Voznik, ki se iz Kočevja vozi na delo v Ljubljano, naj bi po podatkih aplikacije Google Zemljevidi za pot, ki naj bi se končala najkasneje ob 7. uri zjutraj, potreboval 63 minut, torej bi se na pot iz Kočevja lahko odpravil pet minut pred šesto uro. Večina voznikov pa se zaradi nepredvidljivih razmer na pot odpravlja prej. »Z delom začnem ob 9. uri, na pot pa se velikokrat odpravim že ob sedmih, saj nikoli ne vem, kdaj bom prišla v Ljubljano. Včasih v Ljubljano res pridem v dobri uri, večkrat pa se mi je zgodilo, da sem kljub temu, da sem od doma odšla dve uri prej, v službo zamudila eno uro,« je povedala voznica iz Kočevja.

Iz Kočevja v smeri Ljubljane se vsako jutro vije kolona vozil, ki največkrat obtičijo med Pijavo Gorico in krožiščem v Škofljici. Vozniki, ki se v Ljubljano vozijo vsakodnevno, so kolono poskušali zaobiti prek lokalne ceste, ki poteka skozi vas Glinek in se zaključi pred vključitvijo v krožišče. Druga možnost je bila pot mimo vasi Gumnišče proti Igu, kjer so lahko pot nadaljevali proti Ljubljani ali pa se na izhodiščno cesto priključili pri krožišču.

Stanovalci prejeli posebne dovolilnice

Cesti sta bili še pred uvedbo dodatnih omejitev letos aprila že od leta 2011 namenjeni zgolj lokalnemu prometu. Zdaj je tam promet med ponedeljkom in petkom od šeste do devete ure zjutraj dovoljen le voznikom s posebno dovolilnico. Na eni strani križišča pa je nadaljevanje poti dovoljeno le kmetijski mehanizaciji. Kot so pojasnili na občini, omejitev ne velja tudi za vozila na intervencijski vožnji, vozila LPP, šolski avtobus in komunalna vozila. Posebno prometno ureditev naj bi uvedli na podlagi pobude sveta staršev Osnovne šole (OŠ) Škofljica in občanov, ki jim je pritrdil Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Škofljica, češ da so zaradi povečanega prometa zjutraj ogroženi otroci na poti v šolo. Do izdaje dovolilnic za jutranji prevoz po tej cesti so na podlagi vloge poleg stanovalcev naselij Glinek in Klanec upravičeni tudi starši, ki bodo v avtomobilu prevažali učenca OŠ Škofljica iz vasi Vrh nad Želimljami, Gradišče, Smrjene, Želimlje, Pijava Gorica in Gumnišče.

Župan Občine Škofljica Primož Cimerman je zapisal, da čuti dolžnost, da poskrbi za najranljivejše v prometu. Pri tem je izpostavil dejstvo, da ima Škofljica največjo osnovno šolo v državi, ki jo vsakodnevno obiskuje skoraj 1400 otrok. Poskrbeti želi, da bi bila pot otrok v šolo enostavna in brez nevarnosti. »Prometne nesreče so eden najpogostejših vzrokov umrljivosti otrok. Otroci v predšolski dobi so žrtve prometnih nesreč kot potniki v osebnih avtomobilih in kot pešci,« je opozoril in dodal, da so ga starši upravičeno opozarjali, da si otrok ne upajo pošiljati v šolo peš. Po njegovem mnenju težava ni več le urejanje in obvladovanje prometa, temveč tudi varnost otrok, ki so zaradi ljudi, ki se gneči izogibajo z vožnjo po lokalnih cestah, izgubili varne šolske poti.

Poškodovan most

Težav pa v Škofljici nimajo le s šolskimi potmi. Zaradi velikega števila vozil, ki vsakodnevno za pot izbirajo stranske ceste, se je poškodoval most proti Igu, ki je potreboval takojšnjo sanacijo in so ga začasno zaprli. Zapora je voznikom pot v Ljubljano podaljšala tudi za več kot eno uro, zato so se odločili, da bodo most zapirali le začasno, dokler ga ne bodo v sodelovanju z občino Ig obnovili. S štetjem prometa so ugotovili, da v jutranji prometni konici s Pijave Gorice proti Igu dnevno zavije več kot 700 vozil, skupno pa Škofljico vsakodnevno prevozi od 10.000 do 12.000 avtomobilov.

Kot je zapisal župan, glavni cilj prometne signalizacije ni zbiranje denarja s kaznimi, bodo pa nad vozniki bedeli občinski redarji, ki so v preteklih tednih že zaznali več kršitev. Poleg neupoštevanja nove signalizacije so zabeležili tudi uničevanje kmetijskih površin zaradi iskanja bližnjic, vožnjo po površinah za pešce in ponarejene dovolilnice. Župan je prepričan, da je težave mogoče rešiti, a bodo zato morali potrpeti vozniki iz drugih občin. »Ljudje mislijo, da imam magično palčko in lahko kar takoj uredim promet,« je še dodal.

Priporočamo