Več let že potekajo usklajevanja med državo in občino ter drugimi vpletenimi deležniki, da bi se v obljudeni dolini Vrata vpeljal prometni režim, ki bi bil prijaznejši do domačinov in Triglavskega narodnega parka, hkrati pa tudi ugoden za obiskovalce. Naposled so se dogovorili, da ob vstopu v dolino postavijo zapornico, nova prometna ureditev pa bo obsegala omejitev števila motornih vozil, ki se lahko hkrati nahajajo v dolini.
A najprej je morala direkcija za infrastrukturo (DRSI) objaviti razpis za samo zapornico, ki so jo zdaj vendarle začeli nameščati. »Trenutno se izvajajo gradbena dela, prihodnji tednu pa je predvidena montaža zapornice ter končanje del,« so nam pojasnili. Zapornica bo lahko začela delovati, ko bodo uredili tudi obračališče, za katerega je občina financirala izdelavo projekta in odkup zemljišč. Na direkciji pričakujejo, da bo to urejeno v prvi polovici prihodnjega leta, ta čas je v postopku pridobivanje zemljišč, nov prometni režim pa bi tako vzpostavili z začetkom glavne turistične sezone poleti 2024.
Tudi letos velik obisk
Obisk v Vratih je bil letos sicer zelo velik. »Obisk je večji, ker je zaradi vetroloma cesta v Krmo zaprta,« nam je opisala kranjskogorska županja Henrika Zupan in dodala, da se žal še vedno veliko obiskovalcev odloči za obisk doline z lastnim vozilom, čeprav občina in javni zavod Triglavski narodni park (TNP) financirata brezplačni javni prevoz iz Mojstrane v Vrata.
Avtobusi so v glavni sezoni vozili vsako uro, od 5. ure zjutraj. V juliju so prepeljali 1580 potnikov, v avgustu 1182. »Na celotnem območju Julijskih Alp so se sezonski organizirani prevozi dobro prijeli. Iz leta v leto so avtobusi in kombiji bolje zasedeni, vozni redi pa skladno z razpoložljivimi zmožnostmi občin vse bolj prilagojeni uporabnikom. S postopnim spreminjanjem navad obiskovalcev bodo javni prevozi še pogostejši, pritisk prometa na okolje pa vse manjši,« pravijo v TNP, kjer obiskovalcev ne spodbujajo le k uporabi javnega prevoza znotraj parka in biosfernega območja Julijske Alpe, ampak jih vabijo, da prihajajo na trajnosten način, z avtobusom ali vlakom.
Postopki tečejo počasi
V TNP so poudarili tudi, da ureditev prometa na državni cesti v dolino vsekakor zahteva uskladitev med več deležniki: DRSI kot upravljalcem in lastnikom državne ceste, agrarno skupnostjo kot lastnikom dela zemljišč, JZ TNP kot upravljalcem narodnega parka, občino kot upravljalcem mirujočega prometa in javnih prevozov, planinskim društvom kot večletnim neuradnim skrbnikom parkirišča na koncu doline in tako naprej. Zaradi različnih pristojnosti upravljalcev in lastniških razmer postopki potekajo počasi, že dogovorjene rešitve, sporazumi in izpolnjevanje pogojev prek upravnih dovoljenj pa se zamikajo v naslednje leto.