Ko je Javni holding Ljubljana v imenu mestne občine in javnega podjetja Voka Snaga leta 2020 objavil javno naročilo za rekonstrukcijo vodovodnega mostu čez Ljubljanico, so ocenjevali, da bosta javna partnerja za projekt odštela okoli 1,1 milijona evrov. Naročnika sta prejela dve ponudbi za izvedbo naročenih del, vendar na koncu niso izbrali niti Hidrotehnika niti družbe Kolektor cestno podjetje Nova Gorica, ker sta oba postavila previsoko ceno.

Letos jeseni sta občina in Voka Snaga ponovno objavili razpis. Tokrat sta posel oddali, in sicer družbi CGP iz Novega mesta. A dogovorjena pogodbena vrednost skupaj z davkom na dodano vrednost znaša več kot štiri milijone evrov oziroma občutno več, kot so načrtovali pred dvema letoma. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povišanje cene projekta pojasnili z več razlogi: »Podražitev je posledica povečanja obsega del na vodovodu in spremembe konstrukcije mostu. Ocenjena vrednost je bila podana na osnovi projektantske ocene, višja cena pa je tudi posledica rasti cen materiala v gradbeništvu.«

Vodovodni most je doslej imel zgolj nalogo prepeljati vodovodne cevi preko reke, po rekonstrukciji pa bo urejen tako, da bo omogočal tudi varen prehod pešcem in kolesarjem. Na občini so poudarili, da je arhitekturni biro Medprostor po propadlem prvem natečaju nekoliko spremenil zasnovo mostu. Nad pohodno površino je bila sprva načrtovana v prerezu trikotna konstrukcija z vrhom na sredini mostu, ki bi s stranskimi položnimi gredmi nekoliko zožila sprehajalni prostor. Ob takšni zasnovi bi imeli predvsem kolesarji težave pri prečkanju mostu, če bi se srečali z drugimi kolesarji ali pešci.

Kot je razvidno iz avgusta pripravljenih prikazov novega mostu, bo nad pohodno površino po novem kvadratna konstrukcija. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so razložili, da je do sprememb prišlo zato, ker so po vnovičnem pregledu obstoječe mostne konstrukcije vodovoda Ljubljana–Brest ugotovili, da je jeklena palična konstrukcija v slabem stanju. »Obnova obstoječe jeklene konstrukcije zaradi obsega posegov ne bi bila racionalna, hkrati pa njen prerez ni najbolj optimalen za želeno rabo. Zato je bila zasnovana nova jeklena konstrukcija kvadratnega prereza, ki s svojo obliko bolje služi novi funkciji prehajanja ljudi in kolesarjev preko Ljubljanice,« so razložili na občini. 

Priporočamo