Občini Medvode in Škofja Loka sta bili izbrani za pilotno območje, na katerem bodo izvedli postopek priprave parkirne politike. Ta bo javno predstavljena v začetku poletja in bo vzorčen primer tudi za druge slovenske občine. V okviru projekta Trajnostna parkirna politika, pod katerega se podpisujejo na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, se bodo ukvarjali z izzivi, ki so posledica dejstva, da so avtomobili v uporabi le kratek čas, večino časa pa so parkirani in zasedajo dragocen ulični prostor, ki bi ga lahko bolj učinkovito in pravično uporabili za druge namene.

S projektom želijo okrepiti zavedanje o pomenu in možnostih upravljanja mirujočega prometa in pripraviti nacionalne smernice za parkirno politiko na ravni mest in občin ter določiti parkirne normative. Do konca aprila bodo v obeh omenjenih občinah analizirali stanje, maja in junija bodo pripravili nabor ukrepov, medtem ko bodo predlog parkirne politike javno predstavili predvidoma konec junija. O tem, kje in kdaj vidijo največje težave glede parkirnih prostorov v svoji občini, so včeraj na glas spregovorili občani Medvod. V okviru prve javne razprave Kje so problemi parkiranja v Medvodah?, ki so jo organizirali Regionalna razvojna agencija ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora in Ljubljanski urbanistični zavod, so v prostorih Občine Medvode predstavili svoj pogled na parkirno problematiko in izpostavili najbolj problematična parkirišča. Med temi so v zadnjih letih najpogosteje omenjena območja v bližini zdravstvenega doma, šol in vrtcev, železniške postaje in Zbiljskega jezera.

Ob koncih tednov oblegane turistične točke

Pobud občanov je bil vesel tudi medvoški župan Nejc Smole, ki težave s parkiranjem v Medvodah vidi na dveh ključnih področjih. Prvo je urbani del, ki je vezan na dnevno migracijo v Ljubljano. »Razmišljamo o ureditvi parkirišča P+R (park and ride oziroma parkiraj in se odpelji z avtobusom ali vlakom) ob železniški postaji, s čimer bi omogočili več parkirnih prostorov uporabnikom vlaka in avtobusa. S tem bi občane motivirali, da bi avtomobil pustili v Medvodah, a imamo ob tem vseeno nekaj pomislekov. Nikakor si namreč ne želimo biti parkirišče za Gorenjsko, ampak želimo urediti parkirne prostore predvsem za medvoške občane,« je pojasnil Smole in dodal, da so se s Slovenskimi železnicami že dogovorili, da v sklopu rekonstrukcije medvoške železniške postaje v prihodnjem obdobju obnovijo tudi parkirišča ob železnici, pri čemer računajo na pomoč zunanjih virov financiranja.

»Na občini si bomo v sklopu ureditve bližnjega bodočega športnega parka že pred tem prizadevali za čimprejšnjo začasno rešitev ureditve brezplačnih parkirišč za dnevne migrante v občini,« je še dodal medvoški župan, ki drugi del izzivov parkiranja v občini vidi v ureditvi parkirišč ob turističnih točkah, predvsem v Zbiljah in na območju Polhograjskega hribovja. V Zbiljah so v okviru občinskega prostorskega načrta že zagotovili prostor zanje, več izzivov pa bodo na občini deležni v dolini Ločnice, kjer ob koncih tednih parkirajo številni pohodniki, ki se odpravijo na polhograjske vršace. Zaradi bližine vodotoka ureditev parkirišč ob tamkajšnji cesti namreč ni mogoča, zato se na občini pogovarjajo z lastniki zemljišč, od katerih bi odkupili del njihove lastnine, na kateri bi lahko uredili parkirne prostore. V načrtu imajo tudi ureditev parkirišča na Katarini, ki bo predstavljalo sonaravno rešitev za obiskovalce te priljubljene turistične točke in ne bo kazilo zelene okolice z obsežno asfaltirano površino, obeta pa se tudi ureditev ene bolj obleganih medvoških ulic – ​Ostrovrharjeve ulice, ki bo postala prijaznejša za obiskovalce tamkajšnje osnovne šole in vrtca. 

Priporočamo