Direkcija za infrastrukturo z javnim naročilom išče izvajalca, ki bo nadgradil železniški postaji Brezovica in Preserje ter zgradil novo postajališče v Vnanjih Goricah. Na železniški postaji Brezovica bo moral izbrani izvajalec zgraditi nadkrita otočna perona s pripadajočo opremo ter obnoviti tire in tirne naprave, pri postaji pa urediti parkirišče in dostopne poti. Pod tiri bo moral zgraditi nov podhod, ki bo potnikom omogočal varen prehod peronske infrastrukture, hkrati pa bo zagotavljal varen dostop še do krajinskega parka Ljubljansko barje, kaže projektna dokumentacija. V podhod bodo vodila stopnišča in dvigala, ki bodo gibalno oviranim omogočala enostaven dostop do peronov. Poleg navedenega bo izbrani izvajalec moral preurediti prostore v postajni stavbi.

48,2 mio. € evropskih sredstev naj bi direkcija za infrastrukturo pridobila iz instrumenta za povezovanje Evrope.

Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da je bila železniška postaja Preserje zgrajena po koncu druge svetovne vojne. Postajno stavbo čaka sanacija fasade, saj naj bi bila ta na več mestih poškodovana. Na omenjeni postaji bo izbrani izvajalec moral prav tako zgraditi tire in tirne narave ter nov otočni in bočni peron, oba bosta nadkrita. Tudi na železniški postaji Preserje bo dostop do peronov urejen skozi nov podhod s stopnišči in dvigali do posameznega perona, je razvidno iz projektne dokumentacije.

V bližini železniške postaje Preserje (tik pred naseljem Kamnik pod Krimom) je v okviru tega projekta predvidena še gradnja novega cestnega podvoza. Stari podvoz je direkcija sprva nameravala le prenoviti, a je podroben pregled pokazal, da je objekt dotrajan in v prihodnosti ne bi omogočal vključitve kolesarskih poti, kaže razpisna dokumentacija.

Pri novem postajališču v Vnanjih Goricah bo parkirišče sistema parkiraj in prestopi na javni prevoz. Vir: Direkcija za infrastrukturo

Pri novem postajališču v Vnanjih Goricah bo parkirišče sistema parkiraj in prestopi na javni prevoz. Vir: Direkcija za infrastrukturo

Novo postajališče v Vnanjih Goricah bo zgrajeno pri križišču železnice in Podpeške ceste ter bo po navedbah direkcije opremljeno z dvema bočnima peronoma, ki bosta prav tako povezana s podhodom. Ob enem od peronov je predvidena še gradnja zavetišč, tudi za kolesa, in ureditev parkirišča sistema P+R, kjer bodo vozniki lahko parkirali vozila in prestopili na vlake. Tudi v bližini tega postajališča je načrtovana gradnja novega cestnega podvoza.

Izbrani izvajalec bo moral po podatkih direkcije vsa naročena dela končati v 24 mesecih od uvedbe v delo. Koliko je ocenjena vrednost teh del, na direkciji niso želeli javno razkriti. Pričakujejo pa, da bodo to pomembno naložbo sofinancirali z evropskimi sredstvi. Na voljo jim je nekaj več kot 48,2 milijona evrov iz instrumenta za povezovanje Evrope.

Nadgradnja železnice med Ljubljano in Divačo

Navedena dela so del širšega projekta nadgradnje železniške odseka med Ljubljano in Divačo. Direkcija za infrastrukturo je na spletni strani krajsamorazdalje.si zapisala, da proga med omenjenima krajema »ne ustreza današnjim prometnim zahtevam in predstavlja ozko grlo na javni železniški infrastrukturi v Republiki Sloveniji in na obeh koridorjih TEN-T. Prav tako je proga problematična z vidika prepustne zmogljivosti.« TEN-T je vseevropsko omrežje za transport, čez Slovenijo pa potekata baltsko-jadranski in sredozemski koridor.

Železniško postajo Preserje bodo nadgradili. Vir: Direkcija za infrastrukturo

Železniško postajo Preserje bodo nadgradili. Vir: Direkcija za infrastrukturo

Na omenjenem odseku je direkcija veliko del opravila že v minulih letih, nekaj pa se jih prav zdaj končuje. Opravljena je že nadgradnja železniškega odseka med Ljubljano in Brezovico, katere pogodbena vrednost je bila z davkom na dodano vrednost 61,2 milijona evrov. Za ta del projekta je direkcija pridobila nekaj več kot 44,5 milijona evrov nepovratnih evropskih sredstev iz načrta za okrevanje in odpornost. Končana je tudi gradnja podhoda za kolesarje in pešce v Postojni, vredna 1,4 milijona evrov, 0,9 milijona evrov zanj pa je prišlo iz instrumenta za povezovanje Evrope.

V bližini železniške postaje Preserje tik pred naseljem Kamnik pod Krimom je v okviru tega projekta predvidena še gradnja dodatnega cestnega podvoza.

Gradbena dela na odsekih Brezovica–Preserje in Preserje–Borovnica ter na železniški postaji Borovnica so po podatkih direkcije v sklepni fazi. Pogodbena vrednost tega dela projekta je bila 96,1 milijona evrov z davkom, direkcija pa je zanj doslej pridobila 38,5 milijona evrov povratnih in nepovratnih sredstev prav tako iz načrta za okrevanje in odpornost. V teku je še gradnja elektronapajalnih postaj Borovnica in Postojna ter mesta sekcioniranja Verd. Pogodbena vrednost teh del je po podatkih direkcije 16,9 milijona evrov z davkom, doslej pa so pridobili 7,5 milijona evrov evropskih sredstev iz instrumenta za povezovanje Evrope. 

Priporočamo