Trasa je zahteven projekt, saj se bo raztezala na 10 kilometrih, pri čemer bo na šestih mestih prečkala tudi regionalno cesto skozi ta del Zasavja. Slednje je zaskrbelo marsikaterega voznika in pojavlja se veliko bojazni, kako bo promet na ta način potekal v praksi in kako velika bo nevarnost zastojev, gneče ter nesreč. Že sedaj je tam zaradi del na cesti s semaforji urejen izmenični promet, zato nastajajo zastoji in gneča, vendar povzročiteljica take situacije ni samo izgradnja kolesarske steze. Sočasno namreč poteka tudi rekonstrukcija regionalne ceste skozi Kisovec, zato so občasni zastoji normalni in pričakovani. »Tudi Občina Zagorje poskuša v sodelovanju s policijo apelirati na investitorico rekonstrukcije, Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), da prometno signalizacijo uredi tako, da je težav čim manj. Seveda pa se ob prometnih konicah čakanju pri tako velikih naložbah žal ni mogoče povsem izogniti,« pojasnjuje vodja oddelka za gospodarske javne službe Ivo Vrtačnik. Vzporednih cest ali obvozov ni, so pa v teh dneh dokončali in odprli krožno krožišče v Kisovcu. S tem promet poteka hitreje in bolj tekoče, čeprav so višje v Kisovcu in na Izlakah še vedno semaforske zapore zaradi cestnih del.

Glavna ovira teren

Gradnja kolesarske povezave poteka na vseh štirih pododsekih, v odvisnosti od omejitev, ki jih zahteva DRSI glede prometnih zapor na regionalni cesti Kisovec–Izlake. Trenutno se na posameznih pododsekih izvajajo različna dela, od zaključevanja do priprave trase. Glavna časovna ovira je obnova mostu preko potoka Medija pri Bencinskem servisu Petrol Izlake, investicijo izvaja DRSI. Na občini mirijo tudi glede prečnih točk trase na glavni cesti. »Vsi prehodi kolesarjev in pešcev so prometno urejeni, skladno s predpisi. Prečkanje bodo urejali tudi senzorji za avtomatsko opozarjanje voznikov motornih vozil,« pravi Vrtačnik. Za zagorsko dolino so značilne ozke doline s hudourniškimi potoki in v tak prostor je umeščena tudi regionalna cesta. Zato je bilo umeščanje kolesarske povezave na tem odseku izredno zahtevno, potrebnega je bilo veliko prilagajanja potokom, regionalni cesti, zaščitenim naravnim območjem, komunalni infrastrukturi ...

Razstrelitev ali tunel?

Kolesarska povezava se sicer gradi skladno z izdelano dokumentacijo, tako da bistvenih razlik v primerjavi s prvotnimi načrti ne bo. Je pa vrednost investicije, ki je bila na začetku ocenjena na bistveno manj, narasla in sedaj znaša približno 8 milijonov evrov. Na občini računajo, da bo izgradnja sicer podaljšana do jeseni.

Nekaj nejevolje je med delom prebivalcev predvsem Izlak povzročil načrt, ki predvideva odstranitev ene od lokalnih znamenitosti. Sprva je bilo slišati, da je v načrte zajeto rušenje tako imenovanih okamenelih svatov. Gre za skupino medsebojno podobnih skal, ki stojijo na bregu na levi strani potoka Medija in so naravna dediščina ter povezane z eno od izlaških legend. V načrtih je sicer predvidena odstranitev le ene skale, ki pa ni iz skupine svatov in tudi ni zaščitena. Gre za skalo, imenovano Berač, ki stoji nižje, pod svati. O tem je mnenje izdal tudi Zavod RS za varstvo narave. Za izgradnjo trase pod okamenelimi svati je bila tako predvidena razstrelitev Berača, občani pa so tudi predlagali, da bi skozi skalo uredili tunel. Vendar ta rešitev ni mogoča, o čemer je Občina Zagorje pridobila tudi strokovno geotehnično mnenje. Neuradno je v zvezi z nameravano razstrelitvijo skale slišati, da naj bi krajani Izlak podpisovali peticijo. 

Priporočamo