»Obstoječe stanje je stresno za krajane ob cesti. Starši šoloobveznih otrok so v skrbeh, kako bodo otroci prečkali cesto in se ob cesti brez pločnika v jutranji temi prebili mimo težkih tovornjakov do avtobusne postaje. Krajani izgubijo veliko časa, da se lahko vključijo na glavno cesto, vsi drugi uporabniki ceste pa izgubljamo čas s prepočasnim prometnim tokom,« v okviru civilne iniciative Sprehod čez prehod že dlje časa opozarja občinski svetnik Tomaž Paulus. Po njegovih besedah si zaskrbljeni občani želijo, da bi se mestna občina Kranj (MOK), občina Škofja Loka in državni organi v prihodnjih štirih letih prioritetno ukvarjali z razbremenitvijo omenjene ceste in začeli gradbena dela na novi cestni povezavi industrijska cona Trata–Meja, o kateri je govor že več kot deset let.

Da bi mirno, spoštljivo in strpno opozorili na težave, je minuli ponedeljek v popoldanski konici na pobudo Tomaža Paulusa vseskozi oblegano cesto za dobro uro zavzelo okoli 200 pešcev. V okviru civilne iniciative so se sprehodili čez 18 prehodov za pešce v krajevnih skupnostih Bitnje, Žabnica, Sveti Duh, Godešič in Reteče.

»Želeli smo pokazati svojo zaskrbljenost, voljo in povezanost. Ponedeljek po lokalnih volitvah je bil za to najprimernejši dan. S svojim dejanjem smo županom in občinskim svetnikom izpostavili problematiko prekomerne obremenjenosti ceste. S povezano lokalno skupnostjo smo izrazili pričakovanje do obeh občin in državnih institucij, da prednostno izvedejo vse potrebne postopke za izvedbo trajne rešitve,« je bil z odzivom občanov zadovoljen Paulus.

Podpora občin

Na kranjski občini opozorilo civilne iniciative podpirajo, a bi si želeli, da bi ga izvedli na kak drug način, s katerim ne bi ustvarjali nejevolje v prometu. »Gre za državno cesto, ki je preobremenjena. Na MOK na to povezavo redno opozarjamo ministrstvo za infrastrukturo,« je povedal župan MOK Matjaž Rakovec. Pojasnil je, da se povezava Trata–Meja umešča v prostor z občinskimi prostorskimi načrti (OPN) pri obeh občinah. »Sicer bi bilo verjetno smotrneje, da se povezava uvrsti v prostor z državnim prostorskim načrtom (DPN). V obeh občinah ocenjujemo, da je zadeva pomembna. Kranjski OPN bo sprejet do sredine leta 2023. Potem pa bo izvedba projekta v domeni ministrstva za okolje in prostor.«

Namen akcije občanov podpira tudi škofjeloški župan Tine Radinja. »Ceste so preobremenjene, še bolj pa prebivalci ob njih. Zato moramo čim več aktivnosti peljati v smer trajnostne mobilnosti, saj problema preobremenjenosti ne bomo rešili zgolj z gradnjo novih cest. Cesta Trata–Meja je nujna in okoljsko smotrna, saj krajša poti in razbremenjuje vasi,« meni Radinja.

Priporočamo