Poleg občine Medvode je bila tudi občina Škofja Loka izbrana za pilotno območje, na katerem bodo pod okriljem ministrstva za okolje, podnebje in energijo izvedli postopek priprave parkirne politike. V okviru projekta Trajnostna parkirna politika želijo okrepiti zavedanje o pomenu in možnostih upravljanja mirujočega prometa ter pripraviti nacionalne smernice za parkirno politiko na ravni mest in občin in pripraviti parkirne normative. Ustvarjalci projekta poudarjajo, da mesta v sodobnem času glede dviga kakovosti bivanja ne stremijo več k temu, da bi zagotavljala čim večjo ponudbo parkirnih mest, ampak uravnavajo ponudbo in povpraševanje po parkiranju, upravljanje parkiranja pa je ključnega pomena tudi v škofjeloški občini.
»Veseli smo, da smo kot ena od dveh občin izbrani za pilotni projekt nove parkirne politike. Želimo si, da bi ta v Škofji Loki podpirala trajnostne načine premikanja po mestu, da bi tudi mirujoči, pločevinasti promet podpiral preostale oblike prometa in premikanja, predvsem javni promet, železniški in avtobusni, pa tudi kolesarjenje in hojo po mestu,« je povedal škofjeloški župan Tine Radinja. Kot je pojasnil, bodo v okviru projekta najprej preverili vse javne in zasebne površine v občini, ki so danes namenjene parkiranju, po opravljenih analizah pa bodo spisali strategijo oziroma predlog, kako jih organizirati v prihodnje.
Kritično parkiranje
ob železniški postaji
Po županovih besedah je v škofjeloški občini med najbolj perečimi parkirnimi izzivi območje okrog večstanovanjskih objektov v soseskah, ki so bile grajene za manj avtomobilov, kot jih imamo danes, denimo v Podlubniku in Frankovem naselju ter v okolici železniške postaje. »Ogromno Škofjeločank in Škofjeločanov namreč potuje z vlakom in si želijo zjutraj pred odhodom na delo v Ljubljano ali drugam svoj avtomobil pustiti v neposredni bližini železniške postaje. To, katere so najbolj kritične parkirne točke v naši občini, sicer še raziskujemo. Pomemben del pilotnega projekta je namreč anketni del, s pomočjo katerega zbiramo mnenja in pobude občanov,« je jasen Radinja, ki ga veseli dobro sodelovanje z občani. »Anketa je naletela na velik odziv, že v prvih dveh dneh smo zabeležili okrog 350 odgovorov občanov, prav tako smo zadovoljni z obiskanostjo zadnje delavnice in javne razprave Kje so problemi parkiranja v Škofji Loki?, ki so jo pripravili Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora in Ljubljanski urbanistični zavod,« je zadovoljen Tine Radinja.
O gradnji novih parkirišč v škofjeloški občini ne razmišljajo, po županovih besedah je teh dovolj tudi v starem mestnem jedru, kjer gre tudi za vprašanje organizacije in parkirnih režimov. »Razmišljamo pa o novih oziroma drugačnih parkiriščih, predvsem na območjih, kjer se podpirata ureditev P+R (park and ride oziroma parkiraj in se odpelji z avtobusom ali vlakom) ter souporaba drugih oblik prevoza. Cilj tako prometne kot parkirne politike v naši občini je manj poti na krajše razdalje, manjše obremenjevanje zraka in okolice ter spodbujanje trajnostnih oblik premikanja,« je še poudaril škofjeloški župan.