Prejeli smo pismo bralca Mihe Kosca, ki živi v naselju Radomlje v občini Domžale. Na nas se je obrnil z težavo, ki jo ima z občino glede ceste, ki je bila načrtovana za njegovim prebivališčem, a se to ni zgodilo, sosedi pa so za parceli, kjer naj bi bila cesta, pridobili gradbeno dovoljenje in jih pozidali. Že bežen pogled na zemljevid poda vtis, da se je pri načrtovanju te soseske nekaj zalomilo. Namesto povezane ulice je Trata slepa ulica iz dveh smeri. Da se pride iz enega konca ulice do druge, je namreč potrebno narediti širok obvoz, ki vzame kar več kot deset minut hoda. Vzhodni, slepi krak ulice se zaključi z ograjo in avtomatskimi vrati. Zahodni slepi krak pa se zaključi z obrtniškim objektom. Tam, kjer bi morala biti cesta, sta dve ozki parceli, ki bi morala povezovati oba slepa kraka, a sta obe parceli pozidani.

Miha Kosec, bralec

Občinske službe so to cesto imenovale kot obojestransko slepo ulico. Sem mejaš te ulice s priklopom na kanalizacijsko omrežje po tej ulici. Promet do slepe ulice Trata gre po ozki gozdni poti mimo moje parcele in promet zelo moti. Foto: Bojan Velikonja

Miha Kosec, bralec

Občinske službe so to cesto imenovale kot obojestransko slepo ulico. Sem mejaš te ulice s priklopom na kanalizacijsko omrežje po tej ulici. Promet do slepe ulice Trata gre po ozki gozdni poti mimo moje parcele in promet zelo moti. Foto: Bojan Velikonja

Načrt iz leta 1983

Bralec je sporočil, da občino že od leta 1983 opozarja, naj uredi ulico, kot je bilo načrtovano, saj gre sedaj veliko prometa po ozki cesti mimo njegove parcele, kar mu zelo zmanjšuje kvaliteto bivanja. »Občinske službe so to cesto imenovale kot obojestransko slepo ulico. Sem mejaš te ulice s priklopom na kanalizacijsko omrežje po tej ulici. Promet do slepe ulice Trata gre po ozki gozdni poti mimo moje parcele in promet zelo moti,« je pojasnil bralec in dodal, da je občina dvema sosedoma dovolila gradnjo na parceli, ki je bila mišljena za cesto. Občan je dodal, da občina nikoli ni odkupila tega dela ulice, kjer sedaj stoji obrtniški objekt in prej omenjena ograja,

Miha Kosec, Domžale: »Občinske službe so to cesto imenovale kot obojestransko slepo ulico. Sem mejaš te ulice s priklopom na kanalizacijsko omrežje po tej ulici. Promet do slepe ulice Trata gre po ozki gozdni poti mimo moje parcele in promet zelo moti.«

 

 

Bralec je še dodal, da je bil neuspešen pri iskanju odgovora, zakaj cesta ni bila dokončana in kako so lahko izdali gradbeno dovoljenje na parceli, kjer bi po njegovi oceni morala potekati cesta. So pa mu sporočili, da omenjeno zemljišče ni kategorizirano kot cesta. Ob pogledu na spletni aplikaciji e-prostor smo tudi mi potrdili, da je ozek trak, ki se zdi kot cestišče, kategorizirano kot namenska in tudi dejanska stanovanjska površina. Zanimivo pa je, da je tudi v tistem delu, kjer na ulici dejansko poteka cesta, zemljišče opredeljeno kot stanovanjske površine, dejanska raba pa je opredeljena kot »javna občinska cestna infrastruktura.«

Na drugi strani dvojne slepe ulice Trata boste namesto ceste naleteli na gospodarski objekt, ki z zahodne strani zapre pot. Foto: Bojan Velikonja 

Na drugi strani dvojne slepe ulice Trata boste namesto ceste naleteli na gospodarski objekt, ki z zahodne strani zapre pot. Foto: Bojan Velikonja 

Iz domžalske občine so nam sporočili, da je bil leta 1979 sprejet zazidalni načrt, ki je predvideval gradnjo novega naselja, v okviru katerega je bil predviden tudi komunalni koridor za cesto in ostalo javno infrastrukturo. V ta namen so tudi oblikovali prej omenjeni ozki zemljiški parceli, na katerih je bila predvidena cesta. Kot so pojasnili, pa se je občini zalomilo pri pridobivanju zemljišč. »Posamezni lastniki zemljišč se niso strinjali s prenosom cestnih koridorjev na Občino Domžale, zato niso bila pridobljena vsa zemljišča za načrtovano cestno omrežje,« so pojasnili na občini.

Pri tem so dodali, da je leta 1992 bil sprejet poseben odlok, ki je med drugim določal, da se razveljavi že realizirani prostorski izvedbeni načrt, v okviru katere spada tudi omenjeni zazidalni načrt, ki bi lahko bil podlaga za razlastitveni postopek omenjenih zemljišč. S spremenjenimi prostorsko ureditvenimi pogoji pa se je odpravila tudi »natančna določitev gradbenih parcel,« zaradi česar so investitorji dobili možnost, da so pridobili gradbeno dovoljenje na tistem traku zemlje, ki je bil mišljen za cesto na ulici Trata. Glede dvojne slepe ulice pa so sporočili, da so vsi objekti na tem območju dostopni in zato »in ni bilo interesa za dodatno ugotavljanje javnega interesa za prisilno pridobitev manjkajočih zemljišč za načrtovano cestno omrežje.« 

Priporočamo