Direkcija RS za infrastrukturo je lani odprla investicijski projekt, ki predvideva dograditev ceste od Jeprce v občini Medvode do parkirišča P+R Stanežiče v Ljubljani. Z direkcije so sporočili, da gre za širitev dobrih dveh kilometrov ceste, kar bo izboljšalo pretočnost vpadnice. V tem trenutku je izdelana le idejna zasnova širitve. Časovnica širitve še ni znana. Omenjena lokacija je sicer z obeh strani slabo prometno povezana. Tako od Medvod kot od Ljubljane je parkirišče povezano s cesto, ki ima le dva pasova. Namen parkirišč P+R je, da se na njih parkira in v mesto odpelje z javnim prevozom. Ozko grlo na sicer zelo prometni cesti se med gnečo hitro zapolni, v zastojih pa ostanejo tudi avtobusi. Od parkirišča do točke, kjer se Celovška razširi v štiripasovnico, je še dva kilometra. Zaradi slabe povezljivosti je to parkirišče med najslabše zasedenimi, kot smo že poročali, je bila zasedenost parkirišča okoli 6 odstotkov.

Z direkcije so še sporočili, da jih glede te investicije čaka še usklajevanje s Slovenskimi železnicami zaradi načrtovane gradnje gorenjske proge. Prav tako morajo urediti projektno dokumentacijo in odkupiti zemljišča, potrebna za izvedbo investicije. V neposredni bližini parkirišča teče železniška proga, vendar naj za zdaj ne bi razmišljali o gradnji železniškega postajališča.

Direkcija vodi tudi investicijski projekt od križišča nekdanje Metalke do križišča Jelen. Ta bo dopolnil razširitev Celovške ceste iz smeri Ljubljane. Razširitev prav tako predvideva gradnjo rumenih pasov za avtobuse, ureditev križišč in razširitev ceste v štiripasovnico, so sporočili z direkcije. Dodali so, da je predvidena tudi ureditev cestne razsvetljave in komunalne infrastrukture.

Za razširitev bo treba porušiti dvanajst objektov na Celovški. Dva sta že porušena, sedem so jih odkupili, a jih še niso podrli, trije pa na odkup še čakajo. Prav tako potekajo preostali nakupi zemljišč, potrebnih za razširitev, vendar še niso zaključeni, so še dodali. Na direkciji trenutno novelirajo projektno dokumentacijo glede na trenutno zakonodajo. Ko bo dokumentacija urejena in odkupi zaključeni, bodo pristopili k pridobitvi gradbenega dovoljenja.

Po zaključenih odkupih ter izdelani projektni dokumentaciji bodo začeli postopek pridobitve gradbenega dovoljenja. Na direkciji so povedali, da bo projekt sofinancirala Mestna občina Ljubljana (MOL). Tudi ta časovnica izvedbe razširitve še ni jasna. V osnutku proračuna MOL za leto 2024 investicijski projekt sicer ni omenjen. Na direkciji so poudarili, da je po stari dokumentaciji vrednost gradnje za odsek od križišča Metalke do križišča Jelen ocenjen na 8 milijonov evrov. Za odsek od križišča Metalke do križišča P+R Stanežiče pa je izdelana zgolj idejna rešitev, brez projektantskega predračuna.

Načrtovanje ne sme zastati

Kot je poudaril predsednik vlade Robert Golob, bo sanacija infrastrukture zaradi poplav zahtevala prerazporeditev proračunskih sredstev. Tudi nadaljevanje obeh projektov bo odvisno od razporeditve sredstev v državnem proračun, so sporočili z direkcije.

Robert Rijavec z ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo opozarja, da se morajo kritični projekti, kot je razširitev Celovške, nadaljevati, če ne drugega, vsaj na ravni načrtovanja in pridobivanja dovoljenj. »Vsekakor za tovrstne projekte trajnostne mobilnosti lahko pričakujemo sredstva EU, a jih ne bomo dobili brez projektne dokumentacije in predpriprav za izvedbo.« Dodal je, da se mu zdi nenavadno, da ta cesta še ni bila izvedena, saj gre za kritično točko na eni glavnih vpadnic v mesto. »Tekoči promet v mestu pomeni tudi tekoči promet na obvoznici in obratno. Zato upam, da se tovrstni projekti ne bodo ustavili kljub katastrofi, ki smo ji bili priča. Upam še, da bo prišlo do razširitve tudi do obvoznice (od Šentvida) oziroma do Litostrojske, saj bi le tako zagotovili zveznost pasu javnega potniškega prometa.« 

.

Priporočamo