Ljubljanski župan Zoran Janković je na zadnji tiskovni konferenci dejal, da izdajo gradbenega dovoljenja za prenovo povsem dotrajanega kopališča Vevče pričakujejo še ta mesec. Ko bo dovoljenje pod streho, se bo občina nemudoma lotila iskanja izvajalca prenove, kar pomeni, da bi konec letošnjega oziroma bolj verjetno v začetku prihodnjega leta že lahko stekla gradbena dela na kopališču. Da ima občina namero takoj zagristi v vevški projekt, dokazuje tudi to, da je te dni že objavila razpis za izbor izvajalca strokovnega nadzora nad gradnjo kopališča med Potjo heroja Trtnika in desnim bregom Ljubljanice.
Biro Gužič Trplan arhitekti je kopališčni kompleks zasnoval tako, da bodo v večnamenski stavbi pokriti zimski bazen, telovadnica, center dobrega počutja s savnami in fitnes. Kopališče bo najbolj zaživelo poleti, saj so na zunanjih površinah načrtovani nepokriti plavalni bazen olimpijskih mer, otroški bazen, tobogana ter otroška in športna igrišča.
Za gradbeno dovoljenje
prvič zaprosili maja lani
Javno dostopna dokumentacija kaže, da postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja za kopališče Vevče ni šel povsem gladko. Vlogo za gradbeno dovoljenje je občina oziroma v njenem imenu projektant oddal že 19. maja lani, razkriva aneks k pogodbi o projektiranju, ki ga je občina sklenila z Gužič Trplan arhitekti. Ker bi vlogo morali dopolniti z nekaj dokumenti (služnostnimi pogodbami), ki pa jih občina ni mogla pridobiti v določenem roku, je upravna enota na prošnjo občine postopek izdaje gradbenega dovoljenja junija lani ustavila.
Ko je občina manjkajoče dokumente pridobila, je projektant decembra lani ponovno zaprosil za izdajo gradbenega dovoljenja. A upravna enota je nato od občine želela dodatna dokazila oziroma zahtevala večje število pakirnih prostorov na kopališču, kaže omenjeni aneks. Upravna enota je očitno izpostavila, da pravilnik o tehničnih ukrepih in zahtevah za varno obratovanje kopališč in za varstvo pred utopitvami na kopališčih določa večje število parkirnih prostorov, kot bi jih bilo treba projektirati po določilih občinskega prostorskega načrta. Občina je nato z mnenjem inštituta za javno upravo dokazovala, da omenjeni pravilnik ni hierarhično višji pravni akt od občinskega prostorskega načrta, kaže aneks.
Da bi razrešili vprašanje, kateri predpis je treba upoštevati pri določanju števila parkirnih prostorov na kopališču, je upravna enota za mnenje zaprosila ministrstvo za okolje in prostor. V odgovoru je direktorat za prostor, graditev in stanovanja najprej pojasnil, da se v konkretni zadevi ne smejo opredeliti, ker lahko le neobvezno pojasnjujejo določbe zakonov in podzakonskih predpisov s svojega področja. So pa navedli, da je v pravilniku o tehničnih ukrepih določeno, »da če so zahteve za nekatere elemente ali lastnosti kopališč določene s posebnim predpisom, potem veljajo zahteve pravilnika le tam, kjer jih občinski prostorski načrt ali drug predpis ne ureja«. Iz tega gre sklepati, da na ministrstvu zakonodajo razumejo enako kot občina. Ali so te dileme sedaj dokončno rešene, na upravni enoti niso komentirali, saj so dejali, da postopek izdaje dovoljenja še ni končan.
77 parkirnih prostorov
za vozila in 88 za kolesa
Kljub nestrinjanju glede števila parkirnih prostorov so na ljubljanski občini zagotovili, da dobro sodelujejo z ljubljansko upravno enoto. Dodali so, da je postopek izdaje gradbenega dovoljenja kompleksen, ker je tudi sam projekt kopališča Vevče tak. V občinski službi za razvojne projekte in investicije so razložili, da projekt predvideva 88 parkirnih prostorov za kolesa, štiri za enosledna vozila, 77 za motorni promet ter po eno mesto za potrebe reševalnih in intervencijskih vozil ter za dostavo. Ob tem so pojasnili, da so za projekt izdelali tudi mobilnosti načrt. Tovrstni načrti naj bi vključevali ukrepe, kako bodo bodoče zaposlene in obiskovalce nekega objekta spodbujali k temu, da bodo uporabili bolj trajnostne oblike prometa.