Ko je ljubljanska mestna občina objavila javno naročilo za izbor izvajalca gradnje novega podhoda pod železniškimi tiri med novonastajajočim Športnim centrom Ilirija in parkom Tivoli, so na dan prišli podatki, kako bo podhod urejen. Čeprav naj bi bil namenjen tudi kolesarjem, je kolesarska srenja opozorila, da je zasnovani podhod izjemno neprijazen do kolesarjev, saj bi od njih terjal uporabo cikcakaste poti, ki se bo vzpenjala proti Tivoliju. Mestni svetnik Liste kolesarjev in pešcev Janez Stariha je takrat opozoril, da bi kolesarji porabili veliko časa in napora, da bi premagali takšno pot. Kritični so bili tudi v društvu Ljubljanska kolesarska mreža, kjer so pripravili celo alternativno rešitev, ki bi bila z vidika kolesarjev boljša.

Ljubljanski župan Zoran Janković je društvo pozval, naj predstavi svojo rešitev, in nedavno razkril, da so po pogovoru z Ljubljansko kolesarsko mrežo podhod nekoliko spremenili. V občinski službi za razvojne projekte in investicije so pojasnili, da bo podhod sicer ohranil cikcakasto pot, saj je ta namenjena tudi invalidom in staršem z otroškimi vozički. Med železnico in Ilirijo bodo vsi uporabniki uporabljali skupno klančino z blagim naklonom, na drugi strani pri parku Tivoli pa bo poleg že omenjene poti pešcem namenjeno stopnišče, kolesarji pa bodo dobili kolesarsko stezo.

Lattermanov podhod bo gradila družba Makro 5 gradnje

V Ljubljanski kolesarski mreži so dejali, da je nova rešitev boljša, saj omogoča boljši dostop za kolesarje od prvotne zasnove. Čeprav so zadovoljni, da je občina na koncu vendarle sklenila prisluhniti potrebam kolesarjev pri načrtovanju podhoda, pa so v društvu priznali, da težko ocenijo, ali je rešitev z vidika kolesarjev najboljša. Pojasnili so, da v tem trenutku še ne poznajo denimo podatka, pod kakšnim naklonom bodo vodeni kolesarji od podhoda pod železnico proti Tivoliju.

Glede na to, da je župan spremembe napovedal po tem, ko sta občina in direkcija za infrastrukturo z družbo Makro 5 gradnje že sklenili pogodbo o gradnji podhoda po prvotnem občinskem načrtu, nas je zanimalo, ali bodo spremembe v korist kolesarjev vplivale na pogodbeno vrednost posla oziroma ali bo potreben aneks. Vendar jasnega odgovora na občini niso postregli. Pogodba med občino, direkcijo in Makro 5 gradnjami je vredna 5,2 milijona evrov, pri čemer si bosta soinvestitorja stroške delila na pol. To pomeni, da bosta občina in direkcija za podhod prispevali vsaka 2,6 milijona evrov.

Podhod pri Narodnem domu bodo povezali s parkirno garažo

Poleg povsem novega Lattermanovega podhoda namerava občina v sklopu gradnje kopališča Ilirija rekonstruirati še obstoječi podhod pri Narodnem domu. Ta povezuje park Tivoli in Puharjevo ulico in poteka tako pod železniškimi tiri kot Bleiweisovo cesto. V službi za razvojne projekte in investicije so napovedali, da bodo obstoječi podhod pri Narodnem domu rekonstruirali na delu pod Bleiweisovo cesto in zgradili nov prehod, ki bo vodil od garažne hiše pod novim kopališkim kompleksom do podhoda pri Narodnem domu.
»Izhodov na strani Tivolija in Puharjeve ulice ne bomo spreminjali,« so dejali na občini. 

Priporočamo