Da je tehnika lahko izjemno zanimiva in tudi zabavna, je ugotavljalo devetintrideset sedmošolcev z osnovne šole Dolenjske Toplice, ki so tehniški dan preživeli na delavnici robotike v Razvojnem centru Novo mesto. Delavnica je potekala v okviru Dnevov industrije 4.0 v praksi, ki so jih pripravili ta teden z namenom še bolj povezati izobraževalne ustanove in industrijo.

»V sedmem razredu smo imeli že prej planiran tehniški dan s področja elektrotehnike, robotika pa v bistvu predstavlja njeno nadgradnjo. Sploh pa menim, da je robotika prihodnost današnjega časa,« je dejala Helena Jordan, vodja tehničnih dejavnosti na OŠ Dolenjske Toplice. Kot dodaja, so tovrstni dnevi že poklicna orientacija, ko se otroci seznanijo z nekim področjem, da dobijo občutek, katera smer jih zanima za nadaljnje šolanje. »Tako spoznajo, ali je to njihovo zanimanje zgolj na ravni informacije ali pa sega nekoliko globlje. Robotika namreč obsega veliko znanja s področja matematike, programiranja in mnogo drugega. Torej vidijo, ali so se sploh pripravljeni spopasti s tem.«

»Robotika je zanimiva, a le kot hobi«

Vodja tokratne delavnice Marko Kuzmanovič je učence najprej na kratko poučil o teoretičnih osnovah robotike, da je sestavljanje lego spike robotkov lažje steklo, pa tudi zato, da bi otroci razumeli, kako kompleksno znanje je potrebno, da pridemo do končnega izdelka. »Poudarek bo vendarle na praktičnem delu, saj imajo otroci dovolj teorije že v šoli. Cilj je, da nekaj naredijo s svojimi rokami, sestavljajo, rešujejo probleme in tudi malo programirajo. Se pa pozna, da če so se učenci že v zgodnjih letih srečali s takšimi robotki, kasneje brez težav prehajajo tudi v višje težavnostne stopnje.« V zadnjih petih letih se je na celotedenskih poletnih delavnicah robotike, ki jih razvojni center prireja v Novem mestu, Trebnjem, Metliki in Črnomlju, zvrtilo že preko 1800 otrok. Med šolskim letom delavnice pripravljajo tudi kot krožke na šolah.

Tia Globokar, Larisa Može in Živa Klobučar so svojo robotsko roko hitro sestavile. Vendar to še ni bil končni izdelek. »Zdaj moramo narediti še računalniški program, da bo robotska roka lahko kakšno stvar tudi prijela ali stisnila,« so povedale. »Šele zdaj sem spoznala, kako veliko stvari je mogoče narediti iz lego kock,« pa je dodala navdušena Larisa. Strinjale so se, da je robotika izjemno zanimiva in bi se z njo morda ukvarjale tudi v prihodnosti, vendar le kot hobijem.

V šolskem kurikulu premalo tehnike

Mark Lavrič, ki že ima izkušnje z delavnicami robotike, pa bi se z robotiko rad ukvarjal tudi poklicno. »Zelo zanimivo je delati z roboti. Če že imaš izkušnje z robotiko, je lažje tudi obvladovati pametne telefone in druge naprave v vsakdanjem življenju. Zagotovo bodo v prihodnosti roboti zelo pomembni.« Pa vendar, zakaj med mladimi za robotiko in tehniko nasploh ni toliko zanimanja, kot bi pričakovali? »Menim, da zato, ker zna biti včasih težka, precej zapletena in zanjo potrebuješ veliko različnega znanja. Toda če bi imeli več takšnih tehniških dni, bi se tudi več učencev začelo zanimati zanjo,« je prepričan.

Po mnenju Jordanove, ki tehniko uči že 38 let, je težava tudi v šolskem kurikulu, kjer je premalo poudarka na tehničnem izobraževanju nasploh. »Pouk tehnike imamo šele v šestem razredu dve uri tedensko, v sedmem in osmem razredu le eno uro, medtem ko v devetem razredu, ravno ko učenci razmišljajo o svoji poklicni poti, pouka tehnike sploh nimajo. Imajo zgolj možnost izbirnega predmeta, ki pa se izvaja le, če je zanj dovolj zanimanja.« 

Priporočamo