Med božično-novoletnimi prazniki popolne zapore ceste med Litijo in Zagorjem ni bilo, zato pa se bo polkilometrska rekonstrukcija ceste, ki vključuje izgradnjo 320-metrske armiranobetonske galerije Šklendrovec, nadaljevala takoj po novem letu. Izgradnji tovrstne zaščite na brežini nad cesto v obliki še ene galerije so leta 2021 botrovali številni plazovi in padci kamenja, ki so jo pogosto zaprli. Zato se je Direkcija RS za infrastrukturo (DRSI) v imenu pristojnega ministrstva novembra 2021 lotila zahtevne gradnje, ki so jo že večkrat podaljšali. Zamudi pri gradnji je, med drugim, botrovala tudi geološka sestava tal, ki je terjala dodatne raziskave.

o gradnji galeriji ŠKLENDROVEC, med Litijo in Zagorjem Arhiv DRSI

Polkilometrska rekonstrukcija ceste, ki vključuje izgradnjo 320-metrske armiranobetonske galerije Šklendrovec, se v novem letu nadaljuje. Foto: arhiv DRSI

Zaradi številnih nepredvidenih del se je osnovna pogodbena vrednost, ki je znašala 6,4 milijona, zvišala na 9,8 milijona evrov. »Poleg nujnih nepredvidenih del je k podražitvam pripomogla inflacija oziroma zakonska valorizacija pogodbene cene. Do zdaj sta bila z izvajalcem podpisana dva aneksa, eden za podaljšanje roka gradbenih del ter drugi za podaljšanje roka gradbenih del in izvedbo več dodatnih del. Objekt namreč sestavlja 14 segmentov, od katerih je 11 že izvedenih, še tri je treba dokončati, nato pa izvesti še zasip galerije. V sklopu del bo izvedena še obnova cestišča, v celotni dolžini bo urejeno tudi odvodnjavanje. Vsa dela bodo predvidoma končana junija 2025,« so nam pojasnili na DRSI.

Zaradi številnih nepredvidenih del se je osnovna pogodbena vrednost projekta, ki je znašala 6,4 milijona, zvišala na 9,8 milijona evrov.

Ob temeljenju odkrili večjo razpoko

Prvo pogodbo za sanacijo brežin Šklendrovec na odseku ceste med Litijo in Zagorjem je DRSI s Trgogradom ter partnerjema Kolektorjem CPG in AGM Nemec podpisala septembra 2021, še isto leto so se dela tudi začela. Projekt je zajemal izgradnjo 300-metrskega objekta galerije in obnovo dodatnih 200 metrov ceste. »Delo je potekalo v utesnjenem prostoru, med strmimi vkopnimi brežinami in reko Savo. Za izvedbo je bila predvidena polovična zapora ceste in v določenih fazah tudi krajše popolne zapore; ob takšnem tempu smo predvideli, da bi dela lahko zaključili v dveh letih. A že na začetku je bila ugotovljena drugačna geološka sestava zaledne brežine, kot je bila ugotovljena s projektno dokumentacijo. Na podlagi dodatno izvedenih geoloških raziskav – geološke vrtine v horizontalni in vertikalni smeri – je bila pripravljena dopolnitev k osnovnemu projektu, ki je vsebovala začasno varovanje nestabilne brežine in globoko temeljenje s piloti tudi na vkopni strani,« so povedali na DRSI. Pozneje so ob izvedbi temelja na končnem delu galerije, na vkopni strani, odkrili še večjo razpoko, zato je bilo treba izvesti dodatne raziskave, georadarske in magnetotelurične meritve območja, geološki vrtini pa posneti s kamero. Z dodatnimi preiskavami so določili obseg kritičnega območja ter novelirali in potrdili tehnično rešitev, ki bo zagotavljala trajno stabilnost objekta.

Že na začetku je bila ugotovljena drugačna geološka sestava zaledne brežine, kot je bila ugotovljena s projektno dokumentacijo. Na podlagi dodatno izvedenih geoloških raziskav – geološke vrtine v horizontalni in vertikalni smeri – je bila pripravljena dopolnitev k osnovnemu projektu, ki je vsebovala začasno varovanje nestabilne brežine in globoko temeljenje s piloti tudi na vkopni strani.

 

Posledično je prišlo do več posameznih tehnoloških faz, kar je terjalo še dodaten čas. »K intenzivnejšemu padanju kamenja na območju gradbišča so pripomogle tudi ekstremne padavine ob predlanskih avgustovskih poplavah, prav tako je prišlo do porušitve posameznih obstoječih varovalnih ukrepov na brežinah in je bilo treba izvesti dodatne. Nekaj dodatne škode so padavine povzročile na železniški infrastrukturi na nasprotnem bregu Save. Vse to je vplivalo na zakasnitev in obenem podražitev del,« so dejali na DRSI. In dodali, da opisanih zapletov in okoliščin ob sklenitvi pogodbe ni bilo mogoče predvideti. 

 

Priporočamo