Družbi CGP in Prenova - Gradbenik imata po pogodbi z občino do junija prihodnje leto čas, da končata dela na cesti skozi Črno vas. A glede na trenutni potek gradnje bi utegnili dela končati precej pred predvidenim rokom. Župan Zoran Janković je na torkovi tiskovni konferenci ocenil, da imajo gradbinci še za približno štiri mesece dela. Dodal je, da bodo pločniki morda dokončani še v letošnjem letu.

Skupaj z javnima podjetjema Voka Snaga in Energetika Ljubljana bo občina na cesti skozi Črno vas rekonstruirala vodovodno omrežje, zgradila kanalizacijsko in plinovodno omrežje, uredila električno in telekomunikacijsko napeljavo, pločnik in kolesarsko stezo, javno razsvetljavo ter rekonstruirala cestišče. Vzdolž črnovaške ceste bodo zasadili tudi drevored z 223 jelšami, topoli in bresti. Celoten projekt je skupaj z davkom vreden kar 36,2 milijona evrov. Voka Snaga bo prispevala slabih 5,8 milijona evrov, Energetika nekaj več kot 3,4 milijona. Zaradi gradnje regionalnih kolesarskih povezav bosta del sredstev prispevala tudi evropski sklad za regionalni razvoj in država, preostanek stroškov pa bo pokril mestni proračun.

Ižanska cesta čakala zaradi črnovaškega projekta

Ob tem je župan napovedal, da če bo šlo vse po načrtih, bi se lahko še ta mesec začela prenova Ižanske ceste. Začeli bodo na kilometer dolgem odseku od Botaničnega vrta do Jurčkove ceste, za katerega je občina po Jankovićevih besedah že pridobila gradbeno dovoljenje. Župan je priznal, da so z gradnjo na Ižanski cesti nekoliko odlašali, ker so hoteli počakati, da bodo dela na črnovaški cesti dokončana do te mere, da bo mogoč vsaj približno normalen prevoz na območju.

Na Ižanski cesti bo občina zgradila fekalno kanalizacijo, ki jo v sklopu obsežnega okoljskega projekta odvajanja in čiščenje odpadne vode sofinancirata evropski kohezijski sklad in država. Gradnjo kanalizacije je občina zaupala konzorciju družb Prenova - Gradbenik, Komunalne gradnje, Hidrotehnik in PZG. Vrednost pogodbe, ki poleg Ižanske ceste vključuje še območja Ilovice, Rakove jelše, Hruševske in Litijske ceste, Sibirije, Galjevice, Kozarij, Tržaške ceste in Gameljn, je vključno z davkom 25,5 milijona evrov.

Ker bo cesta že razkopana, pa bo občina s svojima javnima podjetjema sočasno uredila še preostalo komunalno infrastrukturo ter cestišče. Iz portala za javna naročila je razvidno, da so občina, Voka Snaga in javno podjetje Energetika Ljubljana konec junija objavili skupno javno naročilo za komunalno in prometno ureditev navedenih območij. Prejeli so dve ponudbi, prvo je oddal konzorcij družb Prenova - Gradbenik, Komunalne gradnje, Hidrotehnik in PZG, ki bi naročena dela opravil za dobrih 68,1 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Drugi ponudnik je bil Kolektor cestno podjetje Nova Gorica, ki pa je ceno postavil pri kar 77,2 milijona evrih brez davka. Obe ponudbi so zavrnili, ker sta presegali zagotovljena sredstva, Kolektorjevo ponudbo pa so naročniki celo izločili, ker ni bila skladna z njihovimi zahtevami in ker ponudnik ni izpolnjeval pogojev za sodelovanje. Občina in javni podjetji so v zaključku obrazložitve, da posla ne oddajo nobenemu od ponudnikov, napovedali, da bodo izvedli nov postopek oddaje javnega naročila. To najverjetneje pomeni, da so oziroma bodo konzorcij, ki mu načeluje Prenova - Gradbenik, povabili na pogajanja o ceni. Ali so morebiti že odločili, komu zaupati gradnjo prometne in komunalne ureditve na Ižanski cesti ter drugih navedenih območjih, nam včeraj na občini in javnem podjetju Voka Snaga ni uspelo izvedeti.

Priganjali jih bodo roki

Izbrani izvajalec bo moral po podpisu pogodbe nemudoma zagristi v delo, saj morajo biti dela na Ižanski cesti končana najpozneje do konca decembra 2023. Občina je namreč za Ižansko cesto pridobila evropska sredstva za prometno ureditev, ki jih mora porabiti do konca prihodnjega leta. Evropski sklad za regionalni razvoj bo za občinska projekta na Ižanski cesti in cesti skozi Črno vas namenil skoraj 11,4 milijona evrov, 2,8 milijona evrov pa bo prispeval državni proračun.

Janković je napovedal, da bo imela Ižanska cesta po prenovi na obeh straneh pločnik in kolesarsko stezo. Priznal pa je, da bosta izziv most čez Ižico in nadvoz nad avtocesto. »Preverjamo variante, ali bomo mostova širili ali naredili dodatne mostičke za pešce in kolesarje,« je dejal župan. Junija objavljena razpisna dokumentacija razkriva, da most čez Ižico in nadvoz nista predmet tega projekta, kar pomeni, da imajo na občini še čas, da najdejo rešitev za zagato. 

Priporočamo