V sredo zjutraj so za ves promet zaprli nekdanjo hitro cesto oziroma regionalno cesto mimo Trebnjega. V teh dneh bodo namreč porušili ozek nadvoz nad regionalno cesto pri gradu in na tem mestu zgradili krožišče, ki bo pomenilo tudi bistveno boljši dostop v samo mesto. Nekdanja cesta bratstva in enotnosti, zgrajena leta 1958, bo na tem odseku zaprta predvidoma do začetka junija letos. Novo krožišče naj bi zgradili najkasneje do decembra letos, po napovedih izvajalca pa najverjetneje že do jeseni. Naložba je vredna nekaj več kot 1,6 milijona evrov, od tega bo nekaj manj kot 1,4 milijona zagotovila Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, okoli 240.000 evrov pa trebanjska občina.

Kot je pojasnil Janko Zakrajšek, vodja oddelka za okolje, prostor in infrastrukturo na občini Trebnje, bo krožišče niveletno višje od kote sedanje hitre ceste. Na območju v dolžini nekaj sto metrov bodo zgradili tudi kolesarsko stezo, hodnik za pešce, novo navezavo proti naselju Odrga, med Petrolom in nekdanjim motelom pa tudi novo navezavo proti Grmadi. Ob tem bodo uredili tudi vso potrebno infrastrukturo pod krožiščem ter postajališče za avtodome.

Obvoz po avtocesti ali skozi mesto

V času gradnje bodo za osebna vozila, avtobuse in tovorna vozila do 7,5 tone na tem odseku uredili začasno vzporedno cesto mimo gradbišča, kjer bo promet potekal izmenično enosmerno. Obvoz za težja tovorna vozila bo po avtocesti ali pa skozi samo mesto, odvisno od njihovega cilja. »Seveda lahko v tem času pričakujemo veliko obremenitev skozi središče Trebnjega. Vendar druge možnosti ni in vsi skupaj bomo morali te dobre tri mesece, dokler ne bo spet mogoč promet po nekdanji H1, pač malo potrpeti,« pravi Zakrajšek.

Sedanji vstop v središče mesta na njegovem zahodnem delu ima kar tri ozka grla. Poleg nadvoza, ki ga bodo v teh dneh porušili in ki je del državne ceste, mu sledita še ozek most čez Temenico in nadvoz nad železnico, ki pa sodita pod domeno občine. Po Zakrajškovih besedah bo tako občina izkoristila zaporo hitre ceste in se v tem času lotila obnove mostu čez Temenico, ki je v zelo slabem stanju. »Močno sta dotrajani tako voziščna kot tudi konstrukcija samega mostu. Zdaj pripravljamo razpisno dokumentacijo. Računamo, da bi konec marca že imeli izbranega izvajalca, ki bi most zgradil do jeseni.« Okoli 400.000 evrov vredno naložbo bo v celoti pokrila občina sama.

Kdaj obnova preostalih nadvozov?

Hkrati s projektno dokumentacijo za most občina pripravlja tudi dokumentacijo za nov nadvoz nad železniško progo. Vendar so se odločili, da se bodo nadvoza, ki je v nekoliko boljšem stanju kot most, lotili kasneje, skupaj s Slovenskimi železnicami. »Nov nadvoz bo namreč treba dvigniti zaradi tehnološke izvedbe elektrifikacije proge Ljubljana–Novo mesto, kar bo prav tako precejšen finančni zalogaj,« je pojasnil Zakrajšek.

Država ima sicer v načrtu obnovo celotne nekdanje hitre ceste, kjer so najbolj problematični prav dotrajani in preozki nadvozi. »Predvidena je njihova rušitev, ponekod se bodo gradila krožišča, drugod zavijalni pasovi. Kdaj bodo stekla ta dela, pa je težo reči, saj se bo nekdanja H1 obnavljala po fazah. Gradnja krožišča pri gradu je tako prva faza obnove hitre ceste. Prizadevamo si, da bi direkcija v naslednji fazi obnovila nadvoz Jezero, ki je tako ozek, da morajo traktorji ali tovornjaki z enim kolesom peljati kar po pločniku,« še pravi Zakrajšek.

V Trebnjem imajo sicer trenutno odprtih za kar deset milijonov evrov naložb. Največja je dogradnja osnovne šole v Dolenjski Nemški vasi, vredna pet milijonov evrov. 

Priporočamo