Prometni znak prepoveduje promet za kolesarje in motoriste, ki po Viški cesti vozijo v smeri zahoda čez železniški prehod. Proti vzhodu omejitve ni. Kot so pojasnili na Mestni občini Ljubljana (MOL), je bil znak postavljen na podlagi zahteve komisije za nivojske železniške prehode. Osnovno izhodišče komisije naj bi bilo, da je za ta železniški prehod že izdana pravnomočna odločba o njegovi ukinitvi.

Odločba je v osnovi zahtevala, da se postavi fizične ovire za preprečitev prehajanja kolesarjev in mopedov ter da se onemogoči tudi prehajanje pešcev. Komisija je pogojno sprejela argumente MOL, da gre za lokacijo v strnjenem urbanem območju z veliko dejavnostmi in z zelo veliko gotovostjo z vsemi vrstami prometnih udeležencev. Pristali so na ureditev s postavitvijo znakov za prepoved enoslednih vozil z ozkimi kolesi, ki bi se lahko zataknila v tirnicah. Prehod je problematičen, ker ne poteka pod pravim kotom čez tirnice, temveč je kot ostrejši, kar povečuje možnosti za poškodbe.

Idejne rešitve novega podvoza izdelane

Prostorske možnosti trenutno ne dopuščajo drugačne fizične ureditve prehoda, zato MOL v pogovorih z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo vztraja, da bi naredili podvoz za pešce in kolesarje. Kljub temu da so idejne rešitve podvoza že izdelane, pa dokončne odločitve o ustrezni dolgotrajni rešitvi še niso sprejeli.

V preteklosti sta se na železniškem prehodu zgodili dve prometni nesreči s smrtnim izidom, v obeh sta bili žrtvi kolesarja. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet MOL so se zato odločili, da zaradi lažje dostopnosti, krajših obvozov in boljše prometne pretočnosti na območju začasno spremenijo prometno signalizacijo.

Alternativna pot je zdaj za kolesarje urejena po Fajfarjevi ulici in podhodu v Ulici Iga Grudna, medtem ko morajo motoristi izbirati med drugimi potmi, ki vodijo proti Brdu. Tirnice lahko prečkajo tudi peš, a le tako, da tako kolesarji kot mopedisti sestopijo s prevoznega sredstva in ga potiskajo ob sebi.

Priporočamo