Konec leta veliko živali pobegne ali se izgubi, predvsem psov. Po izkušnjah ljubljanskega zavetišča sta za to dva ključna razloga. »Prvi je pirotehnika, ki s poki in bliski pse in tudi druge živali prestraši do te mere, da pobegnejo in se izgubijo. Drugi razlog, ki je tesno povezan s prvim, pa je začasna oskrba pri prijateljih, sosedih ali sorodnikih, kjer mnoge živali pristanejo v času dopusta njihovih lastnikov. Začasni skrbniki žival manj poznajo, jo morda težje obvladajo, so manj pazljivi ali pa se žival preprosto želi vrniti domov,« so opozorili v zavetišču.
Pokanje z dobrodelnostjo
Zato tudi letos s posebno kampanjo pozivajo vse ljubitelje pirotehničnih rekvizitov, da namesto s pirotehniko pokajo z dobrodelnostjo. Odprli so posebno spletno trgovino s pirotehniko – Piromaček shop. »V ponudbi pa ni navadna pirotehnika, pač pa takšna, ki ne poka, temveč pomaga,« so zapisali. Tako so na voljo različni donacijski »pirotehnični« paketi, kot so Pasje bombice, Mrcine, Praskači in Grizači. Z njimi si lahko daste duška in namesto glasnega pokanja raje »pokate« od dobrodelnosti in živalim prijazno.
Vsak nakup je nagrajen dvojno – z mini spletnim ognjemetom in z zavestjo, da bo s pomočjo spletne donacije en pes več stopil na pot rehabilitacije in naredil prvi korak v srečnejše pasje življenje. Kajti
»pirotehnična« donacija bo namenjena zaposlitvi trenerja psov kot pomoč pri socializaciji psov z vedenjskimi težavami v Zavetišču Ljubljana. Prav to je največkrat ovira pri uspešnem iskanju novega doma. »Čeprav se je novo zavetišče te dni prvikrat zapolnilo prav do zadnjega kotička in si tudi zapuščene živali bolj kot vse želijo topline doma, pozivamo k premišljeni odločitvi za posvojitev. Žival naj ne bo nepremišljeno darilo, lahko pa jih premišljeno obdarite,« pravi direktorica Barbara Mihelič.
Živali upodobili
s pomočjo smodnika
Že deseto leto zapored je podjetje TAM-TAM v sodelovanju s partnerji poskrbelo za družbeno odgovorno akcijo Petarde? Ne, hvala!, s katero širšo javnost nagovarjajo k opustitvi pirotehnike. Tudi tokrat so se osredotočili na neprijetne posledice, ki jih zaradi pirotehnike doživljajo hišni ljubljenčki. »Enajst slovenskih občin se je odpovedalo ognjemetu, število pa raste tudi letos. V desetletju obstoja projekta se je šest največjih trgovcev odreklo prodaji pirotehnike. Z letošnjo kampanjo slavimo dosežke preteklih let, hkrati pa se zavedamo, da kljub vsakoletnim uspehom žal še nismo na cilju,« so sporočili iz podjetja TAM-TAM in dodali, da se je letos kampanji pridružilo več kot petdeset partnerjev – institucij, organizacij, medijev in posameznikov. »V ta namen smo zdaj že dobro znane junake naše kampanje, Ptiča, Psa in Mačko, tokrat upodobili s pomočjo smodnika. Z 'gunpowder artom' smo na belo platno nanesli smodnik in z njim izrisali naše tri glavne like. Smodnik je z nežnim plamenom zapečatil ilustracije, ki smo jih kasneje digitalizirali ter pripravili za tisk mestnih plakatov in spletne vsebine. Z drugimi besedami – ustvarili smo umetnine, ki zažigajo,« so dodali.