Postavitev skoraj 125-tonskega jeklenega mostu na celjski Špici je bila za številne Celjane in okoličane prava paša za oči. »Brez dvoma je to zgodovinski dogodek, sam menim, da takšnega podviga pri nas še ni bilo. Za postavitev je bilo ključno 650-tonsko Demagovo dvigalo, ki ga je po delih na desni breg Savinje pripeljalo 50 vlačilcev. Z njegovo pomočjo se je nato začelo postavljanje jeklenega mostu na že pripravljene betonske temelje, seveda pod budnim očesom izkušenih gradbenikov, ki so ves dan umeščali most tja, kjer bo služil svojemu namenu najmanj naslednje stoletje. Zato smo za vse, ki jih je zanimal ogled tega velikega gradbenega in logističnega projekta, pripravili priboljške in tudi glasbo v živo, da so lahko ta podvig spremljali z varne razdalje, torej z levega brega Savinje,« je dejal Dušan Konda, predsednik Kajak-kanu kluba Nivo Celje.
125 ton težka jeklena konstrukcija
Vrednost kolesarske povezave, katere investitor je Direkcija RS za infrastrukturo, je 4,5 milijona evrov, gradnja pa je sofinancirana iz evropskega sklada za regionalni razvoj v višini 1,6 milijona evrov. Najdražji in tudi najzahtevnejši del slabih enajst kilometrov dolge državne kolesarske povezave med Celjem in Žalcem je ravno 76 metrov dolg in 125 ton težak most, vreden slaba 2,4 milijona evrov, ki so ga že nekaj časa sestavljali po delih. Včeraj so ga v enem kosu s posebnim dvigalom namestili na že zgrajena opornika na obeh bregovih Savinje. »Ta dogodek je brez dvoma prava paša za oči za vse ljubitelje arhitekture, strojev in gradbeništva, pa tudi tiste, ki jih navdušujejo veliki inženirski podvigi, saj je mogoče opazovati, kako se ogromna konstrukcija z milimetrsko natančnostjo umešča na svoje mesto,« meni tudi Alen Obrez, vodja službe za odnose z javnostmi na celjski občini. Zaradi omenjenega podviga je že od 18. novembra tudi popolna zapora prometa na odseku Partizanske ceste v Liscah, od naselja Lisce do konca travnate površine pri kmetiji Lun v smeri Kasaz, in tako bo še vse do ponedeljka, 2. decembra. V ta namen so že nekaj mesecev prej ob Partizanski cesti na desnem bregu Savinje brneli delovni stroji, izvajalci pa so izvajali pripravljalna dela za postavitev platoja, na katerem bo stal nov most. Povsem brez težav pa tudi pri tem projektu ni šlo, krajane je zmotilo, da so pred nameščanjem ob Savinjo nasuli ogromno materiala, ki pa je bil potreben, da so lahko uredili primeren plato za gradnjo. Nekaj težav je bilo tudi s pridobivanjem zemljišč, zato je direkcija za infrastrukturo izvajalcem podaljšala rok za postavitev mostu in dokončanje vseh del do konca maja prihodnje leto. Prav tako je bilo treba zaradi del odstraniti nekaj dreves, z občine pa so sporočili, da bodo ta zagotovo nadomestili.