklih zlatih gazel

»Da je tako, potrjuje poslovanje podjetij, ki so naziv zlata gazela prejela v minulih letih in desetletjih – razvojni dosežki in poslovni rezultati preteklih zlatih gazel so še vedno zavidljivi. Če verjameš v svojo vizijo in če uživaš zaupanje, ti bo uspelo! Velja za podjetja, ki so gazele, in velja za naš projekt – gazela je vsega zaupanja vredno priznanje,« je nadaljeval Bojan Petan. »V nasprotju s tistimi imenitnimi poslovneži, ki ne vodijo nikakršnih gazel, ki prosijo za takšno ali drugačno državno podporo ali odpustek, se podpisujejo pod skromne bilance, a se kljub temu zagreto borijo za vodilna mesta v javnih gospodarskih družbah (v zasebna podjetja jih, čudno, nihče ne povabi), so predstavniki gazel pred kamerami in na odru praviloma skromni in zadržani. Oder ni njihovo delovno okolje, tam niso zato, ker so nanj hoteli priti, raje se ga otepajo, kot da bi se na njem drenjali. Izbor gazele pač ni tekmovanje, je imenovanje – vstop na oder si je treba prigarati! Tudi nocoj bomo na oder povabili ljudi, ki so nas navdušili s svojo smelostjo in prodornostjo. Veselimo se njihove družbe!« je sklenil.

Zlata gazela Hyla: z vodnimi sesalniki na mednarodni trg

Podjetje Hyla, razglašeno za zlato gazelo 2024, je globalni igralec. V tržni niši kraljuje z enim samim visokokakovostnim izdelkom, katerega stalni razvoj ščitijo s patenti – vodnim sesalnikom, ki sesa in hkrati čisti zrak. Njihov tržni potencial – delujejo na trgu končnih kupcev – je ogromen. Hylo po svetu trži približno 15.000 prodajnih svetovalcev, prisotni so na 70 trgih. S povezovanjem s tujim partnerjem na območju, kjer Slovenija zaradi svoje manjše prepoznavnosti težko dosega pomembne preboje, Hyla dokazuje, da s pogumnimi potezami izbira prave odločitve ob pravem času. Kolektiv 75 zaposlenih pod vodstvom Janeza Pogačarja je v letu 2023 ustvaril dodano vrednost v višini več kot 156.000 evrov. Podjetje je prodajo v petih letih podvojilo in je v letu 2023 presegla 33 milijonov evrov. Ob tem ima še vedno velik potencial za rast.

xx xxxx

Hyla izdela 100.000 sesalnikov z vodnim filtrom na leto. Foto: Hyla

V nadaljevanju programa, ki sta ga z glasbenimi vložki popestrila pevca Gregor Ravnik in Raiven, so vodje nominiranih podjetij v pogovoru z voditeljema Anjo Hlača Ferjančič in Antišo Korljanom predstavili svojo dejavnost. Dosežke podjetij pa tudi izzive, na katere naletijo v poslovanju, so izpostavili Andraž Krajnc, direktor podjetja Caretronic, Janez Pogačar, direktor podjetja Hyla, Igor Arh, lastnik podjetja Metalika, Blaž Pavšič, direktor podjetja Roto Inox, in Tomo Kres, direktor podjetja Trgograd. Družba Dnevnik Mediji tudi letos nagovarja podjetja, ki so sodelovala v izboru Gazela, da se priključijo akciji podpore Bralni znački pri promociji in širjenju bralne kulture med mladimi. Povezovanje gazel in Bralne značke je bilo lani uspešno, saj se je kar nekaj podjetij na veliko veselje otrok odločilo podpreti njeno delovanje v lokalnem okolju. Brez trajne podpore države je organizacija odvisna od pomoči sponzorjev in donatorjev, zato je še toliko pomembneje, da pomen njenega delovanja, ki ga je v videonagovoru predstavil Slavko Pregl, podpredsednik Društva Bralna značka, prepozna tudi gospodarstvo.

