Kar šestdeset let so na Mirni stare želje, obljube in ideje za bodočo obvoznico mimo kraja. Vendar v času, ko je bila Mirna še del občine Trebnje, prave volje v vodstvu lokalne skupnosti glede mirnske obvoznice ni bilo. Danes, enajst let po odcepitvi od občine Trebnje, pa kaže, da bo Mirna konec leta 2024 vendarle dočakala svojo obvozno cesto. Državna cesta skozi središče kraja vodi prek starega kamnitega mostu iz 18. stoletja, na katerem se komajda srečata osebni vozili. Ko nanj zapelje tovornjak, pa se promet ustavi, najhuje je v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah. Po spomeniško zaščitenem mirnskem mostu dnevno pelje okoli 8000 vozil, od tega skoraj 2000 tovornih vozil.
Obvoznica pomembna
za vso Mirnsko dolino
Prve aktivnosti za obvoznico so se začele že v letu 2012. Te dni pa so predstavniki občin Mirna in Šentrupert, Direkcije RS za infrastrukturo ter izbranega izvajalca, novomeške družbe CGP, podpisali 7,35 milijona evrov vredno pogodbo o gradnji 1,85 kilometra dolge ceste mimo Mirne, pri čemer 450-metrski odsek sega tudi v sosednjo občino Šentrupert. Na obvoznici bodo tudi tri krožišča, križišče, dve avtobusni postajališči, pločniki, trije novi mostovi čez Zabrščico, Mirno in potok Sotla. Celotna naložba, skupaj z odkupi zemljišč, izdelavo projekta, pripravo dokumentacije pa tudi ureditvijo protipoplavnega zidu, je vredna okoli deset milijonov evrov, pri čemer 9,4 milijona evrov zagotavlja direkcija, 540.000 evrov občina Mirna, 21.000 evrov pa občina Šentrupert.
Promet po obvoznici v začetku leta 2025
Kot je dejal mirnski župan Dušan Skerbiš, bo obvoznica pridobitev za celotno Mirnsko dolino in ljudi, ki se dnevno vozijo na relaciji med Trebnjim in Sevnico. »Obvoznica ne bo le skrajšala poti in omogočila boljšega pretoka prometa prek Mirne, temveč bo tudi izboljšala varnost za vse, ki smo v središču Mirne vsak dan izpostavljeni številnim avtomobilom in tovornjakom, ki prečkajo mirnski most. Ne nazadnje bo omogočila tudi gospodarski razvoj za vso dolino,« je ob podpisu pogodbe za izvedbo del dejal Skerbiš. Obvoznica bo po gradnji dobila status državne ceste, medtem ko bo sedanja cesta skozi Mirno prešla v roke občine, ki bo tako imela tudi bolj proste roke za ureditev manjkajoče infrastrukture, denimo za gradnjo pločnikov skozi središče kraja.
Gradnja bo potekala v treh fazah. Prvi del, krožišče ob vstopu v kraj in približno dvesto metrov ceste do železniške postaje, naj bi začeli graditi oktobra, dela naj bi končali do konca leta 2023. Za preostali dve fazi, to sta odsek mimo industrijske cone in zaključek oziroma navezava na državno cesto proti Sevnici, na gradbeno dovoljenje še čakajo. Gradbena dela na celotni trasi naj bi končali do konca leta 2024, promet pa naj bi stekel v začetku leta 2025. Kot je ob tem dejal predsednik uprave CGP Martin Gosenca, bodo dobršen del ceste gradili ob sotočjih potokov in rek, kar pomeni, da bo teren precej razmočen. Zato bo velik del ceste zgrajen na nasipih, pripeljati bodo morali približno 55.000 kubičnih metrov nasipnega materiala, kar pomeni 8000 težkih tovornjakov. »Gradnja bo zahtevna tudi zato, ker bomo delali v urbanem okolju, seveda pa bomo zagotavljali nemoten dostop do poslovnih prostorov in stanovanjskih hiš,« je povedal Gosenca. V sklopu gradnje obvoznice bo Mirna dobila tudi pol milijona evrov vreden protipoplavni zid, ki je prav tako nujno potreben, še pravi Skerbiš.