Mol je pogodbo o nakupu 92,25-odstotnega deleža v družbi OMV Slovenija, v kateri že ima 7,75-odstotni delež, podpisal junija lani. Dogovorjena kupnina za celoten delež znaša 301 milijon evrov, s tem pa bi Madžari prišli do mreže 120 bencinskih servisov v državi, ki je druga največja v državi. Mol ima medtem kot tretji največji ponudnik v Sloveniji 53 bencinskih servisov. Daleč največji ponudnik je Petrol s 318 prodajnimi enotami.

Posel je Evropska komisija v preverbo prejela 13. maja letos, v predhodni preiskavi pa je ugotovila, da bi transakcija lahko močno zmanjšala konkurenco na maloprodajnem trgu za pogonska goriva v Sloveniji.

Po pojasnilih komisije sta namreč Mol in OMV v veliko krajih po Sloveniji neposredna tekmeca, in prevzem bi tako umaknil konkurenčne pritiske. Glede na strukturo in preglednost trga bi po prevzemu, ko bi bila v Sloveniji le dva velika ponudnika, Mol in Petrol, ta dva po oceni komisije še bistveno lažje usklajevala cenovne politike.

V Bruslju pri tem opozarjajo, da so v Sloveniji stroškovne, administrativne in lokacijske ovire za vstop novih ponudnikov razmeroma visoke, zato se vstop novih igralcev na trg na kratek in srednji rok zdi malo verjeten. Vsi ostali trenutni manjši ponudniki v državi pa imajo zanemarljive tržne deleže.

Ker Mol med predhodno preiskavo ni želel podati nobenih zavez, bodo zdaj v Bruslju izvedli poglobljeno preiskavo. Za odločitev imajo 90 delovnih dni, torej do 28. oktobra.

»Da bi preprečili umetno napihovanje cen na bencinskih servisih zaradi pomanjkanja konkurence, moramo skrbno bdeti nad konsolidacijo na trgu. (...) Pozorno moramo proučiti, ali bi imela spremembe na trgu zaradi predlaganega prevzema učinek na cene in kakovost storitev,« je ob tem zapisala podpredsednica Evropske komisije, pristojna za konkurenco, Margrethe Vestager.

Priporočamo