Tri mesece in pol pred iztekom leta so mestni svetniki potrdili rebalans letošnjega proračuna in proračuna za prihodnje leto. Vodja oddelka za finance in računovodstvo Saša Bistan je pojasnila, da sta bili ponovni uskladitvi prihodkov in odhodkov potrebni zaradi financiranja projektov glede na njihovo dejansko dinamiko in uvrstitve novih projektov v proračuna. Med slednjimi so denimo gradnja podvoza pod železnico, ki bo povezal Parmovo in Tivolsko cesto, gradnja sežigalnice blata iz komunalnih čistilnih naprav, prenova dela Litijske ceste, javno-zasebno partnerstvo za gradnjo sončnih elektrarn na objektih in površinah v lasti občine, javno-zasebno partnerstvo za gradnjo parka varne mobilnosti in prenova nekaterih šol oziroma vrtcev. Te projekte bo občina razvijala v prihodnjih letih.

Ker bo proračun za prihodnje leto krojil poslovanje občine v prvem letu po izvolitvi nove sestave mestnega sveta, je mestna opozicija pričakovano imela več pripomb na proračunske strani. Mojca Škrinjar (SDS) je pogrešala načrte občine, kako zavarovati Plečnikov stadion. »Ali bo država kupila stadion, da bi končno dobil vlogo, ki mu pritiče?« je spraševala Škrinjarjeva. Župan Zoran Janković je odgovoril, da se je po njegovih informacijah Jože Pečečnik z nekdanjim ministrom za kulturo Vaskom Simonitijem dogovarjal o prodaji svojega deleža stadiona. Dodal je, da se bo občina kmalu sestala z novo ministrico Asto Vrečko.

Za hitrejšo gradnjo jarškega zdravstvenega doma

Ida Medved (SDS) je opozorila, da rebalansa proračuna zaključek gradnje centra četrtne skupnosti Jarše, v katerem bo tudi nov zdravstveni dom, napovedujeta šele za leto 2026. Razočarana je nad takšno časovnico, saj je bilo občanom leta 2019, ko je občina stari zdravstveni dom v Jaršah zaprla, obljubljeno, da bodo novega dobili v bistveno krajšem času. Janković je pojasnil, da so za zamudo krivi okoliški stanovalci, ki niso hoteli dati soglasja h občinskemu projektu. Lastniki okoliških blokov so namreč sprožili postopke za določitev pripadajočega zemljišča tudi za zemljišče, na katerem občina načrtuje center četrtne skupnosti.

V Levici rebalansa proračunov niso podprli zaradi več razlogov, je pojasnjevala Urška Honzak. Še vedno namreč menijo, da občina javnemu stanovanjskemu skladu namenja premalo sredstev glede na pomanjkanje neprofitnih najemnih stanovanj v prestolnici. Kritična je bila tudi do občinskih nepremičninskih načrtov zaradi prodaje zemljišč ob Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Soča in prodaje počitniškega doma v Špadičih v Poreču. Občinska namera, da se počitniški dom proda, je bila že v preteklih letih točka, ob katero se je večkrat spotaknila mestna opozicija.

Predstavnice strank SDS in Levice pa so pohvalile spremembo v letošnjem rebalansu, ki javnemu podjetju Ljubljanski potniški promet namenja dodatne štiri milijone evrov subvencije. Ljubljanski potniški promet bo letos tako prejel kar 14 milijonov evrov subvencije, ki jo bo porabil predvsem za pokrivanje poslovnih izgub. Proračun za prihodnje leto za podjetje predvideva običajnih deset milijonov evrov subvencije.

Podražili vzpenjačo na grad

Z drugim novembrom bo začel veljati odlok o spremembi cen vožnje s tirno vzpenjačo na Ljubljanski grad, saj so mestni svetniki soglašali s podražitvijo vozovnic. Po novem bodo odrasli za enosmerno vožnjo odšteli 3,3 evra namesto 2,2, za povratno pa šest evrov oziroma dva evra več kot sedaj. Družinska enosmerna vozovnica bo stala 7,9 namesto sedanjih šest evrov, povratna pa bo dražja za pet evrov, in sicer bo po novem stala 15 evrov. Dražje bodo tudi vozovnice za otroke, starejše od sedem let, dijake, študente, upokojence in za skupine nad 15 oseb. Zanje bo enosmerna vozovnica stala 2,3 evra, povratna pa 4,5 evra. Na občini so predlagano podražitev utemeljili z dejstvom, da cen niso spreminjali že deset let in da trenutne cene ne pokrivajo stroškov upravljanja, vzdrževanja, obnavljanja in obratovanja vzpenjače. 

Priporočamo