Na javno naročilo mestne občine Ljubljana za prenovo Linhartove ceste na odseku med Dunajsko in Matjaževo ulico se je odzvalo šest gradbenih podjetij. Najnižjo ponudbo je oddala družba Kostak, skupaj z davkom na dodano vrednost znaša 6,5 milijona evrov, najvišja pa je ponudba družbe KPL v znesku nekaj manj kot 8,1 milijona evrov. Občina bo v nadaljevanju ponudnike povabila k pogajanjem, kar pomeni, da utegne biti pogodbeni znesek na koncu nižji od trenutne Kostakove ponudbe.
Če bo postopek oddaje javnega naročila potekal brez pritožb in revizijskih zahtevkov, bi izbrani izvajalec predvidoma septembra lahko začel gradnjo. Vsa naročena dela na omenjenem odseku bo moral opraviti v desetih mesecih, sama gradbena dela pa naj bi trajala osem mesecev. Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet še niso znali napovedati, kako točno bodo urejali prometne zapore v času gradnje. A zagotovili so, da bo med gradnjo večino časa zagotovljena prevoznost Linhartove ceste, zato jim ne bo treba urejati obvozov za avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa.
Prihodnje leto prenova še do krožišča
Na Linhartovi se določeni gradbeni posegi že izvajajo, in sicer družba V3 (ki je eden od šestih kandidatov za gradnjo v okviru prve faze) po naročilu javnega podjetja Energetika Ljubljana obnavlja vročevodno omrežje na delu, kjer prečka Linhartovo cesto. Ker je ta dela mogoče opraviti le izven ogrevalne sezone, občina pa bo prenovo Linhartove začela jeseni, ko se bo ogrevalna sezona že začela, so na Energetiki pohiteli z izvedbo teh del.
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da bodo v sklopu druge faze Linhartovo prenavljali od križišča s Topniško do krožnega križišča pri Žalah. V sklopu te druge faze bodo nekoliko preuredili omenjeno krožišče in priključne krake nanj ter Pokopališko, Flajšmanovo in del Šmartinske ceste. Izvajalca za izvedbo drugega dela prenove bo občina začela iskati po zaključku prenove prvega dela oziroma predvidoma pomladi prihodnje leto.
Največ pripomb na širitev ceste
Ko je župan Zoran Janković napovedal, da bo občina Linhartovo cesto rekonstruirala tako, da bo štiripasovna v celotni dolžini, so se usule kritike proti širitvi. Koalicija za trajnostno mobilnost je aprila letos občino opozorila, da bo morebitna širitev ceste privabila dodaten avtomobilski promet in prispevala k povečanju emisij toplogrednih plinov, ki bi jih Slovenija do leta 2030 morala znižati za 30 odstotkov glede na leto 2005. Občino so še spomnili, da je v svoji lastni celostni prometni strategiji gradnjo nove in širjenje obstoječe infrastrukture označila za nesmiseln ukrep zoper rast motornega prometa.
Na občini so zagotovili, da bosta po en pas v vsako smer namenjena izključno Ljubljanskemu potniškemu prometu, da bosta torej rumena pasova in da se prostor za preostali motorni promet ne širi. V Ljubljanski kolesarski mreži so nato opozorili, da načrti občine kažejo, da bodo rumeni pasovi le delni. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so odgovorili, da so rumeni pasovi smiselno prekinjeni le na tistih delih, kjer je bilo to potrebno zaradi zagotavljanja pretoka prometa z Linhartove na priključne ceste oziroma s slednjih na Linhartovo. »Predvidena rešitev določa vodenje avtobusnih vozil tako, da so vožnje avtobusov kar najmanjkrat prekinjene zaradi vozil, ki se ali vključujejo na Linhartovo ali vozijo z Linhartove na priključne ceste. Križišča pa so oblikovana tako, da prva izpeljejo avtobusna vozila ter se pri tem ne mešajo z ostalim prometom,« so napovedali na občini.
Je pa po drugi strani Ljubljanska kolesarska mreža pohvalila, da občina v sklopu rekonstrukcije Linhartove ceste načrtuje ureditev kolesarskih površin, ki bodo široke od 1,75 do 2,6 metra v vsako smer, da bodo te površine od motornega prometa ločene z drevoredi in da bo izboljšano vodenje kolesarjev na trenutno problematičnih križiščih Linhartove z Vojkovo in Topniško. Kolesarji pa bi si vendarle želeli še, da bi bile kolesarske površine od peščevih ločene drugače kot zgolj z belo črto in da bi občina na križiščih uredila dvosmerne prehode za kolesarje, saj bi tako slednji hitreje prečkali križišča. Ljubljanska kolesarska mreža je opozorila tudi, da iz objavljenih načrtov ni razvidno, kako bodo kolesarske površine urejene mimo Plavega bara v smeri od Dunajske ceste proti Žalam. Na občini so pojasnili, da ob Plavem baru ni dovolj prostora, da bi pešcem in kolesarjem zagotovili ločene površine, »zato bo ob objektu urejena skupna površina za pešce in kolesarje«.
Posekali bodo več deset dreves
Nekatere občane je zbodlo, da je izvajalec Energetike Ljubljana že posekal eno od obstoječih dreves ob Linhartovi cesti. Po napovedih občine pa jih bodo v sklopu rekonstrukcije morali posekati še 50, kar utegne hudo razburiti zagovornike ohranjanja odraslih dreves. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet glede poseka večjih dreves pravijo: »Posajenih bo 117 novih dreves, v sklopu projekta je predvidena tudi posaditev več kot 1800 sadik grmovnic. Zaradi obnove komunalnih vodov in spremembe profila ceste se bo odstranilo 51 dreves, na novo lokacijo se ji bo presadilo 25, ohranjenih pa bo 78 dreves.« Kako bo z obstoječimi drevesi na preostanku Linhartove ceste do krožišča Žale, na občini še niso mogli povedati, saj so dejali, da za tamkajšnja drevesa še izdelujejo natančne preveritve.