Zadnja seja ljubljanskega mestnega sveta v iztekajočem se mandatu bo dolga in zahtevna, saj bodo svetniki poleg skoraj ducata odlokov o urejanju prostora morali odločiti tudi o spremembi letošnjega proračuna in proračuna za prihodnje leto. Občina je v rebalansa vključila nekatere nove razvojne projekte, vendar to ne pomeni, da jih bo vse tudi uresničila že v letošnjem oziroma prihodnjem letu.
Eden od novih projektov je gradnja podvoza pod železniškimi tiri, ki bo povezoval sedaj »slepo« Parmovo ulico in Tivolsko cesto. »Ureditev je predvidena skladno s sklenjenim sporazumom o nadgradnji železniške infrastrukture na območju ljubljanskih železniških postaj,« v proračunu pojasnjuje občina. Gre za dogovor, ki sta ga župan Zoran Janković in nekdanji infrastrukturni minister Jernej Vrtovec sklenila marca letos. Omenjeni podvoz je načrtovan pod gorenjskim in primorskim krakom železnice, na Tivolsko cesto pa bi se priključil nekje na območju med železniškim zdravstvenim domom in bencinskim servisom ob Tivolski cesti, kaže prostorski načrt. Podvoz naj bi izboljšal prometno situacijo na Parmovi, kjer je v prihodnosti predvidena stanovanjska in poslovna pozidava. Razvoj tega projekta je sicer še v začetni fazi, saj naj bi mestna uprava prve večje zneske zanj porabila šele leta 2025.
Za gradnjo sončnih elektrarn dva konzorcija ponudnikov
Nova postavka v proračunu je tudi prenova odseka Litijske ceste med križiščem s Hruševsko in mostom čez Gruberjev prekop. Sočasno bi prenovili tudi del Kajuhove ceste. Proračun razkriva, da je v ta 5,4 milijona evrov vreden projekt vključena prenova cestnih površin, javne razsvetljave in semaforja na križišču Litijske in Kajuhove ceste.
Med novimi projekti sta tudi dve javno-zasebni partnerstvi. Prvi projekt so na občini poimenovali zelena energija na objektih in površinah mestne občine Ljubljana in je ocenjen na 7,8 milijona evrov. Pri tem projektu bo zasebni partner na objektih oziroma površinah v lasti občine gradil sončne elektrarne. Javni razpis za izbor zasebnega partnerja je občina objavila že pred časom, nanj pa sta se odzvala dva konzorcija ponudnikov. Prvi konzorcij sestavljajo Resalta, Energetika Ljubljana in RES ERP, v drugega pa so se povezali Petrol, E3 in Interenergo. V službi za javna naročila so nam nedavno pojasnili, da trenutno še preverjajo, ali konzorcija izpolnjujeta pogoje, da jima lahko priznajo usposobljenost in ju povabijo v naslednjo fazo javnega naročila, to je konkurenčni dialog. Do končne izbire pogodbenega partnerja bo tako minilo vsaj še nekaj mesecev.
Predmet drugega javno-zasebnega partnerstva je gradnja parka varne mobilnosti, ki je ocenjen na 2,4 milijona evrov. Večino denarja zanj naj bi prispeval izbrani zasebni partner. Ljubljanski svetniki so na septembrski seji potrdili namero občine, da projekt izvede v javno-zasebnem partnerju, toda razpisa za izbor zasebnika magistrat še ni objavil.
LPP letos 4 milijone
več subvencije
Poleg že načrtovanih prenov osnovnih šol in vrtcev v proračunih za letošnje in prihodnje leto je občina z rebalansoma na novo vključila še prenovo zunanjih in športnih površin pri osnovni šol Trnovo, prenovo kuhinje v osnovni šoli Dravlje, celovito prenovo osnovne šole Danile Kumar in enote Vila Vrtca Jelka ter investicijsko vzdrževanje javnega zavoda Cene Štupar.
Občina bo javnemu podjetju Ljubljanski potniški promet letos primaknila dodatne štiri milijone evrov subvencije, da bi preprečila večmilijonsko izgubo zaradi visokih cen goriva, višjih stroškov dela in upada števila potnikov. Skupaj bo podjetje iz občinskega proračuna prejelo 14 milijonov evrov. Prihodnje leto bo Ljubljanski potniški promet, tako kot prejšnja leta, prejel »le« deset milijonov evrov subvencije.