Srebrna gazela Trgograd:
kompleksne storitve v gradbeništvu

Srebrno priznanje gazela 2024 je prejelo podjetje Trgograd. Litijsko podjetje z direktorjem Tomom Kresom se je skozi svojo zgodovino dograjevalo in poskušalo trgu ponuditi čim bolj kompleksne storitve s področja gradbeništva, gradbenih storitev in gradbenih proizvodov. Podjetje Trgograd ima 100 zaposlenih, vsa skupina, ki jo sestavljajo štiri podjetja, ki so s svojo dejavnostjo prisotna v okoli petnajstih občinah, pa 310 zaposleni. Ključna prednost sistema pred konkurenco je celostno izvajanje del v gradbeništvu, od lastne surovine do projektiranja in izvajanja lastnih naložb. Od leta 2018 je podjetje prodajo več kot podvojilo. V letu 2023 je presegla 56 milijonov evrov z izstopajočo dodano vrednostjo 118.067 evrov na zaposlenega.

Trgograd, rondo Vrhnika

Eden od projektov Trgograda je rondo Vrhnika. Foto: Trgograd

Najtemeljitejši pregled stanja podjetništva

Gazela je najtemeljitejši, najskrbnejši in metodološko najbolj domišljen pregled stanja slovenskega podjetništva, ki izpostavlja najodličnejša hitrorastoča podjetja. Izbor, ki se je v sedanji obliki začel leta 2001, pod okrilje družbe Dnevnik pa je prišel leta 2005, poteka v šestih regijah. Pri ocenjevanju nominirancev za priznanje gazela se upošteva dinamična rast, ki je obenem tudi trajnostno naravnana. Osnova za ocenjevanje podjetij je njihova uspešnost oziroma rast v zadnjih petih letih. Ker je v raziskovanje nominiranih podjetij vloženih veliko ur dela, se lahko priznanje gazela nedvomno meri s priznanjem za poslovno odličnost. Analiza uspeha dosedanjih nagrajencev namreč pokaže, da uspešno poslujejo še leta po prejetem priznanju. Zadnji pregled njihovega poslovanja, ki so ga pripravili v družbi Dun & Bradstreet, pokaže, da po ključnih kazalnikih bistveno presegajo povprečje v gospodarstvu. V sebi nedvomno nosijo DNK rasti. Gazele so s svojo razvojno usmerjenostjo vedno pred konkurenco. Njihove odlike so odličnost, tekmovalnost na domačem in svetovnem trgu ter nenehen razvoj. Predstavljajo zgled in so močan motivator v podjetništvu, ki drugim sporoča, da je uspeh posledica velike mere inovativnosti, razvojne naravnanosti, družbene odgovornosti ter hkrati drznosti in prodornosti. 

Bronasta gazela Caretronic: napredne rešitve za zdravstveno nego

Bronasta gazela 2024 je podjetje Caretronic iz Kranja, ki ga vodi Andraž Krajnc. Podjetje z naprednimi rešitvami razbremenjuje zdravstveno osebje in optimizira delovne procese v zdravstvenih ustanovah po vsem svetu. Inovativno rešitev podjetja predstavlja napredni IP-sestrski klicni sistem NurseCare, ki omogoča digitalizacijo zdravstvene nege in integracijo z bolnišničnimi informacijskimi sistemi ter zagotavlja učinkovito komunikacijo med pacienti in bolnišničnim osebjem ter digitalizira procese nege. S svojo rešitvijo so prisotni na 50 trgih na vseh petih celinah. V letih od 2018 do 2023 so prodajo povečali štirikrat in dosegli 4,7 milijona prihodkov. Malo manj kot 40-članski kolektiv je istega leta ustvaril dodano vrednost 54.787 evrov na zaposlenega.

xxx xx xx

Caretronic z naprednimi rešitvami razbremenjuje zdravstveno osebje. Foto: Caretronic

Priporočamo