V začetku tedna je ponovno stekel promet na Litijski cesti, ki jo je Mestna občina Ljubljana prenavljala na odseku med Kajuhovo in Hruševsko cesto. Župan Zoran Janković je dejal, da morajo gradbeni delavci urediti še nekaj manjših zadev na tem odseku, in če bo vreme ugodno, bodo vsa dela zaključili do konca tega tedna. Od vremena je odvisno tudi, kdaj bo ponovno stekel promet po cesti skozi Črno vas, katere prenova je bila po županovih besedah največji tehnični dosežek na področju nizkih gradenj.

Če bo vreme omogočalo, da na območju mosta čez potok v Zidarjevem grabnu v naslednjih dneh položijo še dva sloja asfalta, bi po Jankovićevih pričakovanjih promet po črnovaški cesti ponovno stekel še ta petek. V tem primeru bo skozi Črno vas od petka naprej vozil tudi Ljubljanski potniški promet. Janković je opozoril, da vsi gradbeni posegi do petka na črnovaški cesti še ne bodo zaključeni. Na nekaterih delih pločnikov je treba zaključiti še asfaltiranje, urediti morajo brežine od ceste proti hišam, nadaljevali pa bodo tudi zasajevanje dreves.

Vsa dela na črnovaški cesti bodo zaključena do konca meseca

Ker črnovaška cesta formalno do konca tedna tudi v primeru ugodnega vremena torej ne bo v celoti zaključena, bo občina cesto opremila s prometnim znakom, da je cesta v gradnji, in posledično bodo hitrost prometa omejili na 40 kilometrov na uro. Župan je opozoril, da bodo tja poslali tudi redarje. Ko bo gradnja v celoti zaključena, bo najvišja dovoljena hitrost skozi Črno vas 50 kilometrov na uro, je dejal Janković. Ker se zavedajo, da bi prenovljena, široka in predvsem ravna cesta katerega od voznikov premamila k prehitri vožnji, so ob cesti postavili dve ohišji za namestitev samodejnega radarja. Janković pričakuje, da bodo vsa dela na črnovaški cesti zaključena do konca tega meseca.

Gradbeni inženir in sodni izvedenec za področje nizkih in visokih gradenj Boris Rajković je pojasnil, da zakonodaja omogoča začasno delno uporabo ceste v prenovi, vendar pod določenimi pogoji. Kateri vse morajo biti izpolnjeni, je odvisno od posameznega primera. Kot primer je Rajković navedel, da denimo lahko upravljalec po cesti, ki jo prenavlja, začasno omejeno sprosti promet, če predpiše denimo nižjo hitrost na tem odseku, če časovno omeji vožnje ali če recimo omeji promet za težja vozila. Rajković je dejal, da ni nenavadno, če upravljalec ceste dovoli začasno omejeno uporabo cestnega odseka v prenovi, saj navsezadnje obnove določenih cest ne potekajo ob popolni zapori prometa, temveč ob delni. Tako na primer na enem voznem pasu potekajo gradbena dela, na drugem pa izmenično poteka enosmerni promet. »Mora pa biti v vsakem primeru cesta urejena tako, da je zagotovljena varnost, napravljen mora biti elaborat prometne ureditve, urejena mora biti ustrezna prometna signalizacija in podobno,« je poudaril Rajković.

Presojevalec prometne varnosti Andrej Cvar je prav tako dodal, da upravljalec cest lahko po tistih cestnih odsekih, ki še niso povsem dokončani, sprosti promet, ko ima pripravljen elaborat začasne prometne ureditve. »Brez tega ne gre. Bi bilo pa dobro, če bi upravljalci cest pri kakšnih kompleksnejših situacijah v času gradnje izvedli presojo prometne varnosti tudi za te začasne situacije, čeprav jih zakonodaja ne zahteva. To bi bilo dobro predvsem z vidika zagotavljanja varnostni šibkejših udeležencev v prometu v času gradenj,« je pojasnil Cvar.

Formalno pa je gradnja ali prenova posamezne ceste zaključena, ko je opravljen tehnični pregled oziroma izdano uporabno dovoljenje. V primerih, ko investitorju ni bilo treba pridobiti gradbenega dovoljenja, pa se prenova zaključi s komisijskim pregledom in izdajo dovoljenja za izročitev ceste v neomejeno uporabo, predpisuje zakon o cestah.

Policijo pri obravnavi nesreče zanimajo vse okoliščine

Če bi se na cesti, kjer manjša gradbena dela še potekajo, upravljalec ceste pa jo je že odprl za promet, zgodila prometna nesreča, bi policija tovrstno nesrečno obravnavala povsem enako kot sicer. »Policist vedno, ko pride na kraj prometne nesreče, ugotavlja prav vsa dejstva in okoliščine, ki so vplivale na potek prometne nesreče. K temu ne štejemo samo ravnanja udeležencev, temveč tudi druge okoliščine (na primer stanje vozišča, prometne razmere, vremenske razmere in podobno). Torej vse okoliščine, ki lahko imajo kakršen koli vpliv na nastanek in potek prometne nesreče,« je dejala predstavnica za odnose z javnostmi na ljubljanski policijski upravi Aleksandra Golec.

Pojasnila je še, da mora biti vsak del ceste, ki ga upravljalec odpre za javno uporabo (tudi če gre za odsek ceste, kjer še poteka gradnja), zgrajen do te faze, da lahko promet po njem poteka varno. Če bi policist ugotovil nepravilnosti na cesti in spremljajoči infrastrukturi, ki bi torej vplivale na varnost prometa, lahko policija ukrepa zoper vzdrževalca oziroma upravljalca ceste. »Zakon o cestah v takih primerih predvideva tudi kazni zoper pravno in odgovorno osebo,« je omenila Golčeva. Ob tem na policiji vsem udeležencem v prometu svetujemo, naj na vseh cestah »vozijo skoncentrirano, opazujejo dogajanje v prometu in druge udeležence ter upoštevajo prometna pravila, saj lahko tako sami pomembno vplivajo na varnost prometa in preprečijo morebitno prometno nesrečo«.

Priporočamo