Mestna občina Ljubljana in ponudnik storitve kratkotrajne izposoje električnih skirojev Bolt sta sredi letošnjega septembra sklenila dogovor, ki je med drugim uvedel omejitev hitrosti skirojev v središču mesta. Ko uporabnik z Boltovim skirojem prečka mejo ožjega mestnega središča oziroma območja za pešce, skiro sedaj samodejno zmanjša hitrost na pet kilometrov na uro, to je na hitrost pešca. Župan Zoran Janković je zagotovil, da od takrat naprej ni prejel niti ene pritožbe na račun prehitrih Boltovih skirojev v središču mesta.

Ker so nekateri uporabniki skiroje po uporabi parkirali na neprimernih mestih (na pločnikih, kolesarskih površinah, zelenicah, celo na klančini za invalide ...), je občina od Bolta v dogovoru zahtevala tudi, naj pripravi seznam območij, kjer bi uporabniki v prihodnje morali parkirati skiroje. Tako naj bi odpravili parkirni nered. Janković je včeraj dejal, da jim je Bolt že poslal okvirni seznam območij, kjer bi bilo smiselno urediti parkirišče. Z občine so družbi odgovorili, naj sedaj za posamezno območje določi mikrolokacijo, ki jo bodo nato v soglasju z občinskimi uradniki ustrezno zarisali. Janković je dejal, da se z zarisom parkirnih območij za Boltove električne skiroje ne mudi, saj trenutno niti vremenske razmere ne omogočajo zarisovanja.

Janković: Bolt bo plačal simbolično ceno

Ko bodo parkirna območja za skiroje določena, bo Bolt občini moral plačati neke vrste uporabnino za javno površino. Koliko bo moral Bolt odšteti, Janković ni razkril. Zagotovil je, da bo šlo za simboličen znesek, ker občina nima interesa »z visoko ceno uporabnine te oblike prometa onemogočati«.

Dodal je, da iz istega razloga niti družbi Nomago niso zaračunali veliko za namestitev 17 postajališč za izposojo Nomagovih električnih koles na javne površine. Nomagu je občina zaračunala postavitev vsake elektro polnilne točke, ki skladno z odlokom o podrejeni rabi javnih površin stane 100 evrov na leto. Ker ima ponudnik električnih koles na sedemnajstih lokacijah 127 polnilnih točk, letni strošek znaša 12.700 evrov. Nomago bo za letošnje leto občini sicer odštel zgolj 7408 evrov, saj je polnilne točke postavil med letom. Ker Boltovih skirojev ob zaključku uporabe ne bo treba vračati na terminal za izposojo, temveč zgolj na temu namenjeno parkirno območje, ni pričakovati, da bi občina Boltu uporabnino zaračunala na enak način kot Nomagu.

Na Dunaju z novo strategijo
za več reda

V nekaterih drugih evropskih mestih, kjer je nabor ponudnikov storitve izposoje električnih skirojev večji, pa so že morali poseči po bistveno bolj strogih ukrepih, da so naredili red na tem področju. Na Dunaju, kjer sistem izposoje električnih skirojev sicer vidijo kot odlično dopolnitev javnega prevoza, bodo z novim letom zaradi pritožb meščanov uvedli novo strategijo za izposojo električnih skirojev v mestu. Na pločnikih bodo po novem popolnoma prepovedali parkiranje električnih skirojev. »Za boljši nadzor bodo uvedli digitalno nadzorno ploščo, ki bo omogočala spremljanje lokacije posameznega skiroja prek sistema GPS. To bo olajšalo kaznovanje nepravilno parkiranih skirojev in omejitev uporabe na območjih, kjer so zaznali večje število pritožb,« so sporočili iz predstavništva mesta Dunaj v Ljubljani. Označili bodo območja, kjer bo hitrost električnih skirojev omejena, in območja, kjer bosta vožnja in parkiranje popolnoma prepovedana. To bodo storili denimo v bližini bolnišnic. Na takšnih območjih bodo izposojeni skiroji samodejno upočasnili oziroma se ustavili.

»Z novo strategijo želi Dunaj tudi ustrezno razporediti ponudbo skirojev po mestu. Čezmerno število vozil in hkrati največ pritožb opažajo predvsem v središčnih okrožjih, zato bodo količino tam zmanjšali. Konkretno si bo v prvem okrožju namesto 2500 skirojev, kolikor jih je na voljo trenutno, mogoče izposoditi le še 500 le-teh. V okrožjih, kjer vlada pomanjkanje (predvsem v zunanjih okrožjih na končnih postajah podzemnih železnic in tramvajev), pa želijo meščanom omogočiti, da jih bo na postaji vedno pričakal skiro,« so pojasnili v dunajskem predstavništvu.

Ker je povpraševanje zasebnih družb, da bi uporabnikom ponujale svoje električne skiroje, na Dunaju očitno veliko, mesto to pravico dodeli z izborom prek javnega naročila. Pri izboru ponudnikov upoštevajo več kriterijev, med drugim tudi to, ali ponudnik zagotavlja dovolj skirojev na obrobnih delih mesta in ali ima družba nadzorni sistem za preverjanje parkiranja. Z vsemi navedenimi ukrepi Dunaj ne skrbi zgolj za red v mestu, temveč želi občanom tudi zagotoviti čim boljšo uporabnost električnih skirojev, namenjenih izposoji.

Priporočamo