Letošnje šolsko leto bo za starše nekaterih otrok, ki so vpisani v katerega od programov Centra Janeza Levca, prineslo dodaten izziv, saj bodo ostali brez posebnega prevoza, s katerim bi se njihovi otroci peljali v šolo in nazaj domov. Šoloobvezni otroci so po zakonu o osnovni šoli upravičeni do brezplačnega prevoza do šole in nazaj, če živijo več kot štiri kilometre od najbližje šole. Za večino otrok je to najbližja šola od njihovega doma. Učenci s posebnimi potrebami, ki obiskujejo eno od izpostav Centra Janeza Levca, pa živijo na različnih naslovih po vsej Ljubljani. Tiste, ki niso zmožni samostojno uporabljati javnega prevoza, je še v minulem šolskem letu do šole vozil taksi, ki ga je financirala Mestna občina Ljubljana (MOL). Starši otrok, ki so bili prejšnje šolsko leto upravičeni do posebnega prevoza, so dober teden dni pred začetkom šolskega leta od šole dobili sporočilo, da bodo letos ostali brez posebnega prevoza. Z občine so nam sporočili, da se je izteklo triletno javno naročilo za prevoz, ki ga je izvajalo podjetje Taxi Rondo. Na razpis, ki so ga objavili junija lani, pa niso prejeli nobene prijave. Občina je skupaj s centrom zavzela stališče, da je najprimernejše, da se tudi učence, »ki so do sedaj uporabljali taksi prevoz, preusmeri na redne linije mestnega potniškega prometa in se jim dodeli kartico urbana, po potrebi tudi njihovim spremljevalcem«. Občina staršem, ki lahko sami vozijo otroke v šolo, krije tudi kilometrino. Dodali so še, da skupaj s centrom namenjajo veliko pozornosti vseživljenjskemu učenju samostojnosti in spretnosti učencev, tudi v cestnem prometu. Tudi ravnatelj Matej Rovšek je poudaril, da si pri učencih prizadevajo za čim večjo stopnjo samostojnosti, a je opozoril: »Pomembno je zapisati, da naravnanost šole, da učence nauči čim več samostojnosti, ni povezana z aktualno situacijo. Linijskega prevoza preprosto ni, ker ga nihče ne želi izvajati.« Dodal je, da se je razpis zaključil zadnji teden julija, ponovili pa ga niso, ker je MOL po besedah ravnatelja ocenil, da se spet ne bi nihče prijavil.

Samohranilke v stiski

Medina Salešević je mama samohranilka dveh otrok. Starejši, devetletnik, ima težjo obliko duševne motnje in obiskuje center. »Preprosto ga ne morem sama peljati v šolo in potem pobrati dveh otrok, ki se šolata na različnih koncih mesta. Moj otrok ni zmožen iti sam v šolo brez posebnega prevoza, jaz pa tudi ne morem kar tako pustiti službe. To se ne izide ne časovno ne finančno in ne vem, kaj bom storila. Nikogar nimam, ki bi mi pomagal, za vse sem sama. Verjemite mi, to je zelo težka situacija,« je povedala in dodala, da so šele dober teden pred začetkom šole izvedeli, da bodo ostali brez posebnega prevoza, novica pa ji je povzročila duševno stisko. »Sem mama 16-letnega otroka z diagnozo avtizem, ki ne more niti govoriti. Sam se ne bo mogel voziti z mestnim avtobusom, saj bi na poti v šolo moral tudi prestopiti, jaz pa ga tudi ne morem spremljati, čeprav obema pripada brezplačna urbana,« pa je pojasnila mama, ki ima še dva mlajša otroka in želi ostati anonimna. Za samohranilko s tremi otroki bo to šolsko leto predstavljalo nemogoč izziv glede na prejšnja leta. »Prej ga je taksi vsak dan pet minut čez pol osmo uro zjutraj pobral pred hišo in odpeljal v šolo. Popoldne je njega in druge otroke razvozil domov. Ta ureditev je bila idealna, ker so otroci spoznali taksista in se navadili na rutino.« Razmišlja, da bi se s starši dogovorili, da bi morda združili kilometrine in se sami dogovorili s taksistom, s katerim so se sicer dobro razumeli, vendar so ti načrti še nejasni in logistično zahtevni. Oglasila se nam je tudi mama otroka s posebnimi potrebami iz Celja, ki nam je pojasnila, da tamkajšnja občina omogoča staršem, da ob pomoči centra za socialno delo sami sklenejo pogodbo s posameznim taksistom, ta pa denar prejme neposredno od občine.

Razpis za 36 posebnih voženj

Z občine so sporočili, da ne vedo, zakaj se na razpis ni nihče prijavil. Dodali pa so, da so jim iz centra sporočili, da je imel dosedanji prevoznik veliko dela z organizacijo in usklajevanjem staršev, ki »se večkrat niso držali urnika, imeli so neprimerno komunikacijo in dodatne zahteve, ki niso bile predmet javnega naročila«. Razpisni pogoji se sicer niso bistveno spremenili glede na prejšnja leta, dodan je bil le pogoj, da mora imeti ponudnik določeno število okolju prijaznih vozil. Na razpisu so iskali prevoznika, ki bi vsak šolski dan izvedel 36 voženj do šole in nazaj, v vsak avto pa bi lahko šli največ štirje otroci. Na razpis bi se lahko prijavilo vsako podjetje, ki ima najmanj 18 vozil, s predpostavko, da bi eno vozilo vozilo dve liniji. Razpis sicer omogoča tudi dodatne podizvajalce. Lani je to storitev izkoristilo okoli 120 otrok, 137 otrok so vozili starši, ki so jim priznali kilometrino, preostali pa so prejeli brezplačno kartico urbana, so nam sporočili z občine. Za komentar smo pisali tudi podjetju Taxi Rondo, ki je zadnja tri leta opravljalo posebne linijske prevoze, vendar odgovora nismo prejeli do zaključka redakcije. Ravnatelj centra Rovšek nam je sporočil, da je nekdanji izvajalec dobil 1,34 evra na kilometer vožnje z vključenim DDV. 

Priporočamo