Dvosedežnica Šimnovec, ki povezuje zgornjo postajo nihalke z Zelenim robom oziroma vrhom Velike planine, je stara že skoraj štirideset let in dotrajana ter po predpisih lahko vozi le še do leta 2025. Zato se je družba Velika planina že pred časom začela pripravljati na menjavo. Vrednost naložbe je ocenjena na 8,8 milijona evrov. Večji del sredstev, dobrih 7 milijonov, so dobili na razpisu ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, razliko v višini 1.760.000 evrov pa bo družba po besedah direktorja pokrila iz treh virov. »Poleg lastnih sredstev in predvidene dokapitalizacije občine bomo zaprosili še za bančno posojilo,« je povedal Tomaž Štefe in razložil, da je občina Kamnik že lani odprla proračunski sklad za investicijo v sedežnico in vsako leto vanj nakaže 250.000 evrov. V dveh letih se je v skladu tako nabralo že pol milijona evrov. »Skupaj s predvidenim nakazilom 250.000 evrov v letu 2023 bo občina Kamnik za investicijo v sedežnico prispevala 750.000 evrov. Prispevek za sedežnico bo predvidoma izveden v obliki dokapitalizacije družbe Velika planina.«

Sedežnica deluje vse leto

Življenjska doba se sedanji sedežnici izteče leta 2025, ko po zakonu ne bo več smela voziti. Za družbo in bližnjo okolico je sedežnica življenjskega pomena, saj pomeni edino povezavo s planino iz zahodne smeri, pozimi pa edino povezavo sploh. »Lahko trdimo, da je sedežnica na Veliko planino ena redkih, ki delujejo praktično vse leto, tako poleti kot pozimi in tudi izven obeh sezon. Ker se na planini tudi oddaja vse več koč za turistične namene, je potreba po sedežnici toliko večja, saj je lahko od novembra do maja to edini dostop zaradi snežnih razmer in prevoznosti ceste,« je povedal Štefe in dodal, da brez sedežnice družba izgubi tudi zimske aktivnosti od smučanja do nočnega sankanja.

Načrt, da dvosedežnico zamenjajo s šestsedežnico, se je izkazal za ekonomsko najbolj ugodno rešitev. V načrtu je tako imenovana odklopljiva sedežnica, ki zaradi zakonske omejitve hitrosti pol metra na sekundo pri sestopanju s sedežnice edina dosega solidne čase potovanja. Sedanja sedežnica od spodnje do zgornje postaje potrebuje 21 minut. »Med samim potovanjem takšna sedežnica pospeši na bistveno višje hitrosti, česar pa fiksna sedežnica zaradi prej omenjenih zakonskih omejitev ne more,« je odločitev komentiral direktor. »Če se torej odločamo za odklopljivo rešitev, ki je edina smiselna, se odločamo med 4-, 6- in večsedežnimi variantami. Ker je pri šestsedežnici ob enaki kapaciteti potrebnih manj kabin kot pri štirisedežnici, vse ostalo pa je enako, je kalkulacija takšna, da je ob enakem številu sedežev šestsedežnica cenejša od štirisedežnice.«

Projekt prenove celotne infrastrukture

Sklep ministrstva je že pravnomočen, družba pa mora do konca leta pridobiti potrebna gradbena dovoljenja. Kot pove direktor, upa, da jim bo uspelo in da bo naprava postavljena do konca leta 2023. Družba Velika planina pa je pred časom objavila tudi javni razpis za obnovo spodnje in zgornje postaje; gre za dolgoročni projekt prenove celotne infrastrukture, ki je v upravljanju družbe Velika planina. »Vodenje projekta smo zaupali ZAPS, saj je najbolj referenčna institucija s tega področja. Trenutno smo v fazi izbora najboljše idejne zasnove, ki bo smiselno oblikovno v eno celoto povezala vse lokacije. S tem bomo destinaciji dodali tako potrebno višjo dodano vrednost, trajnostno in zeleno komponento,« je povedal Tomaž Štefe in dodal, da bo omenjeni projekt tudi zaradi obsega trajal nekoliko dlje.

Priporočamo