Mestna občina Ljubljana je objavila javni razpis za izbor koncesionarja za izvedbo parka varne mobilnosti v javno-zasebnem partnerstvu. Gradnjo parka varne mobilnosti je občina umestila na zemljišče ob Cesti dveh cesarjev v bližini brvi pri Mokrški ulici. Omenjeni projekt ima v Ljubljani široko politično podporo, saj je septembra lani mestni svet akt o javno-zasebnem partnerstvu podprl brez glasu proti. Podprli so ga denimo tudi opozicijski svetniki iz vrst SDS in NSi ter samostojni mestni svetniki.

Cilj parka varne mobilnosti je zagotoviti ustrezno infrastrukturo za izvajanje programov na področju prometne vzgoje in varne mobilnosti, izvajanje praktičnih usposabljanj, ozaveščanje javnosti, izvajanje vzgojno-izobraževalnih programov, preprečevanje osebnih in socialnih stisk zaradi posledic prometnih nesreč, kaže razpis za koncesijo. Občina bo koncesijsko pogodbo sklenila za največ 30 let, financirala bo rušitev obstoječega objekta ter ureditev okolice, parkirišča in učnega poligona za izvajanje preventivnih izobraževalnih programov varne mobilnosti. Izbrani koncesionar pa bo moral z lastnimi sredstvi financirati projektiranje objekta, pridobiti dovoljenja, plačati gradnjo, vzdrževati in upravljati objekt. Po izteku koncesijskega obdobja bo zgrajeni objekt predal v last občine.

Izbor zasebnega partnerja
v treh fazah

Postopek izbora koncesionarja bo razdeljen na tri faze. V prvi fazi bo občina po preverjanju vseh prijav ugotovila, kateri ponudniki izpolnjujejo pogoje za priznanje usposobljenosti. Takšne bo v drugi fazi povabila na pogajanja. Na njih se bodo občina in ponudniki pogajali oziroma usklajevali obseg in vsebino projekta, terminski plan. V zadnji fazi bo občina ponudnike povabila k oddaji končnih ponudb in izbrala ekonomsko najboljšo.

Za sodelovanje v tem javno-zasebnem partnerstvu bi se utegnil potegovati zavod Varna pot, saj je ravno ta zavod občini dal pobudo za tovrsten projekt, kar pa mu ne daje prednosti pri končnem izboru oziroma pred morebitnimi konkurenti. »Trudili se bomo s prijavo,« je potrdil predsednik Varne poti Robert Štaba. Če bo park varne mobilnosti zaživel, bo po besedah Štabe to najverjetneje prvi tovrstni projekt v državi, ki bo namenjen predvsem otrokom. Upa, da bi Ljubljani nato sledilo še kakšno drugo mesto.

»Na področju varnosti v prometu imamo relativno dobre rezultate. Po varnosti otrok smo v Evropski uniji na šestem mestu, po drugi strani pa smo šesti od zadaj pri varnosti v prometu na splošno. Če hočemo postati prometno najvarnejša država na področju vseh starostnih skupin, je vložek v vzgojo otrok še toliko bolj pomemben. Če bomo z mladimi delali še bolj intenzivno, je vizija 0, ki jo promoviramo v Sloveniji, dejansko uresničljiv cilj,« je prepričan Štaba. Ravno ljubljanska občina je bila prva občina v državi, ki je podpisala zavezo viziji 0. To je vizija, ki zasleduje cilj nič smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih oseb v prometnih nesrečah do leta 2050. Vmesni cilj te vizije pa je do leta 2030 prepoloviti najhujše posledice prometnih nesreč.

Zasebni partner bo moral prispevati več kot milijon evrov

»Ne glede na to, koga bo občina izbrala za partnerja, si ne bi želel, da bi ta center imel samo poligonček, kjer se bodo otroci s kolesom ali skirojem vozili gor in dol. Želel bi, da je to res izobraževalni center za celotno mobilnost,« je dejal Štaba in razkril, da so prvo pobudo o tovrstnem centru dali pred približno desetimi leti ob svetovnem dnevu žrtev prometnih nesreč.

Zavod Varna pot trenutno deluje v najetih prostorih na Linhartovi cesti 51 v sklopu Univerzitetnega rehabilitacijskega inštituta Soča, kjer Varna pot zaradi specifične dejavnosti inštituta nima prostorskih zmožnosti, da bi izvajala vse svoje programe. Če bo občina za to partnerstvo izbrala ravno Varno pot, bo zavod za park varne mobilnosti moral zagotoviti približno 1,2 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. V tem primeru bi poskušali pridobiti čim več donacij, je dejal Štaba, občina pa v razpisu za izbor partnerja obljublja tudi iskanje možnosti za pridobitev evropskih sredstev oziroma za denar iz državnega proračuna.

Priporočamo