Naslednji teden bo minilo natančno tri mesece, odkar so šoloobvezni otroci, ki so vpisani v katerega od programov Centra Janeza Levca (CJL), ostali brez posebnega prevoza do šole. Ukrep posebnih prevozov je namenjen otrokom s težjo obliko duševne bolezni, ki živijo doma in ne zmorejo samostojno uporabljati javnega prevoza ter so brez spremljevalca, ki bi jih lahko spremljal na javnem prevozu. V preteklih letih je to izvajal podizvajalec, ki ga je plačevala občina. Ta je organiziral prevoz s taksiji, ki so v šolo in nazaj prepeljala okoli 120 otrok. Občina je razpis letos ponovila, vendar nanj niso prejeli prijav. Takrat so nam z občine pojasnili, da razpisa niso ponovili, ker po njihovi oceni spet ne bi prejeli prijav. Starši so tako dober teden brez začetkom šolskega leta izvedeli, da bodo letos njihovi otroci ostali brez možnosti posebnega prevoza do šole in nazaj.

Ponovitev razpisa

»Zelo smo razočarani nad tem, da MOL razpisa ni ponovil. Zakaj je tako, ne vemo. Razpis je bil objavljen v poletnih mesecih, ko je že statistično gledano največ ljudi na dopustih,« je sporočila Željka Kitić, predsednica sveta staršev šole v Dečkovi ulici. V svetu staršev so se na prvi letošnji seji odločili za peticijo, s katero ljubljanskega župana pozivajo, da se razpis ponovi. Zbiranje peticije je po navedbah predsednice sveta staršev podprl tudi svet zavoda, katerega ustanoviteljica je sicer MOL. Peticijo je podpisalo 124 staršev, županu pa so jo poslali v sredo.

Ponovitev razpisa so obravnavali tudi na mestnem svetu na predlog svetnika Aleša Primca iz stranke Glas za otroke in družine, vendar odbor za predšolsko vzgojo in izobraževanje ni podprl svetnikovega predloga. V obrazložitvi so zapisali, da je občina kot alternativo staršem ponudila kritje stroškov mestnega prevoza oziroma povrnitev kilometrine. Izpostavili so tudi zagotovilo šole, da imajo vsi otroci zagotovljen prevoz in da se posamezni primeri rešujejo individualno. Predsednica sveta staršev nam je sicer sporočila, da ni seznanjena z individualnimi rešitvami, je pa omenila, da se povečuje manjkanje v šoli. »Kot nam je znano, nekateri starejši otroci oziroma mladostniki, zlasti v primerih, ko so starši vzgojno nemočni, manj hodijo v šolo, kot smo že dobili povratno informacijo iz šole. Organizirani prevoz je vsaj malo pripomogel k prihodu v šolo.«

Težava za samohranilce

Da so otroci, ki obiskujejo CJL, skupaj s spremljevalci upravičeni do brezplačne kartice urbana in da staršem, ki otroke vozijo v šolo, občina povrne potne stroške, je potrdila tudi Kitićeva. »A to še zdaleč ne rešuje problema. V nasprotju z večino ljubljanskih otrok se naši otroci vozijo v šolo, ki je lahko zelo oddaljena od doma, tudi uro ali več, z mestnim avtobusom, kar vključuje tudi prestopanje. Zamislite si, da živite v Dravljah in otroka vsak dan spremljate na avtobusu do Bežigrada in nazaj. Potem pa greste še v službo,« je izpostavila predsednica sveta staršev. Največjo težavo imajo enostarševske družine, ki velikokrat ne zmorejo spremljati otroka in obenem skrbeti za preostale otroke ali hoditi v službo. Otroci, ki obiskujejo CJL, so bili sicer tudi v prejšnjih letih upravičeni do brezplačne urbane, poseben linijski prevoz pa je bil namenjen tistim, ki so brez spremljevalca in so nezmožni samostojno uporabljati javni prevoz.

Primc je v predlogu poudaril, da je organiziran prevoz otrok s posebnimi potrebami »pravica, ki je bila spoštovana in se je izvajala dolgo časa ter je omogočala mnogim družinam usklajevanje družinskih in službenih obveznosti. To je pri družinah z otroki s posebnimi potrebami velikokrat zelo zahtevno.« Kot nam je uspelo ugotoviti, je poseben linijski prevoz v takšni obliki od vseh mestnih občin izvajala samo ljubljanska. 

Priporočamo