Na povabilo medvoškega župana Nejca Smoleta in z namenom prebivalcem Medvod odgovoriti na morebitna vprašanja ali nejasnosti so predstavniki Direkcije za infrastrukturo Republike Slovenije (DRSI) skupaj z načrtovalci pripravili predstavitev projekta nadgradnje železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo. V kulturnem domu Medvode se je zbralo okoli sto zaskrbljenih občanov, še zlasti lastniki zemljišč, ki jih najbolj zadeva nova načrtovana trasa, pa so izrazili vrsto pomislekov. »Priprava strokovnih podlag še poteka, zato končni predlog rešitev še ni podan. Kljub temu se je med procesom načrtovanja izkazalo, da sta seznanitev javnosti in posvet z lastniki zemljišč potrebna in koristna že v fazi priprave delovnega osnutka – tudi zaradi predvidenih geoloških in drugih raziskav,« je uvodoma pojasnil medvoški župan.
Po njegovih besedah se o drugem tiru na Gorenjskem govori celo dlje kot o drugem tiru na Primorskem, in čeprav se večina Slovencev zaveda, da so železnice prihodnost, je to v naši državi zaradi trenutnega stanja železniške infrastrukture težko jemati resno. »Tudi v meni se v tem času še vedno poraja tisoč pomislekov in trenutno še nihče nima odgovorov na vsa vprašanja, a upanje vseeno ostaja. Vesel sem, da glede na trenutne načrte trase ne bi bilo treba porušiti niti enega objekta v občini, skupila bi jo le občinska infrastruktura – vodovodno zajetje v Svetjah, a sem prepričan, da bi našli rešitev za njegovo prestavitev. Menim, da projekt prinaša dodano vrednost v našo občino, tudi izboljšave glede cestnih povezav, velika pridobitev ob novi železniški trasi pa sta zagotovo popolna rekonstrukcija železniške postaje in ureditev parkirišč,« je povedal Smole in poudaril, da bo Občina Medvode stala za mnenji in predlogi občanov.
Rešitve bodo znane šele jeseni
Najbolj zaskrbljeni nad načrtovano traso so krajani na območju krajevnih skupnosti Medvode center in Seničica - Golo Brdo. Prvi so predstavnike DRSI in projektante opozorili na neznosen hrup in pogosto trobljenje vlakov ter nerazumljivo pogostost tovornih vlakov, ki na petnajst minut drvijo mimo njihovih domov in jim kratijo mir. Župan je zato načrtovalcem trase predlagal ureditev galerije oziroma protihrupnih ograj, še več izzivov pa krajani vidijo v načrtovani ureditvi pokritega vkopa, zaradi česar bi bili po njihovem mnenju uničeni naravni viri oziroma kmetijske površine in zajetja pitne vode v Svetjah. »Nova trasa ni za nas nobena dodana vrednost, ampak vse prej kot genialna zamisel oziroma ekološki kriminal. Gre za krčenje naravnega okolja, in to v času čedalje pogostejših sušnih obdobij. Zdi se, da so načrtovalci železniških prog v Sloveniji padli pod vpliv svetovnih globalistov,« so bili enotni krajani Svetij.
Prebivalci Seničice so poudarili, da je načrtovana trasa speljana skozi poplavno območje Bonovca, kjer se potok Mavelščica večkrat na leto konkretno razbesni, zato bodo zahtevali podroben vpogled v podrobne hidrološko-hidravlične študije. »Poplave pri nas ne pomenijo, da imamo mokra tla v hiši, ampak da voda v notranjost hiše pogoste dere kar skozi okna,« je bil zaskrbljen krajan Seničice. Gostujoči predstavniki DRSI in projektanti iz podjetja Tiring inženiring so po sicer burnem, a tudi konstruktivnem sestanku v Medvodah predstavitev trase nadaljevali še v škofjeloški občini. Njihove rešitve bodo, kot so pojasnili, zaradi številnih študiji, ki jih morajo opraviti, in soglasij, ki jih morajo pridobiti, znane šele jeseni in ne v prihodnjih dneh, kot je bilo sprva obljubljeno.