Od torka je na Vrhniki za promet odprta dolgo pričakovana južna obvoznica. Ta omogoča povezavo do naselja Verd in mimo središča Vrhnike naprej do Borovnice. Obvoznica, ki teče vzporedno z avtocesto, poleg tega omogoča še lažji dostop do avtoceste in trgovskih središč na drugi strani mesta. »Vpliv ceste na razbremenitev mesta se že pozna, predvsem z vidika tovornega prometa. Vsak kamion, ki pelje po obvoznici, razbremeni center Vrhnike. Bo pa cesta razbremenila promet tudi iz druge smeri, saj se bodo tisti, ki gredo v Borovnico ali Verd, zdaj lahko izognili središču Vrhnike,« je povedal župan Vrhnike Daniel Cukjati. Obvoznica ima tudi dve novi krožišči, eno na mestu nekdanje cestninske postaje, drugo na zahodni strani avtoceste. Južna obvoznica ima sicer že dolgo zgodovino, saj njeno načrtovanje sega v leto 2007, ko je bila izdana prva študija variant obvoznice, leta 2015 pa je bila pripravljena idejna zasnova. Dela so se začela avgusta 2021. Obvoznico je financirala Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), sofinancirala pa Občina Vrhnika. Vrednost investicije je ocenjena na 3,7 milijona evrov. Župan nam je zagotovil, da so cesto uspeli zgraditi znotraj načrtovanega finančnega okvira.

Prebivalci navdušeni

»Hvala za novo cestno povezavo, ki bo razbremenila promet v naših krajih,« piše na plakatu pri začetku obvoznice v naselju Verd. Pod plakatom je podpisana tamkajšnja krajevna skupnost, saj je od torka tamkajšnjim prebivalcem precej olajšan dostop do obvoznice. »Center je razbremenjen in to se pozna že sedaj. Kot vidite, je sicer promet še vedno kaotičen, saj promet iz Logatca še vedno teče čez središče mesta. Čas za prečkanje mesta med drugo in peto uro se raztegne na pol ure ali več,« je pojasnil občan. Pot čez središče mesta res traja dolgo: v četrtek okoli druge ure popoldan smo za kilometer poti potrebovali okroglih deset minut. Držijo tudi navedbe občana, da gre za promet iz Logatca – iz smeri Borovnice prometa skorajda ni bilo. »Zelo dobro je, da gre zdaj promet iz Borovnice direktno na avtocesto. Seveda tam vozniki velikokrat obtičijo v koloni, kar pa je že drug problem,« je še dodal Vrhničan. Tudi župan je izpostavil, da je za prometne težave njegovega mesta kriva preobremenjena avtocesta. Rešitev vidi v čimprejšnji vzpostavitvi tretjega pasu: »Težava je v avtocesti, ki z dvema pasovoma ne požira vsega prometa v konicah. Takoj ko na avtocesti nastane zastoj, se najprej napolni državna cesta, takoj zatem pa lokalne ceste.«

Dela se še severna obvoznica

»Pripravljamo tudi severno obvoznico, ki bo mesto razbremenila prometa iz smeri Logatca oziroma Brezovice. Vrhničani tej cesti pravimo tankovska cesta, saj je prej služila za povezovanje vojašnic. Dela bodo potekala v različnih fazah, nekatera dela se že izvajajo. Skupaj z DRSI projektiramo tudi pot skozi obrtno cono,« je pojasnil župan. Pristavil je, da bo za vzpostavitev severne obvoznice verjetno potrebnih pet faz in da naj bi bila dela zaključena v roku petih ali šestih let. »Državna cesta, ki pelje iz smeri Horjula, se bo preusmerila proti Logatcu in se izognila Vrhniki. Ta promet trenutno teče čez sam center mesta,« je še dodal. 

Priporočamo