V javnem zavodu Zdravstveni dom (ZD) Ljubljana so potrdili, da so 2. decembra dobili še eno odpoved. Oddala jo je ena od treh preostalih osebnih zdravnic v enoti Polje. Po podatkih zavoda je bilo pri tej zdravnici opredeljenih kar 1560 pacientov, kar predstavlja približno 2500 tako imenovanih glavarinskih količnikov (podatek, ki kaže, koliko je zdravnik obremenjen). Že sedaj je v prestolnici po podatkih ljubljanskega župana Zorana Jankovića brez osebnega zdravnika okoli 13.000 ljudi.
V enoti Polje, kjer naj bi delalo osem zdravnikov družinske medicine, tako ostajata zaposleni zgolj še dve zdravnici. Ena od njiju se je ta teden vrnila z bolniškega dopusta, druga pa je še vedno bolniško odsotna. Zaradi pomanjkanja zdravnikov je ZD Ljubljana 29. novembra paciente iz Polja, ki potrebujejo zdravstveno oskrbo, začasno preusmeril v fužinski zdravstveni dom. Takrat so napovedali, da bo ta ukrep veljal do predvidoma konca letošnjega leta.
Ostali le dve zdravnici
družinske medicine
Kaj novi odhod pomeni za začasno ureditev, še ni jasno. »Trenutno organizacija dela ostaja takšna, kot je. O morebitnih nadaljnjih načrtih se bomo odločili v prihodnjih dneh,« so napovedali v ZD Ljubljana. Jasno je, da dve zdravnici družinske medicine tudi ob pomoči sobnih in upokojenih zdravnikov oziroma specializantov ne bosta zmogli dolgoročno oskrbeti vseh pacientov iz Polja, saj sta bili že do sedaj podvrženi velikim bremenom. V zdravstvenem domu so glede tega dejali: »Zavedamo se resnosti situacije in to aktivno izpostavljamo pri odločevalcih na področju organizacije zdravstvenega sistema, v smislu predlaganih administrativnih razbremenitev zdravnikov in podobno.«
Pacienti, ki bodo ostali brez osebnega zdravnika, sicer ne bodo ostali brez oskrbe. Zavod, v katerem so imeli zdravnika, jim je namreč še vedno dolžan nuditi zdravstveno oskrbo, vključno z izdajanjem napotnic, receptov, bolniškega lista in podobno. Direktor sektorja za informiranje in odnose z javnostmi na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) Damjan Kos je opozoril, da od letošnjega leta naprej zavodi dobivajo plačilo za opravljene storitve tudi za tiste paciente, ki so morebiti že več kot dve leti brez osebnega zdravnika. »Skladno z interventno zakonodajo in usmeritvami ministrstva za zdravje pa se bodo za take paciente vzpostavile tudi tako imenovane ambulante za neopredeljene paciente,« je še dodal Kos.
Po 500 elektronskih
sporočil dnevno
Po preusmeritvi pacientov iz Polja v fužinski zdravstveni dom smo od več pacientov slišali, da imajo težave z vzpostavljanjem telefonskega ali elektronskega kontakta z uslužbenci. Pacienti morajo tudi po več ur vztrajati pri telefonu, preden dobijo koga v zdravstvenem domu. Koliko klicev dnevno dobijo, v ZD Ljubljana ne beležijo. Za primerjavo so dali podatke iz sredine leta 2020, ko so med epidemijo ročno beležili klice. Takrat so v enoti Polje dnevno dobili od 550 do 700 klicev, v enoti Fužine pa od 600 do 800. A pravijo, da je trenutno v obeh enotah več klicev.
Dnevno na skupni elektronski naslov enote Polje dobijo še okoli 500 elektronskih sporočil. Neki pacient nam je povedal, da je ves teden čakal na odgovor po pošti. Ker ga ni dobil, se je telefonsko obrnil po pomoč. V zdravstvenem domu so pojasnili, da sporočila prebirajo po vrsti glede na čas prejema. Opozarjajo, da so elektronska sporočila namenjena zgolj urejanju administrativnih zadev – kot so predpisovanje zdravil za stalno kronično terapijo, izdaja napotnic za kontrolne preglede, izdaja naročilnic za medicinske pripomočke, prenos osebnih kartonov novoizbranemu zdravniku oziroma na medicino dela – in kratkotrajnih bolniških odsotnosti.
Prihodnji teden nova
telefonska linija
Koliko elektronske pošte obdelajo, je odvisno od narave tega, kar je treba urediti, in od števila kadra, ki je zadolžen za komunikacijo prek elektronske pošte, so pojasnili v zdravstvenem domu. Opozorili so, da nekateri pacienti za isto zadevo ali več različnih zadev pošljejo več sporočil, da velikokrat tudi ne počakajo na odgovor na prvo sporočilo, zaradi česar imajo že tako obremenjeni zaposleni dodatno delo. »Želimo poudariti, da v trenutni situaciji dajemo svoj maksimum,« zagotavljajo v zdravstvenem domu in napovedujejo: »Z naslednjim tednom bomo v ZD Fužine odprli novo telefonsko linijo za kontakt s pacienti. Pred vhodom v prostore zdravstvenega varstva odraslih bomo namestili tudi nabiralnik, da pacientom, potem ko bodo izpolnili sprejemni obrazec, na katerem bodo navedli, kaj potrebujejo, ne bo treba čakati v vrsti za oddajo le-tega v sprejemno pisarno.«