Z namenom čim več ljudi pritegniti k uporabi koles, javnega prevoza in alternativnih oblik prevoza za opravljanje različnih popoldanskih obveznosti, so v okviru projekta Life IP Care4Climate v Kovačnici v Kranju priredili mednarodni hekaton o trajnostni mobilnosti Hack4Climate. Udeleženci iz Romunije, Gruzije, Turčije, Kosova, Italije, Nemčije, Južne Afrike, Nigerije, Mehike, Indije, Bangladeša, Pakistana, Češke in Slovenije so imeli ob številnih izzivih na voljo malce več kot dan časa za inovativne rešitve, pri čemer so se seznanili tudi s projektom Zeleni pingvin, kombinacijo digitalne tehnologije in igrifikacije, ki pripomore k okoljskemu in digitalnemu ozaveščanju prebivalcev na določenem območju.

Pod mentorstvom strokovnjakov z različnih področij so mladi navdušenci nad trajnostno mobilnostjo iskali različne načine, kako ponuditi in zagotoviti storitve, ki naredijo uporabo javnih potniških storitev prijaznejšo in dosegljivo, ter k uporabi javnega prevoza spodbuditi prebivalce z območij v zaledju večjih mest. Njihove projekte je ocenila strokovna žirija in najboljše ekipe tudi nagradila. Posebno priznanje občine Kranj so namenili Ajdi Sofrić in Evi Bajželj, ki sta si nadeli ime Kranjčanki. Njuna rešitev naslavlja spremembo potovalnih navad zaposlenih zlasti v večjih podjetjih ter uvedbo posebnega sistema za zbiranje in obdelavo podatkov o potovalnih navadah zaposlenih znotraj podjetij, ki bi sodelavcem olajšal dogovarjanje o skupnem prevozu na delo. Ideja Sofrićeve in Bajžljeve je po mnenju predstavnikov Mestne občine Kranj najhitreje izvedljiva, poleg tega je mestu pisana na kožo, saj povezuje podjetja in njihove zaposlene ter spodbuja k trajnostnemu načinu potovanja na delovno mesto.

Več kot polovica voženj
še vedno z avtomobili

Zmagala je ekipa z imenom Lavindeep v sestavi Elene Koradin, Rebeke Šmit, Sandija Selana in Špele Prevolšek. Zasnovali so vplivneža trajnostne mobilnosti, ki ga poganja umetna inteligenca. »Vplivnež z imenom Marko (Skače) spodbuja okolju prijazno mobilnost. Ima obilico znanja o najnovejših prometnih trendih in tehnologijah, od električnih avtomobilov in koles do pametnih sistemov javnega prevoza. Svoje strokovno znanje in izkušnje uporablja za pomoč ljudem pri sprejemanju ozaveščenih odločitev o izbiri prevoza in zmanjšanju njihovega ogljičnega odtisa,« so pojasnili zmagovalci. Strokovno žirijo so prepričali z dobro pripravljeno predstavitvijo, predvsem pa je njihova ideja, kot je odločitev utemeljil raziskovalec na Urbanističnem inštitutu dr. Luka Mladenovič, v koraku s časom in dobro orodje za izobraževanje in povezovanje skupnosti.

»Prihodnost pripada mladim in prepričan sem, da imajo še veliko idej za zeleno mobilno prihodnost. Kranj uveljavlja dobre prakse, izbran je bil na razpisu evropske komisije za 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest, med cilji, ki jih poskušamo doseči že drugi mandat, pa je delovati trajnostno v vseh pogledih, kar vključuje tudi izvajanje ukrepov in investicij za zmanjšanje obremenitev okolja zaradi prometa,« je med drugim poudaril kranjski župan Matjaž Rakovec. V Kranju sicer z različnimi ukrepi širšo javnost že več let spodbujajo k spremembi potovalnih navad, a se kljub temu tako kot v drugih večjih mestih število avtomobilov na cesti prepočasi zmanjšuje. »V Sloveniji se več kot polovica voženj, krajših od dveh kilometrov, opravi z avtomobilom, kar je velik vir izpustov toplogrednih plinov in škodljivo vpliva na okolje, družbo ter gospodarstvo. Rešitve lahko iščemo tudi s hekatoni, ki ponujajo znanje, ideje in inovativne načine reševanja težav,« so poudarili organizatorji mednarodnega hekatona Hack4Climate. 

Priporočamo