»Naše podjetje ima inovativnost zapisano v svojem DNK,« pravijo v družbi TPV Automotive, ki je svoj sedež iz Novega mesta preselila v Brežice junija lani, dobrega pol leta po postavitvi nove tovarne v tamkajšnji industrijski coni Brezina. Z letošnjim letom tako zaključujejo cikel stomilijonske naložbe, ki so jo izvedli s pomočjo države. V novi tovarni za visokotrdnostne komponente poleg razvojno-inženirskih storitev izdelujejo nosilce koles za nove generacije vozil BMW, medtem ko v bližnjem Šentlenartu nastajajo nosilci baterijskih elementov za družbo Volvo. Na obeh lokacijah je skupaj zaposlenih okoli 800 ljudi, v celotni skupini s petimi lokacijami v Sloveniji in eno v Srbiji pa 1300. Ena od posebnosti podjetja, ki sodi med vodilne razvojne dobavitelje v globalni avtomobilski industriji, je prav inovativnost, ki jo spodbujajo na vsakem koraku, zaposleni pa so za podane predloge finančno nagrajeni. Da je usmeritev prava, pričajo tudi nagrade za inovativnost v gospodarstvu, podjetje jih je samo letos prejelo deset, doslej pa že več kot sto.
Več kot 22.000 predlogov
Po besedah direktorja razvojno-komercialnega sektorja v TPV Automotive Krunoslava Šimraka se razvoj in inovativnost močno prepletata. »Gre za sinergijo. Ko smo pred leti predstavljali smernice za prihodnost, smo rekli, da podjetje ne more biti inovativno, če ne goji kulture inovativnosti. Naše inovativno razmišljanje v procesih se je začelo že leta 2006. Kulturo inovativnosti gojimo tako pri zaposlenih v podjetju kot v okolici, kjer delujemo. Po vseh teh letih je inovativnost v našem podjetju v resnici že samoumevna,« pravi.
Inovativni predlogi zaposlenih tudi dejansko prispevajo k izboljšavam izdelkov in procesov v avtomobilski industriji. Od leta 2007, ko so jih začeli sistemsko zbirati, so jih zaposleni podali že več kot 22.000. Že devet let zapored pa se z dnevom inovativnosti posebej posvetijo najboljšim in najkoristnejšim predlogom ter dodatno nagradijo najboljše inovatorje. Tematika letošnjega dneva inovativnosti so bili trendi v avtomobilski industriji. »Z leti vse bolj prehajamo iz množičnosti predlogov k izboljšanju kakovosti teh predlogov, kar ne nazadnje vodi tudi do izboljšanja poslovanja družbe,« pravi generalni direktor TPV Automotive Ivan Erenda. V postopku inoviranja sodelujejo prav vsi zaposleni na vseh področjih delovanja. Vsak podani predlog oceni strokovna komisija in to zabeleži v posebnih aplikacijah, tudi na mobilni, ki jo imajo zaposleni na svojih telefonih. Tako vsak trenutek vedo, kaj se dogaja z njihovimi predlogi.
Ideje zaposlenih na vseh področjih
»S prebojnimi idejami dvigujemo svojo konkurenčnost, pridobivamo nove kupce. Posledično temu sledijo novi posli, investicije, rast podjetja in večja prepoznavnost,« dodaja Šimrak. So pa inovacije seveda različne, od tistih, ki so vezane na tehnološke procese, do organizacijskih in celo okoljskih, ki vplivajo na trajnostni razvoj podjetja. Ena takih je inovacija avtorice Ines Rajkovič, ki je prejela nagrado za najkoristnejši inovativni predlog posameznika za lansko leto. Zaposlena je v laboratoriju za površinsko zaščito, njena inovacija pa se ukvarja s sušilnikom mulja, s pomočjo katerega so kar za polovico zmanjšali količine odpadnega mulja pri procesu filtracije odpadnih vod.
To pa ni njena prva inovacija. Med drugim je sodelovala pri inovacijah na svojem primarnem delovnem področju – korozijski zaščiti. »To, da podjetje tvoj predlog vzame resno, da te nekdo res opazi, dojameš kot veliko pohvalo. Spodbujanje inovativnosti je zelo dobrodošlo, tako lahko napreduješ na nekem področju in narediš korak naprej. Če tvojih predlogov nihče ne upošteva, pa so lahko še tako dobri, tega koraka naprej pač ne moreš narediti.«