Bralka nas je opozorila, da letos odprto nakupovalno središče Loberia v Vižmarjah na Celovški cesti 520 ni dostopno z javnim prevozom, čeprav mimo vozijo avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), za nakupovalnim središčem pa je tudi gorenjska železnica. Ključni problem je, da niti avtobusi niti vlaki ne morejo ustaviti v neposredni bližini nakupovalnega središča, ker v bližini ni urejenih postajališč.

Od najbližjega železniškega postajališča Ljubljana Vižmarje bi pešec po izračunih Googlovih zemljevidov recimo porabil dvajset minut do nakupovalnega središča, medtem ko sta avtobusni postajališči Vižmarje in P+R Stanežiče oddaljeni dobrih deset minut hoda. Toda v vseh primerih bi pešec, ki bi se z javnega prevoznega sredstva namenil do Loberie, moral vsaj del poti (če ne kar večino) hoditi po bankini ob prometni Celovški. Tudi če bi se v Loberio podal s kolesom, bi moral voziti ob robu cestišča, ker ni kolesarskih površin.

Situacija za stanovalce, ki živijo na drugi strani železnice, je še bolj nenavadna. Center lahko gledajo iz svojih hiš, a jim varen dostop preprečuje gorenjska železnica. Najbližja točka, kjer lahko varno prečkajo železnico, je podvoz na Tacenski cesti. Ali si želijo, da bi kupci do njihovega nakupovalnega središča lažje prišli tudi z javnim prevozom, smo želeli preveriti v družbi Loberia, ki je objekt zgradila, vendar odgovora včeraj nismo dobili.

Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da je v bližini Loberie predvideno novo postajališče za mestne avtobuse. Toda ureditev slednjega pride na vrsto šele z načrtovano širitvijo Celovške ceste v štiripasovnico na odseku med križiščema s Kosmačevo ulico in Kolesarsko potjo, so sporočili z oddelka. Dodali so, da direkcija za infrastrukturo trenutno odkupuje zemljišča za načrtovano preureditev Celovške in da hkrati poteka novelacija približno deset let stare projektne dokumentacije. »Cilj je tudi, da se na predmetnem odseku Celovške ceste oziroma do priključka P+R Stanežiče uredijo rumeni pas (prednost za avtobuse) ter obojestranska kolesarska steza in pločnik,« so pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Rudnik potrebuje boljšo povezavo z javnim prometom

Pomanjkljiva povezava z javnim prometom tare tudi nakupovalno središče Rudnik, saj avtobusi na progi 27, ki Rudnik povezujejo z mestom in BTC na drugem koncu, vozijo le od ponedeljka do sobote. Vodja nakupovalnega centra Supernova Ljubljana Rudnik Saša Lenič je potrdila, da so »zelo zainteresirani za še boljšo povezanost našega nakupovalnega centra z javnim prevozom in smo v zvezi s tem tudi v dogovarjanju s pristojnimi institucijami«. Boljše prometne povezave bi prav prišle predvsem obiskovalcem Cineplexxa. Cineplexx je odprt tudi ob nedeljah, ko proga 27 ne vozi, pa tudi med tednom in ob sobotah povezava ni najboljša. V Cineplexxu so povedali, da se zadnje kinopredstave običajno začnejo okoli 21.30, končajo pa med 23.15 in 23.30, odvisno od dolžine filma. A če je gledalec vezan na avtobusni prevoz, si zadnjih predstav ne more ogledati, saj zadnji avtobus z Rudnika odpelje ob 22.09.

»Uvedbe nedeljskih voženj oziroma podaljšanja obratovalnega časa proge 27 nismo načrtovali, saj tovrstnih pobud doslej ni bilo,« so povedali v LPP. Zagotovili so, da bodo predlog obravnavali, in »če se izkaže, da bi bilo podaljšanje obratovalnega časa smiselno, bomo razmislili o uvedbi ustreznih sprememb, saj razumemo pomembnost dostopnega prevoza za naše potnike in smo odprti za različne možnosti izboljšav«.

V bližini nakupovalnega središča na Rudniku ob Dolenjski cesti sicer ustavljajo tudi avtobusi LPP, ki vozijo dlje v noč. A ker je med postajališčem na Dolenjski cesti in nakupovalnim središčem prav tako železniški tir, bi od postajališča Spodnji Rudnik do nakupovalnega centra Supernova kupec moral pešačiti več kot 15 minut, če naj železnico prečka na zavarovanem prehodu. Toda že zdaj si nekateri pot skrajšajo tako, da na nezavarovanem delu prečkajo železnico, kar pa je smrtno nevarno. 

Priporočamo