Kranjska Gora. Osvoboditev alpskih dolin in prelazov iz oklepa avtomobilske pločevine, regulacija prometa v dolini Vrata ter ureditev parkirnega režima z mitnicami, merjenjem hrupa in prekomernih onesnaževalcev je le nekaj izzivov, s katerimi se namerava v prihodnjem obdobju spoprijeti kranjskogorski župan Janez Hrovat. Svoje vnovične županske kandidature sicer še ni uradno obelodanil, je pa o svoji nameri pred dobrim tednom glasno namignil novinarjem, ki smo ga o tem povprašali.

Za trajnostno mobilnost naj bi občina poskrbela z gradnjo parkirišča v Mojstrani, kjer naj bi bilo po besedah župana skupaj z obračališčem za avtobuse prostora za 300 vozil. Parkirišče naj bi bilo zgrajeno v treh mesecih, se pravi jeseni, takrat pa kranjskogorski župan načrtuje tudi odprtje postajališča za avtodome ob igralnici Korona vzdolž hudournika Pišnica. Tam naj bi občina odkupila zem­ljišče, na katerem je načrtovana ureditev 19 nadstandardnih mest za avtodome. Gradbeni stroji so na parceli zabrneli že pred dvema mesecema – ko se je začela poletna turistična sezona.

»Vse je naše, zato bomo delali,
kar nam paše«

»V Avstriji in drugih urejenih državah se gradbenih del nikoli ne lotevajo v času največjega obiska turistov. Ti k nam zaidejo v želji po neokrnjeni naravi in umirjenosti, namesto tega pa jih zdaj ob 7. uri zjutraj zbuja brnenje hrupnih gradbenih strojev. Gostje nekaj časa sploh niso mogli dostopati do nas,« je jezen Aleš Košir, gospodar edine kranjskogorske turistične kmetije, ki se nahaja le streljaj od gradbišča. To pozornost zbuja tudi zato, ker na njem sploh ni gradbiščne table, ki bi označevala, da gre za legalno gradnjo, in s katere so razvidni pravnomočno gradbeno dovoljenje, nadzornik, izvajalec in odgovorni vodja del.

»V naši občini se že leta dogajajo čudne reči, vse kolobocije z občino pa si doma skrbno beležim in hranim v ogromni omari. Na kmetiji, na kateri so se moji predniki s turizmom ukvarjali že leta 1902, se skupaj s hčerama že vrsto let trudimo, da bi razširili in nadgradili ponudbo sob in apartmajev, preuredili prostore nad hlevi in zastavili konjeniške dejavnosti, pa občina še vedno nima posluha za naše načrte. Skladno z občinskim podrobnim prostorskim načrtom bi lahko na kmetiji zgradili le nova stanovanja, medtem pa se v naši neposredni bližini na veliko gradijo nove turistične kapacitete,« je razočaran Košir.

Prepričan je, da gre za velike apetite občine, ki v želji po dobičku posega tudi po zasebnih zemljiščih Kranjskogorcev: »Vse je že skoraj pozidano, ponekod tudi regrat ne more več rasti. Obnašajo se, kot da je vse njihovo. Sprašujem se, kaj vse nas še čaka. Čedalje več nas je jeznih nad dogajanjem na občini, ki stremi k množičnemu turizmu in občane z vprašanji odpravi brez ustrezne komunikacije. Na občini ni reda in upoštevanja zakonov, župan to izkorišča in se rad o pomembnih zadevah odloča po svoje v slogu 'vse je naše, zato bomo delali, kar nam paše'.«

Po besedah Koširja je zemljišče ob kmetiji, kjer občina ureja postajališče za avtodome, po zgodovinskih dejstvih pripadalo njegovi družini, medtem ko po birokratskih temu ni več tako: »Pred vojno je bila to naša družinska parcela, ki je segala vse do sredine reke Pišnice. Tako je bilo še iz časa Marije Terezije. Po denacionalizacijskem postopku so nam vrnili le dve tretjini ozemlja, medtem ko nam tretjine parcele s sklicevanjem na določene člene zakona niso vrnili in smo zanjo prejeli ponudbo takratnih 13 nemških mark. Kasneje je bila parcela prodana igralnici, zanjo pa je bil iztržen znatno višji znesek.« Ko je hotel Košir pred leti izgubljeno zemljišče odkupiti, je prejel od občine pisno pojasnilo, da to zaradi javnega dobrega ni možno, medtem ko je bil čez kakšno leto v zemljiški knjigi vpisan nov lastnik zemljišča takratnega javnega dobrega. Sledile so še nadaljnje parcelacije zemljišča, na katerem se sedaj gradi ...

Občina: Imamo zeleno luč

Sogovornik meni, da njegova kmetija zaradi slabega odnosa in nekomunikacije z občino nima možnosti za nadaljnji razvoj, zato je namesto v ureditev novih sob in apartmajev denar vložil v odvetnike. Z njihovo pomočjo je že pred začetkom urejanja postajališča za avtodome pridobil pravne informacije, da mora biti za začetek gradnje počivališča izdano pravnomočno gradbeno dovoljenje z vsemi potrebnimi mnenji (med drugim naravovarstvenim zaradi neposredne bližine Pišnice oziroma območja naravne vrednote, kulturnovarstvenim zaradi območja naselbinske dediščine in soglasjem agencije za okolje zaradi vodovarstvenega in erozijskega območja).

Odvetniki so opozorili, da mora biti pred začetkom gradnje izdelan projekt za izvedbo, narejena ustrezna prijava gradnje in biti določeni vsi deležniki gradnje. Obenem trdijo, da je po uredbi o razvrščanju objektov lastnica 2097 kvadratnih metrov velikega zemljišča, na katerem se gradi počivališče, Republika Slovenija, zato mora imeti občina ustrezno pooblastilo, sicer je to poseg v tujo lastnino. Tudi zato so odvetniki zadevo prijavili inšpekcijski službi v Kranju, ta pa je zadevo predala medobčinski inšpekciji Žirovnica, Jesenice, Kranjska Gora.

»Gradnje to seveda ni ustavilo. Občina namreč zdaj nadzira sama sebe, pri čemer je jasno, da vrana vrani ne izkljuva oči. Župan to ve in dela, kar hoče. Sprašujem se o lojalnosti inšpekcijskega dela, ki ruši pravno državo,« pove sogovornik.

»Povsod na tujem se izvajalci bojijo visokih kazni in si ne upajo ničesar urejati brez gradbenega dovoljenja, v Kranjski Gori pa se izgovarjajo, da le utrjujejo teren,« je jasen Aleš Košir, ki nam je ob snidenju minuli teden med drugim pokazal dopis upravne enote Jesenice, v katerem je zabeleženo, da jim situacija za parcelo, kjer se gradi prostor za avtodome, ni poznana, saj zahteva za izdajo gradbenega dovoljenja še ni bila vložena.

Nasprotno pa so po našem poizvedovanju iz kabineta kranjskogorskega župana pisno pojasnili, da je zemljišče, na katerem se ureja parkirišče, last občine Kranjska Gora, da se parkirišče ureja v sklopu vzdrževalnih del v javno korist ob rekonstrukciji javne ceste in infrastrukture ob tej cesti, da imajo za izvajanje del pridobljena vsa potrebna soglasja in da bodo dela končana v enem mesecu, ko bo parkirišče tudi predano namenu.

Priporočamo